English

سیما سادات لاری در گفتگو با موج عنوان کرد:

جذب جامعه دانشگاهی از اهداف برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شرکت کنندگان بخش های مختلف جشنواره، جذب جامعه دانشگاهی را از اهداف این جشنواره بر شمرد.

جذب جامعه دانشگاهی از اهداف برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری  بیست و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت در گفتگو با موج ابراز کرد:  تعداد آثاری که در بخش های مختلف  ارسال شده است به شرح ذیل است:

بخش آوایی شامل 15 رشته، با 11144 نفر؛ بخش معارفی در 9 رشته با 56740 نفر؛ بخش هنری با 9 رشته با 8737 شرکت کننده داشته است.

لاری با بیان اینکه  بخش ادبی در 4 رشته با 2874 نفر؛ بخش فناوری در 2 رشته با 687 نفرشرکت کننده بوده است، مطرح کرد: بخش پژوهشی در 4 رشته با 2400 نفر؛ بخش تیمی در یک رشته با 216 نفر در مسابقات شرکت کردند.

وی با اشاره به آمار شرکت کنندگان به تفکیک جنسیت، عنوان کرد:  آقایان 49درصد/40465؛ خانم ها 51درصد/42117 بوده است.

وی با بیان اهداف آتی حوزه قرآن وزراتخانه، گفت:  گسترش و توسعه مهارت قرآنی و معارفی با ارتقا کیفیت مسابقات و جذاب کردن فضای رقابتی و دانشگاهی؛ ارتقا و پویایی مسابقات و جذب جامعه دانشگاهی؛ برگزاری مسابقات تیمی و انفرادی به صورت حضوری و شناسایی و تقویت همه جانبه مهارت های جامعه دانشگاهی از اهداف حوزه قرآنی وزارتخانه است.

لاری با اشاره به جشنواره ملی قرآن و عترت، در ارتباط با موضوعات میان رشته ای، گفت:  قسمتی در وزارتخانه منهای مرکز قرآن عترت وجود دارد و کمیته پژوهشی توسعه قرآنی نام دارد و زیر نظر شورای توسعه قرآنی است که پژوهش های سطح بالایی در آن صورت می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه