English

معاون اول رئیس‌جمهور:

استان‌های مرزی می‌توانند تحریم آمریکا را از بین ببرند/ ایران حبس شدنی نیست

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: با تمرکززدایی به‌صورت مبنایی موافقم و یکی از خواسته‌های استانداران جدید اختیارات بیشتر بود و باید اعتراف کنیم که استان‌های مرزی مهم‌ترین استان‌هایی هستند که می‌توانند تحریم آمریکا را از بین ببرند.

استان‌های مرزی می‌توانند تحریم آمریکا را از بین ببرند/ ایران حبس شدنی نیست

به گزارش خبرگزاری موج، اسحاق جهانگیری در نشست شورای اداری استان هرمزگان با فعالین اقتصادی عنوان کرد: طیفی که اکنون در نظام آمریکا بر مسند قرار دارد، فکرهای واهی در سر داشت و دارد و به دنبال بسته شدن پرونده کشورمان بودند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در دوران جنگ تحمیلی میلیاردها دلار به صدام کمک کردند و اکنون داعش را راه انداخته‌اند اما کسی که همواره مظلوم واقع‌شده کشور ایران اسلامی است و باید بدانند ایران بزرگ منطقه است، اضافه کرد: مصلحت منطقه در این است که با کشور ایران اسلامی دست دوستی دراز کنند و این موضوع را باید همگان بدانند که قدرت‌های بیگانه بیخود پایشان به منطقه بازشده است.

وی بابیان اینکه کشورهای حامی قدرت‌های بیگانه در منطقه بدانند اگر امروز آمریکایی‌ها دوستشان هستند روزی کاری با آن‌ها خواهند کرد که به حسنی مبارک، صدام و محمدرضا پهلوی کردند، تصریح کرد: برجام توافقی بود که دنیا به دنبالش بود و می‌خواستیم با این اقدام  آرامش بر اقتصاد حاکم کنیم، با دنیا تعامل و بازار دنیا را بر دست بگیریم که آمریکایی‌ها برخلاف تمام عرف‌های عاقلانه بیرون رفتند.

جهانگیری با تأکید بر اینکه چند درس جهانی و داخلی می‌توانیم از تحریم بگیریم، اظهار کرد: آمریکایی‌ها به دنبال حقوق شهروندی نیستند؛ روزنامه‌نگاری به آن شکل فجیع کشته می‌شود اما آمریکایی‌ها در برابر این موضوع این‌چنین رسواشده و نتوانستند با عربستانی که چهارصدمیلیاردی دارند، زاویه بگیرند.

معاون اول رئیس‌جمهور بابیان اینکه امروز همه دنیا جز چند کشور همچون رژیم صهیونیستی در موضوع برجام طرف ایران هستند و به حفظ برجام معتقد هستند، عنوان کرد: نظم قلدری نظم موردنظر آمریکایی‌هاست و آن‌ها می‌خواهند تمامی دنیا از سیاست‌های آمریکا تبعیت کنند.

جهانگیری با اشاره به اینکه بیماری‌های مزمنی که در مسائل اقتصادی کشورمان وجود دارد یکجا سرباز کرد، اضافه کرد: باید ظرفیت‌ها و فرصت‌های کشور را احیا و جراحی اقتصادی کنیم و باید اقتصاد کشورمان را شکوفا کنیم.

ایران اسلامی‌توانمندی بی‌نظیری دارد و هر ایرانی یک ایده و فکر دارد که باید این ظرفیت‌ها را احیا کنیم.

وی اولویت دولت را در برگشت ثبات اقتصادی به کشورمان دانست و عنوان کرد: آمریکایی‌ها با جو روانی و رسانه‌ای و قدری غافلگیری سبب وارد شدن شوک اقتصادی به کشور شدن که این موضوع کوتاه‌مدت بود و ما می‌توانم این شوک را پس بزنیم و ثبات اقتصادی را به کشورمان بازگردانیم.

معاون اول رئیس‌جمهور بابیان اینکه باید تورم و نرخ دلار با ثبات باشد که با حضور  مدیرانی که توانمند و کارآزموده هستند امیدوارم به سمت ثبات اقتصادی بهتر پیش برویم، اظهار کرد: آمریکایی‌ها به دنبال ممانعت از صادرات نفت کشورمان بودند که در این طرح شکست خوردند و از طرفی به دنبال وادارسازی اوپک به تصویب تصمیمات خودشان بودند که باقدرت نمایی روسیه این طرح آمریکا شکست خورد و ایران در این کاهش مستثنا واقع شد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم بابیان اینکه به‌طور حتم چرخه اقتصادی کشور باید بچرخد وزندگی مردم دچار بحران نشود، اضافه کرد: زندگی هشتاد میلیون ایرانی براثر فعالیت فعالین اقتصادی تأمین شود، شرایط زندگی مردم را می‌دانیم و معیشت مردم را از دیگر اولویت‌های خود در کنار ایجاد اشتغال می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه یک انباشت بیکاری از قبل داریم و بخشی هم سالانه به آن اضافه می‌شود، تصریح کرد: دولت باید زمینه‌هایی ایجاد کند که سرمایه‌گذاری جدید اتفاق بیفتد و باید راهکارهایی ایجاد کنیم که بدون رانت و فساد با این نرخ ارزها، انگیزه سرمایه‌گذاری از بین نرود.

جهانگیری بابیان اینکه حفاظت و صیانت از اشتغال‌های موجود وظیفه اصلی دولت است، اضافه کرد: به‌عنوان دولت نسبت به مسئله هیچ بنگاه اقتصادی بی‌تفاوت نیستیم و مسائل کارگران برایمان مهم است، به صاحبان بنگاه‌ها کمک می‌کنیم مشکلات حل شود، کمیته رفع موانع از واحدهای تولیدی با مسئولیت وزیر صمت تشکیل‌شده و مشکلات آن‌ها بررسی می‌شود و در هر استانی کمیته تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندارها تشکیل و گزارش‌ها را به‌صورت مستمر مطالعه و بررسی می‌کنم.

وی بابیان اینکه هرمزگان از ظرفیت بالایی برخوردار و هرمزگان قلب توسعه کشور است، اظهار کرد: نبض تجارت کشور در هرمزگان می‌زند و از صنایع، بنگاه‌های اقتصادی و پالایشگاه‌های مهمی برخوردار است؛ اقتصاد دریا محور باید در اولویت برنامه‌های هرمزگان باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه باید صنایع بزرگ کشورمان در سواحل بسیار عظیم کشورمان ایجاد شود، خاطرنشان کرد: برخی اعداد و آمارها نباید وقتی واقعی نیست اعلام شود چون رسانه‌ای خواهد شد و مردم را نگران می‌کند.

جهانگیری بابیان اینکه برخی کارها در برخی دستگاه‌ها کند پیش می‌رود که دراین‌بین نقش استانداران کلیدی است و باید حساب کشی کنند از دستگاه‌های اجرایی که چرا کار مردم پیش نمی‌رود، تصریح کرد: با تمرکززدایی به‌صورت مبنایی موافقم و یکی از خواسته‌های استانداران جدید اختیارات بیشتر بود و باید اعتراف کنیم که استان‌های مرزی مهم‌ترین استان‌هایی هستند که می‌توانند تحریم آمریکا را از بین ببرند.

وی با تأکید بر اینکه تحریم کردن ایران اسلامی فکر عبث و بیهوده‌ای است، اضافه کرد: آمریکایی‌ها بدانند که ایران حبس نشدنی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه