English

سعید ناجی:

پاسخگو نبودن به رسانه ها نوعی پاسخگویی است

رئیس شورای اطلاع رسانی هرمزگان، با بیان اینکه گاهی عدم پاسخگویی مدیران به رسانه ها نوعی پاسخگویی محسوب می شود، گفت: مسئولانی که نسبت به رسانه ها پاسخگو نیستند رصد خواهند شد.

پاسخگو نبودن به رسانه ها نوعی پاسخگویی است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سعید ناجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان هرمزگان پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی با اصحاب جراید، رسانه ‌ها، مدیران صفحات و گروه‌های فضای مجازی فعال هرمزگان، عنوان کرد: در این جلسات تلاش می‌کنیم فرایندی را در نظر بگیریم تا مدیران در برابر رسانه ها پاسخگو باشند، البته گاهی توضیح ندادن در مورد مسئله‌ای نیز خود نوعی پاسخگویی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان ضمن اشاره به آشوب های هفته گذشته در کشور، اذعان داشت: خوشبختانه در هرمزگان هم به‌واسطه درک سیاسی، سعه‌صدر، نجابت و تحمل دشواری‌های ناشی از افزایش قیمت بنزین توسط مردم و هم به‌واسطه مدیریت خوب، استان شرایط خوبی را در این روزها داشتیم و امیدواریم بتوانیم پاسخ این محبت و شناخت خوب مردم را بدهیم.

ناجی با تاکید به تعامل رسانه با دستگاه های دولتی استان، گفت: شورای اطلاع‌رسانی استان هرمزگان وظیفه خود می‌داند سطح تعامل با رسانه‌ها را افزایش دهد و یکی از وظایف ما در این حوزه انتشار و انعکاس خدمات دولت است.

وی اظهار داشت: برخی دولت را بخش کوچک یا ضعیف حاکمیت می‌پندارند، حال آن که دولت مجموعه‌ای عظیم، مؤثر و قابل‌توجه است به‌نحوی که می‌تواند بیشترین تأثیر را در روند حرکت جامعه داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان ضمن بیان اینکه تمامی نقدها باید با هدف اصلاح باشد نه تخریب، گفت: همه انتقادات می‌تواند در راستای تقویت نظام بیان شود نه بهانه قرار دادن برای تضعیف دولت، چرا که تضعیف دولت تضعیف حاکمیت است و باعث شکاف بین مردم و حاکمیت خواهد شد.

وی با اشاره به نقدپذیر بودن دولت در حوزه های متفاوت، تشریح کرد: دولت نقد را محترم می‌شمارد و خواستار حضور فعال رسانه ها برای به نقد کشیدن همه ارکان دولت است، اما نقد باید به شیوه ی منصفانه و به دور از غرض ورزی باشد.

سعید ناجی ضمن تاکید به اطلاع رسانی شفاف و صحیح از عملکرد دولت، تصریح کرد: آگاهی مردم راهی برای توفیق دولت است، اگر جامعه از خدمات دولت آگاه شود بسیاری توطئه‌ها علیه کشور خنثی می‌شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان هرمزگان در پاسخ به اعتراضات اصحاب رسانه جهت پاسخگو نبودن مسئولین استانی، تاکید کرد: مدیرانی که نسبت به رسانه‌ها پاسخگو نیستند رصد خواهند شد و برخوردهای لازم با آن‌ها صورت می گیرد.

وی با اشاره به سو استفاده معاندین از اخبار و رویداد های کشور، اذعان داشت: انتظار ما رفتار هوشمندانه، عاقلانه و صادقانه در این راستا است، رسانه‌ها و فعالین مجازی باید توجه داشته باشند که به آنچه می‌تواند موجب سوءاستفاده معاندین قرار گیرد دامن زده نشود.

وی اظهار کرد: ما به این موضوع واقفیم که تمامی اصول انسانی باید محترم شمرده شود و رسانه باید آزاد باشد اما در موقعیت‌های خاص این انتظار از همه وجود دارد که منافع ملی را مدنظر داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه