English

ظهر امروز؛

سوگواره «خورشید بر نیزه» برگزار شد

سوگواره «خورشید بر نیزه» در دو بخش نمایشگاهی و اجرایی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان برپا شد.

سوگواره «خورشید بر نیزه» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، ظهر امروز به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با حضور حبیب الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان و جمعی از مسوولین استان، سوگواره «خورشید بر نیزه» آغاز به کار کرد.

محمد جواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان در این بازدید گفت: نمایشگاه «خورشید بر نیزه» با هدف ترویج فرهنگ عاشورا و بیان پیام و فلسفه قیام امام حسین علیه السلام دربین کودکان و نوجوانان، از اول ماه محرم در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس پیش بینی و هماهنگی با آموزش و پرورش، تا پایان ماه صفر نزدیک به ۵۰۰۰ کودک و نوجوان گروه سنی «ج» و «د»  از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان بیان داشت: این نمایشگاه روایی در دو بخش نمایشگاهی و عملیاتی با شیوه های خلاقانه (اجرای فعالیت های فرهنگی، ادبی و مسابقه و اجرای نمایش عروسکی با مضمون کودکان کربلا) در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۲ خرم‌آباد واقع درخیابان ناصرخسرو شامل ۹ غرفه و اجرای نمایش عروسکی در معرض دید عموم قرار می گیرد.

محمدی ادامه داد: با تشکیل کمیته هایی متشکل از برنامه ریزی، ساخت وساز، محتوا، اجرایی، تبلیغات و مستندسازی، در اواسط مرداد ماه ساخت و ساز این نمایشگاه آغاز و نصب آن در اول محرم به اتمام رسید.

سوگواره خورشید بر نیزه

وی با بیان اینکه برای آماده سازی این نمایشگاه به طور میانگین روزانه شش نفر از مربیان هنری و فرهنگی تلاش کرده اند، عنوان داشت: برای بهره مندی بیشتر کودکان ونوجوانان و برای اینکه بتوانیم فرهنگ عاشورایی را به نفرات بیشتری معرفی کنیم، برای حضور دانش آموزان مناطق مختلف شهرستان خرم آباد با آموزش وپرورش و آموزشگاه‌ها، هماهنگی لازم انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه