English

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان خبر داد:

افزایش ۲/۵ برابری صادرات محصولات دانش بنیان در اصفهان

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ازافزایش 2/5 برابری صادرات محصولات دانش بنیان درسال جاری اصفهان خبر داد.

افزایش 2/5 برابری صادرات محصولات دانش بنیان در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، جعفر قیصری در جمع اصحاب رسانه با اشاره به افزایش 2/5 برابری صادرات محصولات دانش بنیان اظهار کرد: تحقیقات اولیه نشان می دهد این میزان به 13 میلیون دلار سال 96 یعنی زمان اوج صادرات خود رسیده است.

وی با اشاره به تحریم ها بیان داشت:در سال گذشته میزان صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان به خارج از کشور چهار میلیون و ۷۰۰ هزار دلار ارزآوری داشته است.

قیصری اضافه کرد: مهم ترین هدف شهرک علمی تحقیقاتی تولید ثروت در جامعه از طریق ارتقا فرهنگ نوآوری و علم و مشارکت در توسعه منطقه‌ایاست.

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک هزار و 470 میلیارد تومان  در یک سال گذشته بوده است.

قیصری گفت: در کل کشور ۴۵۷۷ شرکت دانش بنیان داریم که استان اصفهان با ۴۰۵ شرکت در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

وی افزود: در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان 1500 مورد طرح تحقیقی معطوف به فناوری داشتیم که1200 خدمت فناورانه در شهرک تجاری سازی شده و به ۱۸ کشور دنیا صادر می شود.

قیصری بیان داشت: هدف اصلی در شهرک علمی و تحقیقاتی اشتغال در توسعه اقتصاد دانایی محور و دانش بنیان است و براین اساس تا کنون 7100 نفر نیروی متخصص در شرکت های دانش بنیان مشغول به کار هستند.

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: هزینه ایجاد اشتغال برای یک فارغ التحصیل در شهرک علمی تحقیقاتی در مقایسه با کشور یک سوم و نرخ موفقیت یک شرکت تازه تاسیس بیش از ۷۰ درصد است.

قیصری اظهار کرد:بالغ بر 510 شرکت فن آور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر است که 200 شرکت در پارک علم و فناوری و 200 شرکت در مراکز رشد است و 8 مرکز رشد در شهرک علمی و تحقیقاتی مشغول به فعالیت هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه