English

تابستان در هوای زمستانی به پاییز می رسد!

قسمت انتهایی سیستم قدرتمند همانگونه که طی چند نوبت اطلاع رسانی شد با بارشهای قابل توجه که مجموع آن طی یک هفتهء گذشته در اردبیل ؛ سرعین ؛ نیر ؛ گرمی ؛ نمین و مشگین شهر از ۲۳ تا ۱۲ میلیمتر بود درحال گذر از فراز شرق این استان است.

تابستان در هوای زمستانی به پاییز می رسد!

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، قسمت انتهایی سیستم قدرتمند همانگونه که طی چند نوبت اطلاع رسانی شد با بارشهای قابل توجه که مجموع آن طی یک هفتهء گذشته در اردبیل ؛ سرعین ؛ نیر ؛ گرمی ؛ نمین و مشگین شهر از ۲۳ تا ۱۲ میلیمتر بود درحال گذر از فراز شرق این استان است.

سرمای این جبهه نیز قابل ملاحظه بود و کمینه دما سپیده دم ۲۳ شهریور در ایستگاه مرکزی و فرودگاه اردبیل به ترتیب به ۴ و ۱ درجه بالای صفر و نزدیک به دمای یخبندان رسید و دامنه کوههای پیرامون دشت اردبیل سپیدپوش شد.

امشب تا سپیده دم ۲۴ شهریور به خاطر صافی آسمان و نفوذ برودت پشت سیستم ؛ کمینهء دما در ایستگاههای اردبیل و فرودگاه تا صفر و منفی دو درجه تخمین زده میشود که در این صورت می‌تواند به عنوان ‌بی هنجاری سرمایشی ؛ رکورد تازه رقم بزند.

برونداد الگوی کنونی تراز میانی تاثیرگذار بر هوای منطقه ؛ جزییات بسیاری از وضعیت جوی ترسیم شده برای مناطق اردبیل ؛ کرانهء جنوب خزر و شمال غرب در پیش آگاهی های قبل در بازهء واپسین هفتهء تابستان و دو هفتهء اول پاییز را تایید میکند.گرمایش هوا به واسطهء باد موسمی فون (گرمیج) در منطقهء اردبیل ؛ سواحل جنوب غرب خزر و بعضی نقاط آذربایجان ازجمله جنوب شرق مراغه ؛ نظرکهریزی ؛ هشترود ؛ قره چمن و میانه از ۲۶ تا ۲۹ شهریور - سرمایش چشمگیر از ۲۹ شهریور تا ۳ مهر - افزایش دما از ۴ تا ۶ مهر - سرما و مه از ۶ تا ۸ مهر و گرمیج و افزایش دما از ۸ تا ۱۰ مهر عمده پدیده هایی هستند که برای این مناطق انتظار می روند.

احتمال اینکه برف سنگین و سرمای هوا در بعضی نقاط و به خصوص اردبیل ؛ سرعین ؛ نیر ؛ نمین و مشگین شهر در آخرین روز شهریور و روزهای بازگشایی مدارس سبب اختلال و خساراتی شود زیاد است.

باتوجه به اهمیت موضوع در زمان مناسب طی فرصت باقیمانده تثبیت و یا دگرگونی این مدل به آگاهی می رسد.

یک سردچال عظیم اطلسی که با سرمای اسکاندیناوی همراه است به احتمال زیاد طی ۱۲ تا ۱۸ مهر اردبیل را زیر تاثیر قرار دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه