English

موج گزارش می دهد؛

همه ما مسافر یک هواپیما هستیم

چهارمین جشنواره ابوذر امسال با حضور فعالان رسانه ای استان و مسئولان استان در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) به کار خود پایان داد.

همه ما مسافر یک هواپیما هستیم

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل،چهارمین جشنواره ابوذر امسال با حضور فعالان رسانه ای استان و مسئولان استان در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) به کار خود پایان داد. این جشنواره که با استقبال پرشور اصحاب رسانه استان و حضور برخی مدیران دولتی برگزار شد، از میان یک هزار و 850 اثر، 22 اثر برتر معرفی و تجلیل شد.

اردبیل

رسانه‌ها در عصر جنگ روانی وظیفه خطیری دارند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: ظلم‌ستیزی یکی از آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی ایران است.

بیژن نوباوه در اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در سالن ولایت اردبیل با حضور مسئولان و اصحاب رسانه استان برگزار شد، اظهار کرد: تفکر انقلاب اسلامی ایران از همان نخست تفکر ظلم‌ستیزی بوده و شاهد هستیم که اصل و هدف انقلاب اسلامی ایران پس از گذشت 40 سال پاپرجا و برقرار است.

وی افزود: می‌بینیم که نسل جوان با وجود اینکه ایام انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس را ندیده ولی پایبند به اصول انقلاب اسلامی هستند و همانند پدرانشان در برابر ظلم و ستم ایستادگی می‌کنند که شهید حججی نمونه‌‌ای از این جوانان است که با وجود سن کم با شجاعت تمام در برابر دشمنان ایستاد و سربلند به درجه شهادت نائل شد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: شهید حججی نمونه‌ای از نسل جوانان و رویش‌های امروزی‌ انقلاب است که آن را کامل درک کرد و با وجود همین نسل‌ها است که انقلاب اسلامی به انقلابی ماندگار در دنیا بدل شده است.

نوباوه تصریح کرد: جهانیان معتقدند عصر جدیدی در جهان به وجود آمده که سرمنشأ و سرآغاز آن جمهوری اسلامی ایران بوده و به همین دلیل دشمن از تداوم انقلاب اسلامی در ترس و هراس است.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران در دنیا به یک الگو تبدیل شده به طوری که در دنیا هر کشوری می‌خواهد در برابر دشمنان ایستادگی کند و کشور خود را آزاد کند نام ایران را می‌آورد و این نشان از زبان‌زد بودن رشادت‌ها و قدرت مردمان انقلابی ایران اسلامی در سایر کشورها دارد.

عدالت باید در تمام ابعاد جامعه جاری باشد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدالت در جامعه ما باید بیش از پیش گسترش یابد گفت: عدالت اسلامی باید در تمام ابعاد جامعه جاری و ساری باشد.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها در عصر کنونی که عصر جنگ روانی است وظیفه بسیار خطیر و حساسی دارند، هرچند انقلاب اسلامی همواره پیروز خواهد ماند ولی باید تلاش کنیم هزینه‌ها را کاهش دهیم و نگذاریم هزینه‌های نظام بالا رود.

نوباوه به وظایف خبرنگاران و اصحاب قلم  اشاره کرد و بیان داشت: خبرنگاری افتخار است و خبرنگاران باید  قدر قلم خود را بدانند و از این رو در راستای بیان واقعیت‌ها تلاش کنند و همواره برای پیشرفت کشور و تداوم نظام گام بردارند.

 

سرهنگ لطفی

رسانه‌ها از محافظه‌کاری و حزب‌گرایی دوری کنند

سرهنگ علی لطفی در اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای اظهار کرد: 1850 اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره ابوذر ارسال شده بود که بعد از سه مرحله داوری و جلسات فشرده 22 اثر انتخاب و از تلاش‌های جهادگرانه صاحبان آثار تجلیل ‌شد.

وی افزود: جشنواره ابوذر از سال 94 در استان اردبیل آغاز شده که طی سال اول 747 اثر به دبیرخانه ارسال شده بود و امروز شاهد افزایش چشمگیر تعداد آثار ارسالی هستیم به طوری که آمار آثار ارسال شده به چهارمین جشنواره ابوذر به 1850 اثر رسیده است.

مسؤول سازمان بسیج رسانه اردبیل با اشاره به وظایف خطیر و حساس رسانه‌ها اضافه کرد: رسانه‌ها باید از محافظه‌کاری و حزب‌گرایی دوری کنند، چرا که در صورت حزب‌گرایی در رسانه‌ها، شرمنده انقلاب اسلامی و مردم شریف و ولایتمدار ایران اسلامی خواهیم بود.

لطفی ادامه داد: فضا برای قلم و رسانه باید  بیش از پیش باز باشد و رسانه‌ها و خبرنگاران نباید تنها به دنبال تعریف و تمجید از مسؤولان باشند بلکه باید ضعف‌ها به شکل انتقاد سازنده بیان شود.

وی تصریح کرد: زمانی عرصه برای رسانه‌ها باز خواهد شد که مسؤولان هم همت کنند و انتقادپذیر باشند.

مسؤول سازمان بسیج رسانه اردبیل ادامه داد: اگر در امر رسانه کم‌کاری صورت پذیرد قطعا بدون شک از اهداف خود دور خواهیم بود چرا که اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی را در دنیا نهادینه و با دشمنان مقابله کنیم باید از ظرفیت رسانه‌ها به نحو احسن بهره بگیریم.

 

بابازاده

شاهد معجزات متعددی در طول 40 سال انقلاب بوده ایم

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه از دوران صدر اسلام تاکنون معجزات زیادی ثبت شده که توسط علما و بزرگان برای ما بیان شده است گفت: در دوران معاصر و در طول این 40 سال، برنامه ها و معجزات متعددی را در شرایط سخت و ناگوار و در فراز و نشیب روند پیشرفت انقلاب اسلامی مشاهده کرده ایم که آخرین آن در حقیقت معجزه حضور گسترده مردم در این شرایط سخت اقتصادی در راهپیمایی 22  تخصصی و علمی نگاشته شده،  به عنوان سرمشق و یک استراتژی و خط مشی مثبت می باشد که به حول و قوه الهی و به کوری چشم دشمنان ادامه مسیر را همچنان با وارستگی طی خواهیم کرد.

همیشه خود را سرباز مردم می دانم

فرمانده سپاه حضرت عباس استان با بیان اینکه ما همیشه خود را سرباز می دانیم و شرمنده هستیم در پیش حضار گرانقدر که سخنور آنچنانی نیستیم، تصریح کرد: یک سرباز مرزبانی چه سرباز ارتش یا نیروی انتظامی  و سپاه که برای تداوم امنیت ما در مرزهای کشورمان با تمام قدرت زحمت می کشند خیلی برای ما عزیز هستند در کنار این عزیزان تعدادی از سربازان نیز به عنوان صاحبان رسانه و قلم همانند همان مرزبانان منتهی با فعالیتی دیگر از این مرزها  پاسداری می کنند.

وی  افزود: اگر شهدایی مانند غفور جدی اردبیلی با آن علم، تجربه، عقل و فهم برای مملکت جان می دهد و می گوید دوست دارم کفنم پرچم ایران باشد یا شهدای دیگری چون کاظم و نادر دیرین و دیگر همرزمان که جانشان را فدا کردند و ما هم  به عنوان میراث دار آن عزیزان، باید  به گذشته ی خود افتخار نمائیم.

همه ما مسافر یک هواپیما هستیم

 سردار  بابازاده عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم که همه ما مسافر یک هواپیما هستیم و اگر خدای ناکرده آسیبی به آن وارد شود همه متحمل ضرر و زیان هستیم و اگر به مقصد رسید همه سرنشینان آن به سلامت به مقصد خواهند رسید.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل ادامه داد: ما عُرضه ی خبرنگاری هم داشتیم ولی اولویت با جنگ بود ما مجبور بودیم اجتناب ناپذیر بود باید شاپور به آن قربانگاه می رفت باید مرحمت بالازاده تکه تکه می شد،دشمن این را به ما تحمیل کرده بود ما مجبور بودیم از این کشور دفاع کنیم الان هم مجبوریم در مقابل جنگ روانی که دشمن ایجاد کرده و همه ی نیکی ها و پاکی ها و ارزش های ما را حقیقتا پایمال میکند  ایستادگی کنیم.

پناهگاه  ما شما جوانان هستید

وی اضافه کرد: پناهگاه ما شما جوانان هستید ، افراد اصلا مهم نیستند، مهم این ارزش هاست این داشته های ماست چرا ما در نداشته های خود به جنگ دشمن رفتیم و پیروز شدیم الان در داشته های خودمان چرا عاجزیم ؟

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل بیان کرد: ما انسانیم  ما آزادی خواهیم ما فردایی خواهیم داشت گذشته هایی داشتیم، دوستان ما با یک انگیزه ی الهی و جهادی و انقلابی این کارها را انجام می دهیم و به عنوان پیک لشکر عاشورا پیک آقا مهدی و پیک فرمانده معظم کل قوا می خواهیم حقانیت رزمندگان اسلام را به جهانیان نشان دهیم.

بابازاده افزود: خیلی ها از نظام برای برخی جایگاه ها هزینه می کنند که مثلا 2 سال یا 1 سال اضافه بمانند  ولی هرچقدر باشد تمام می شود و این روحیه ی آزادی خواهی، آزاد مردی همیشه ماندگار است.

وی یادآور شد: وقتی که سردار قاسم سلیمانی می گوید شهیدان قبل از شهادتشان شهید شده بودند سخن بجایی است، بنابراین  اگر فرمانده هم که مثلا ماها باشیم این جایگاه حقوقی برای بنده نمی ماند آنچه می ماند جایگاه حقیقی ماست. ما از حقیقت انسانیت، تقوا و بزرگواری انسانها دفاع کنیم و در بحث امورات مربوط به شهرمان، استانمان نه محافظه کاری بکنیم نه خدایی ناکرده تخریب انجام بدهیم و واقعیت ها باید گفته شود.

هوشیاری امام جمعه ستودنی است

فرمانده سپاه حضرت عباس استان با اشاره به فرمایش امام جمعه ی بزرگوار که  در 2 آذر ماه می فرمایند  من مطلع شدم گوشت و دام های زنده از اردبیل خارج می شود، مواظب باشید، مسئولین مردم فردا به دردسر می افتند، اظهار کرد: بعد از 48 روز  نامه ی  وزیر کشور را خطاب به رئیس جمهور  دیدم که  در آن به آمار بالای  قاچاق دام اشاره کرده بود و  رئیس جمهور هم نوشته بودند صرف نظر از آمار و ارقام، جلوگیری و اقدام برای پیشگیری این موضوع خیلی مهم است. چطور می شود یک امام جمعه که هیچ دفتر دستک و تشکیلاتی ندارد از شرایط خاص مردم که در آینده مشکلی ایجاد نشود باخبر می شود، ولی ما متولیان  امور از این موضوع باخبر نباشیم؟ رسانه هم باشد مقصر است، فرمانده سپاه هم باشد مقصر است هرکسی باشد یعنی الان به وجود آورنده ی این مشکل که عزت شکنی به مردم است در هر مقامی باشد مشکل دارد و مسئول است.

 به گزارش خبرگزاری موج از اردبیل ،در پایان این مراسم و بر اساس نظر هیئت داوران، نفرات برگزیده معرفی و تقدیر شد.

در بخش گزارش رتبه تقدیری با عنوان:  گردشگری کم هزینه ترین محور استان اردبیل است از خبرگزاری تسنیم خانم زهرا رضازاده، بخش تقدیری با عنوان:  خنک های تابستان مهمان اردبیلی ها باشید از خبرگزاری فارس حامد قادری،

بخش تقدیری با عنوان: نخریم بسازیم، از نشریه  جنت سرا به بهروز گنجی،رتبه سوم بخش گزارش با عنوان:  ایده های خلاقانه  خاک می خورند از  نشریه   همشهری اردبیل، به رویا خیری،رتبه دوم با عنوان:  صادرات آری یا نه  از خبرگزاری فارس به مهران عقلمند و  رتبه اول به عنوان:حمایت از تولید ایرانی از خبرگزاری ایرنا به نعمت محسن زاده.

در بخش خبری، رتبه تقدیری به رسانه خبرگزاری تسنیم  اکبر رزمی، رتبه سوم خبرگزاری تسنیم محمدرضا فرض الهی و رتبه دوم به خبر: آب نداریم مدیریت کنیم،   از خبرگزاری فارس مسعود لاهوت.

بخش یادداشت شایسته ی تقدیر عنوان:  نارین قلعه  اردبیل زیر بتن های مدرنیته، رسانه ساوالان بیرلیگی محمدامین خدایی،رتبه قابل تقدیر به عنوان: کالای ایرانی اعتماد و حمایت،  از رسانه ی امید اردبیل علی عبدی، رتبه  سوم در بخش یادداشت به عنوان:  شبکه ی خاموش، از رسانه ی اردبیل آینده به حسن سروری، رتبه ی دوم با عنوان: بصیرت معرفت و شناخت سپری محکم در برابر تحریف عاشورا،  به نشریه  خط هشت  به سعید دست افشان و رتبه اول بخش یادداشت به عنوان:  اینجا ایران به گوشم دفاع همچنان باقیست، به نشریه  پیام اردبیل حامد مصطفایی آگاه.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه