English

هم‌زمان با دومین روز از دهه مبارک فجر؛

افتتاح ۲ طرح شیلات در قصرشیرین /قصرشیرین تنها مرکز فعال کشور در زمینهٔ تکثیر میگوی آب شیرین شد

2 طرح شیلات شامل مرحله اول طرح پرورش ماهیان خاویاری در قفس و طرح تجهیز سالن تکثیر میگو با حضور مسئولان درمجموعه باغ چهار هزار هکتاری شرکت بیستون پارس شهرستان قصرشیرین به بهره‌برداری رسید.

افتتاح 2 طرح شیلات در قصرشیرین /قصرشیرین تنها مرکز فعال کشور در زمینهٔ تکثیر میگوی آب شیرین شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، فرماندار قصرشیرین در آیین افتتاح 2 طرح شیلات در قصرشیرین گفت: برای افتتاح 2 طرح شیلات در قصرشیرین به همت اداره شیلات استان کرمانشاه، درمجموع 330 میلیون تومان هزینه شده است.

مرادعلی تاتار افزود: یکی از این طرح‌ها پرورش ماهیان خاویاری در قفس با 200 میلیون تومان اعتبار و تولید سالیانه 50 تن است که درمجموع 20 فرصت شغلی را برای افراد جویای کار فراهم کرده است و طرح دیگر نیز تجهیز سالن تکثیر میگو با 130 میلیون تومان اعتبار به‌عنوان تنها مرکز فعال کشور درزمینهٔ تکثیر میگوی آب شیرین است که ظرفیت تولید سه میلیون قطعه در سال را دارد.

تاتار اضافه کرد: این شهرستان مرزی به‌واسطه برخورداری از مجتمع هشت هزار هکتاری شیلات شهدا هم‌اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده ماهیان گرمابی کشور است که کرمانشاه را پس از استان‌های ساحلی به چهارمین استان فعال و پیشرو در این زمینه تبدیل کرده است.

وی عنوان کرد: طرح عظیم شیلات شهدای قصرشیرین در سه مرحله با بند انحرافی 5/17 کیلومتر و باهدف تولید سالانه 11 هزار تن انواع ماهی گرمابی و سردابی و اشتغال‌زایی یک هزار و 800 تن و با 150 میلیارد ریال اعتبار احداث‌شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه