English

پناهیان در سخنان پیش از خطبه نمازجمعه رشت:

اگر آقایان به نکات رهبری در خصوص عدم مذاکره توجه می‌کردند امروز این اوضاع کشور نبود

مشاور نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: با اشاره به تأکیدات حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بر ولایت گفت: یکی از مشکلات ما بی‌توجهی به تأکیدات ولایت و رهبری است که اگرچند سال گذشته به نکات رهبری در خصوص عدم مذاکره توجه می‌کردند امروز این اوضاع کشور نبود و این همان معنای عدم انقلابی گری است.

 اگر آقایان به نکات رهبری در خصوص عدم مذاکره توجه می‌کردند امروز این اوضاع کشور نبود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت با اشاره به تأکیدات حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بر ولایت گفت: یکی از مشکلات ما بی‌توجهی به تأکیدات ولایت و رهبری است که اگرچند سال گذشته به نکات رهبری در خصوص عدم مذاکره توجه می‌کردند امروز این اوضاع کشور نبود و این همان معنای عدم انقلابی گری است.

وی با اشاره به اینکه بعد از گذشت یک هزار و 400 سال از بعثت نبوی هنوز دین در غربت به سر می‌برد اظهار کرد: انقلاب اسلامی باید یک غربت هزار و 400 ساله را از بین ببرد تا ان‌شاءالله مقدمه‌ساز ظهور حضرت بقیه‌الله شده و تشکیل حکومت اسلامی‌شود.

استاد حوزه  و دانشگاه با بیان اینکه صرفاً وجود آدم‌های بد، علت غربت دین و مانع ظهور حضرت بقیه‌الله نمی‌شود افزود: علت اصلی غربت اسلام این است که انسان‌ها بدانند هر که از ذکر خدا دور شود زندگی سختی به سراغ او می‌آید و این موضوع یکی از دلایل مهم غربت اسلام محسوب می‌شود.

مشاور نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های سراسر کشور با تأکید بر اینکه تلقی و برداشتی که مردم از مسجد دارند با اصل و نفس وجودی مسجد متفاوت است بیان کرد: مردم مسجد را عامل رفع مشکلات خود نمی‌دانند یعنی مسجد صرفاً محلی برای آبادانی آخرت آن‌ها تلقی شده که با نفس وجودی مسجد مغایر است.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه برخی از سیاسیون مواضع انقلابی را باعث آبادی دنیای مردم نمی‌دانند افزود: انقلابی گری یعنی اینکه کسی نتواند سر ما را کلاه گذاشته و منافع ملی را به یغما ببرد ازاین‌رو، ما هنوز بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی معنای انقلابی گری را درست در مردم نهادینه نکردن لذا این عدم درک معنای انقلابی گری، همان غربت انقلاب اسلامی است.

پناهیان با اشاره به عدم خوش‌بینی رهبر معظم نظام درباره مذاکرات و برجام افزود: برخی‌ها در کشور به سخن رهبری توجه نکرده و گفتند سیاست خارجی جای خوش‌بینی و بدبینی نیست اما همین افراد بعد از دیدن نتایج آن به این عدم خوش‌بینی رسیده و آن را فریاد می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از اینکه در این سال‌ها مردم یاد نگرفتند که دین اول دنیای انسان را می‌سازد و بعد آخرت را بیان کرد: متأسفانه سخن از دین و انقلاب فقط بعد آبادانی آخرت را در برگرفت درصورتی‌که ماهیت دین، نخست آبادانی دنیا و بعد آبادانی آخرت است.

پناهیان با بیان اینکه رهبری بارها تأکید داشته که غیر از امریکا و اروپا به کشورهای دیگر تمرکز کنید گفت: چین اعلام آمادگی کرده بود اما مسؤولان ایران گفتند خیر! ما مشکلات خود را با اروپا حل خواهیم کرد.

مشاور نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های سراسر کشور با بیان اینکه بسیاری از انسان‌ها مؤمنان را سفها می‌خوانند افزود: اگر مردم یاد و ذکر خدا را باور کنند هم زندگی مادی دنیای آن‌ها آباد می‌شود و هم آخرت آن‌ها لذا باید بگوییم هنوز دین در غربت است و علمای دین باید غربت دین را برطرف کنند.

وی عدم درک مردم از دین و فرامین ولی خدا برای آبادانی دنیا را عامل اصلی غربت دین در حوزه اجتماعی دانست و تصریح کرد: تحریم‌ها علیه ایران به دلیل وجود انسان‌های ضعیف و ساده‌لوحی است که در کشور ما دارای پایگاه اجتماعی هستند لذا اگر سیاسیون ما با قدرت در مقابل دشمن بایستند آن‌ها از قدرت ایران اسلامی وحشت می‌کنند.

پناهیان با اشاره به تهدید اخیر رئیس‌جمهور به دنیا مبنی بر اینکه اگر جلوی نفت ما را بگیرید ماهم مانع صدور نفت از کشورهای دیگر می‌شویم افزود: تهدیدها عامل عقب‌نشینی دشمن شده لذا این موضوع همان عقلانیت است که هم وضع اقتصادی جامعه را رونق داده و هم آخرت را آباد می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه