English

اسماعیل بواشه در گفتگوی اختصاصی با موج مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد کمیته ساماندهی سگ های ولگرد به ریاست فرماندار بندرعباس

یک عضو شورای شهر بندرعباس با اشاره به کافی نبودن اقدامات شهرداری در خصوص جمع آوری سگ های ولگرد، بر ضرورت ایجاد کمیته ساماندهی سگ های ولگرد به ریاست فرماندار شهرستان تاکید کرد.

ضرورت ایجاد کمیته ساماندهی سگ های ولگرد به ریاست فرماندار بندرعباس

اسماعیل بواشه عضو شورای شهر بندرعباس در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج هرمزگان، در خصوص وجود سگ های ولگرد و بلاصاحب در سطح این شهرستان گفت: وجود سگ های ولگرد در شهر بندرعباس یکی از معضلاتی است که برای شهروندان مسائل و مشکلات زیادی  را ایجاد کرده و باعث بروز ناراحتی و نارضایتی مردم این شهرستان شده است. 

سگ های ولگرد در بندر عباس

*اقدامات شهرداری کافی نیست

وی اذعان داشت: در بازیدی که به تازگی صورت گرفته، شاهد اقداماتی از جانب شهرداری بندرعباس در راستای جمع آوری سگ های بلاصاحب در سطح شهر بودیم، که با توجه به گستردگی این موضوع، اقدامات صورت گرفته، کافی نبوده است.

بواشه گفت: با توجه به این که سالیان درازی است در این حوزه اقدامی صورت نگرفته، این معضل بزرگ تر از آن است که شهرداری به تنهایی بتواند از عهده آن بر آید و سایر ارگان ها همچون دامپزشکی، فرمانداری، بهداشت و دیگر سازمان های متولی باید در این حوزه ورود کنند.

سگ های ولگرد

*نقش مهم فرمانداری بندرعباس 

وی ضمن بیان این که فرمانداری بندرعباس نقش مهم و ویژه ای در حل این معضل بر عهده دارد، گفت: طبق صحبت هایی که با مسئولان شهرداری صورت گرفته بنا شده است مساله عقیم‌سازی سگ های ولگرد، مانند سایر کشورها و شهرهای کشور، در دستور کار قرار گیرد که متاسفانه تا به امروز شاهد اقدامی عملی در این خصوص نبوده ایم. 

بواشه با بیان این که چندی پیش فرماندار بندرعباس اعلام کرده بود که دستور جمع آوری تمام سگ های ولگرد و بلاصاحب در شهر بندرعباس تا یک ماه آینده، صادر می شود، ادامه داد: با توجه به اتفاقی که در قشم در خصوص حمله یک سگ به کودکی در خیابان، رخ داد و همچنین بازگشایی مدارس و رفت و آمد کودکان و دانش آموزان در خیابان های شهر، تاکید بر این است که دستگاه های ذی ربط و فرمانداری بندرعباس کمیته ای به ریاست فرماندار شهرستان، برای رسیدگی به این معضل تشکیل دهند.

*استمداد از سازمان های مردم نهاد

وی از سازمان های مردم نهاد و انجمن های حمایت از حیوانات خواست که  به این مسئله ورود کنند و بیان داشت: امید داریم با کمک سازمان‌های حمایت از حیوانات و ورود آن ها در حوزه جمع آوری سگ های ولگرد هیچ سگی در سطح شهر بندرعباس بدون پلاک نباشد.

بواشه ادامه داد: بعد از جمع آوری این سگ ها، در مرحله دوم، سگ هایی که با مشکل رو به رو هستند و نیاز به درمان دارند، معالجعه  شده و پس از این اقدامات، عقیم سازی سگ های ولگرد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

درمان سگهای ولگرد

*هر سگ 500 هزار تومان برای عقیم سازی 

وی هزینه عقیم سازی هر سگ را بالغ بر 500 هزار تومان عنوان کرد و گفت: امیدواریم شهرداری در زمینه جمع آوری و عقیم سازی سگ های بلاصاحب ورود کند و از طریق عقد قرار داد با پیمانکاران این کار آغاز شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه