English

علی الهیاری:

کمیته امداد هرمزگان سالانه نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: سالانه بالغ بر دو هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است تا بتوانیم پاسخگوی تمامی نیازهای نیازمندان در استان باشیم.

کمیته امداد هرمزگان سالانه نیازمند 2 هزار میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی الهیاری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان، در آئین برگزاری دومین مرحله از پویش جشن عاطفه ها با شعار ( با رنگ رویایی را بسازیم) در دبیرستان دخترانه دانشگاه هرمزگان، ضمن اشاره به برگزاری این پویش در سال گذشته، عنوان کرد: مردم خیر و نوع دوست هرمزگان در سال 97 بالغ بر 55 میلیارد تومان به پویش جشن عاطفه ها کمک کردند.

وی گفت: در همان سال، دولت بالغ بر 450 میلیارد تومان اعتبار به کمیته امداد استان اختصاص داد. 

الهیاری با پیش بینی جمع آوری کمک 70 میلیاردی تومانی مردم هرمزگان به کمیته امداد استان در سال جاری، ادامه داد: امسال 550 میلیارد تومان اعتبار از بودجه دولت به کمیته امداد هرمزگان تخصیص یافته است. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان همراهی و کمک دولت به این سازمان را قابل ستایش دانست و تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان سالانه بالغ بر دو هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد تا بتواند پاسخگوی تمامی نیازهای نیازمندان در استان باشد.

وی هدف از برگزاری این چنین رویداد هایی را همیاری با دانش آموزان برای جلوگیری از ترک تحصیل به خاطر فقر مالی بیان کرد و گفت: خوشبختانه امروز درصد ترک تحصیل دانش آموزان هرمزگانی به خاطر فقر مالی، روز به روز در حال کاهش است به طوری که طبق آخرین گزارشات کمتر از 15 درصد ترک از تحصیل دانش آموزان استان، به دلیل فقر مالی بوده است. 

الهیاری اضافه کرد: البته می توان  گفت طبق بررسی  هایی که انجام شد، حتی این آمار از 15 درصد نیز کمتر بوده و فقر فرهنگی خانواده نیز در این ترک تحصیل این عزیزان دخیل بوده است.

سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز که در این مراسم حضور داشت، ضمن بیان این که همه ما از مسئله فقر و پیامد های آن آگاه هستیم و می دانیم دست کم گرفتن و بی توجهی به این مسئله می تواند چه پیامد هایی داشته باشد؛ اذعان داشت: دو بعد مهم در مسئله فقر وجود دارد؛ که یکی از مهمترین ابعاد آن، بعد انسانی و نفسانی و شخصی است.

وی افزود: حتی در آیات، احادیث و روایت دین مبین اسلام نیز بر این  بعد انسانی بسیار تاکید شده است؛ ما باید کمک کنیم که در جامعه، تنگ دست نباشد و کسی تنگ دست باقی نماند.

ناجی بیان داشت: اما ورای نگاه مذهبی و دینی، باید گفت آیا ما در این خصوص وظیفه ای انسانی برعهده نداریم؟ آیا همه دنیا تنها از منظر شرعی به این مسئله نگاه می کنند؟

وی گفت: تنها نگاه شرعی و مذهبی به این موضوع کفایت نمی کند و باید تلاش کنیم با نگاه دینی و  بعد انسانی، در راستای ریشه کن کردن فقر قدم بر داریم. 

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان داشت: وقتی فقر به جامعه ای وارد شود، آسیب ها را در تمام سطح جامعه افزایش می دهد و این طور نیست که کسی بیان کند در خانه و خانواده من فقر  وجود ندارد پس از گزند آسیب های آن در امان هستم. 

وی گفت: پدیده فقر موجب آسیب های اجتماعی بسیاری خواهد شد و تمام جامعه را درگیر خواهد کرد و انواع آسیب ها و معضلات اجتماعی را به همراه خواهد آورد. 

سعید ناجی تصریح کرد: در جامعه اسلامی، با حکومت اسلامی، باید این مسئله به صورت جدی تری پیگیری شود و قطعا همه ی ذی ربطان وظیفه سنگینی در این باره خواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه