English

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان :

۷۱ زن شهیده کردستان، از شهدای ترور هستند

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان گفت :از 562 زن شهیده استان کردستان 71 زن شهیده شهدای ترور هستند.

71 زن شهیده کردستان، از شهدای ترور هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بتول سرکانی ظهر امروز در اجلاسیه شهدای زن استان کردستان که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: کردستان به خود می‌بالد که زنان شهیدی همچون شهیده ناهید فاتحی کرجو دارد که به سمیه کردستان مشهور است و در سال 61 توسط عوامل کوردل به شهادت رسید.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان با بیان اینکه برگزاری اجلاسیه 562 زن شهیده نماد صلابت بانوان کُرد است، افزود: زنان ما همپای مردان برای قدرتمندتر شدن نهال انقلاب تلاش کردند و مردان سلحشور ایران نیز به مدد و پشتیبانی زنان توانستند قله‌های نبرد را فتح کنند.

وی با بیان اینکه از 562 زن شهیده استان کردستان 71 زن شهیده شهدای ترور هستند، اظهار کرد: از این تعداد هم 13 زن پیشمرگ کرد مسلمان هستند که در مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب اسلحه دفاع به دست گرفته‌اند و بقیه هم شهدای زن بمباران رژیم بعث عراق به شمار می‌روند.

 یادآور شد: شجاعت، شهامت، صبر و ایمان سرلوحه شهدایی بود که برای حفظ این آب و خاک کوشیدند و ما وظیفه داریم راه آنها را ادامه دهیم.

سرکانی اعلام کرد: بسیج جامعه زنان استان در راستای کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلفی در استان کرد که برگزاری اجلاسیه شهدای زن در سال 94 یکی از این اقدامات بود.

وی ایجاد بانک اطلاعاتی شهدای زن، برگزاری 350 مورد یادواره شهدای زن با نام و یاد کنگره 5400  شهید استان کردستان و برگزاری 217 جشنواره فرهنگی، سرود، شعر، نمایش و غیره نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط بسیج جامعه زنان استان کردستان بود.

سرکانی تهیه دو هزار بروشور و زندگینامه شهدای زن در استان، برگزاری 33 همایش مختلف و تجلیل از زنان ایثارگر و فراخوان مقاله در راستای اجلاسیه 562 زن شهیده استان که امروز از آثار برتر تجلیل می‌شود، از جمله دیگر برنامه‌های انجام شده توسط بسیج جامعه زنان استان به شمار می‌رود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان اضافه کرد: برگزاری جشنواره نقاشی ویژه کودکان با موضوع شهدای زن و چاپ کتاب نقش زنان در دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های جامعه زنان استان است که در راستای گرامیداشت کنگره 5400 شهید استان کردستان برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه