English

سردار عزیزاله ملکی:

سرقت های هنجار شکن در هرمزگان به صفر رسیده است

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه خوشبختانه سرقت های هنجار شکن در استان به صفر رسیده است، گفت: تأمین امنیت، آسایش فردی، اجتماعی و عدالت از مهمترین وظایف پلیس است.

سرقت های هنجار شکن در هرمزگان به صفر رسیده است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سردار عزیزاله ملکی فرمانده انتظامی هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک و گرامی داشت هفته نیروی انتظامی و بیان کرد: هفته ناجا از 11 مهر با شعار "پلیس هوشمند، امین مردم" آغاز می شود. 

این مقام انتظامی با بیان اینکه اصل جامعه محوری پلیس در هفته ناجا پر رنگ ترمی شود، خاطرنشان کرد: از مهمترین برنامه های مجموعه انتظامی استان در طول هفته ناجا می توان به غبارروبی گلزار شهدا، سخنرانی فرماندهان در نماز جمعه و مساجد، صبحگاه مشترک، حضور فرماندهان و کارشناسان پلیس در صداو سیمای استان، برپایی چادرهای امدادی و بهداشتی، برگزاری جلسات هم‌اندیشی، برگزاری مانور موتور سیکلت سواران قانونمند، برگزاری همایش طلایه داران ترافیک  و... اشاره کرد. 

وی با اشاره به برخی رویکرد های خاص هفته ناجا، بیان کرد: جلب حداکثری مشارکت مردم از اهداف اصلی برنامه های هفته ناجا است؛ زیرا مشارکت و همکاری نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی در اجرای برنامه های هفته ناجا امری ضروری است  که در نهایت افزایش احساس امنیت را برای شهروندان به ارمغان خواهد آورد.

وی با بیان اینکه مقوله امنیت و احساس امنیت از دیر باز و از زمانیکه بشر پا به عرصه وجود نهاده همواره از نیازهای اولیه وی بوده است، افزود: امروزه امنیت در توسعه همه جانبه کشور نقش به سزایی داشته و احساس امنیت رشد و شکوفایی فعالیت های ارزشمند جامعه را در پی خواهد داشت. 

فرمانده انتظامی هرمزگان با تأکید بر اینکه خط قرمز پلیس هرمزگان جلوگیری از بروز احساس ناامنی برای مردم نجیب استان است، گفت: هیچ امنیتی شکل نمی گیرد مگر اینکه همه در کنار هم باشیم و هر کس به وظایف خود به خوبی عمل کند. 

سردار ملکی با بیان اینکه خوشبختانه سرقت های هنجار شکن در استان به صفر رسیده است، تصریح کرد: تأمین امنیت، آسایش فردی، اجتماعی و عدالت از مهمترین وظایف پلیس است بنابراین؛ تردیدی نیست که راه اصلی تحقق امنیت اجتماعی مطلوب، داشتن پلیسی هوشمند و در عین حال خوش رفتار و رئوف است،  در واقع حکومت با اقتدار، بدون داشتن پلیس مقتدر، هوشمند، توانا و با کفایت محقق نخواهدشد.

سردار ملکی اظهار داشت: پلیس هوشمند از فناوری‌های جدید برای جمع‌آوری، نمایش، به اشتراک گذاری و تحلیل داده‌ها استفاده می‌کند و با تاکید بر همکاری راهبردی به دنبال حفظ ارتباط با مردم و نخبگان جامعه است.

 

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی یک سازمان اجتماعی با پوششی امنیتی است و ثبات جامعه در پرتو صحت عمل وکارآمدی و نحوه عملکرد کارکنان آن معنا و مفهوم پیدا می کند، گفت: در بین نهادهای قانونی، پلیس هر کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است، پلیس نهادی است که اقتدار قوانین هرحکومتی را به نمایش می گذارد و چگونگی عمل و رفتار آن بیانگر نگاه آن حکومت به حقوق انسان ها و شهروندان و میزان انضباط اجتماعی در جامعه است.

سردار ملکی با بیان اینکه پلیس در صدد بهره گیری از ظرفیت رسانه ها برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی است، گفت: آگاه سازی باید در جهت ارتقاء سطح امنیت عینی و ذهنی جامعه و توجه به الگوهای صحیح رفتاری و قانون گرایی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه