English

هم‌زمان با هفته کتاب؛

«نشست ادبی دو پنجره» درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان برگزار شد

هم‌زمان با هفته کتاب، نقد حضوری دوپنجره به همت واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با نقد رمان «فقط بابا می‌تواند من را از خواب بیدار کند» برگزار شد.

«نشست ادبی دو پنجره» درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، در این برنامه بیش از 50عضو فعال ادبی از مراکز فرهنگی هنری کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان نقدهای خود را ارایه کردند، و با نویسنده اثر «فقط بابا می‌تواند من را از خواب بیدار کند» به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست، مژگان بابامرندی ضمن تبریک هفته کتاب و ابراز خوشحالی برای حضور در جمع اعضا و مربیان کانون لرستان گفت: کتاب امکان تجربه کردن را می‌دهد اما نه پیش چشم دیگران، پنهان در یک اتاق، می‌توانید به فضا بروید و یا در اعماق زمین اکتشاف کنید. شاید فکر کنید شعار است اما وقتی کتاب زیاد می‌خوانی از شکست هم هراس نداری،  می‌بینی امثال تو که شکست خورده اند بسیارند و زندگی همچنان ادامه دارد.

بابا مرندی خطاب به اعضای حاضر در نشست گفت: ابتدا باید با لذت خواندن آشنا شد. وقتی لذت تنهایی با کتاب در جانتان نشست دیگر حاضر نیستید هیچ چیزی را با کتاب عوض کنید. کتاب پنجره‌ای از زندگی را به روی شما باز خواهد کرد که بی نهایت وسیع و بی نهایت رنگین است. گاه بی نهایت تلخ و گاه شیرین،  گاه با کتاب آن قدر یکی می‌شوید که به آرزوهایتان دست خواهید یافت بدون آن که زحمتی بکشید.

این نویسنده حوزه کودک به اعضایی که می خواهند نویسنده شوند توصیه کرد: نویسنده شدن یا شاعر شدن را اگر 4 قسمت کنیم سه قسمتش خواندن است و یکی هم نوشتن.

در ادامه، این نویسنده حوزه کودک با حضور در فروشگاه فروش محصولات فرهنگی کانون، در جشن خرید و امضای کتاب شرکت کرد.

همچنین در ادامه این مراسم، محمدجوادمحمدی مدیرکل کانون لرستان درنشست ادبی دوپنجره گفت: مطالعه باعث پیشرفت کودکان ونوجوانان می شود.

محمدی، مهم‌ترین عنصر در نقد کتاب را تفسیر دانست و عنوان کرد: فرصت اندکی را به مرور محتویات و معانی کتاب اختصاص می دهیم که باید در این زمینه بیشتر تلاش شود.

وی این‌گونه نقدها را بسیار سازنده توصیف کرد و از اعضای حاضر درجلسه خواست تا با مطالعه دقیق کتاب با اهداف نویسنده بیشتر ارتباط برقرار کنند و مطالعه باعث پیشرفت کودکان ونوجوانان می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان در ادامه به افتتاح 5مرکز سیار شهری و روستایی و مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی در این هفته اشاره و تصریح کرد: با آغاز به کار این مراکز بیش از 61 روستا،91 مدرسه و بیش از 8500 دانش‌آموز از خدمات فرهنگی هنری و ادبی کانون بهره‌مند خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه