English

در سایه بی تفاوتی مسئولان ورزش گیلان برگزار شد؛

نخستین جشنواره چوگان در گیلان /اعلام حمایت سپاه قدس گیلان از چوگان

رئیس هیات چوگان گیلان گفت: نخستین جشنواره ورزش ملی و بومی چوگان بعد از صدها سال در سایه بی تفاوتی مسئولان ورزش، در استان گیلان برگزار شد.

نخستین جشنواره چوگان در گیلان /اعلام حمایت سپاه قدس گیلان از چوگان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمد مهدی انتظام در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره چوگان در گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خداوند متعال را شاکرم بار دیگر موجبات سربلندی و شادی مردم به دست همت و زحمات عزیزان سوارکار گیلانی رقم زده شد و بعد از صدها سال گوی چوگان در کنار چشم همسایگان بعضا بدخواه بدست توانمند ورزشکاران بومی چوگان هرچند غیرحرفه ای ولی زیبا در زمین نامناسب و با اسب های تازه کار و بازیکنان مبتدی نمایشی بی سابقه را به عرصه حضور گذاشتیم.

وی افزود: برخود واجب میدانم در کمال کم لطفی و بی تفاوتی بعضی از مسولان که حتی به خود زحمت نداده و در این جشنواره حضور نداشتند ابتدا از برگزار کنندگان این جشنواره تقدیر و تشکر ویژه بنمایم.

جشنواره +چوگان

این مسئول با بیان اینکه جشنواره چوگان در تالش برای اولین با به معرفی این ورزش کهن و باستانی با رژه تیم های چوگان رشت، تالش و بانوان در تالش با حضور جمعیت کثیری از مردم گیلان برگزار شد، ادامه داد: در این جشنواره که بیشتر مسولین شهرستان تالش، فرماندار، نماینده مردم تالش اعضای شورای اسلامی و شهرداری و بخشدار دو، روسای ادارات تالش حضور داشتند، اجرای مراسم شاه نامه خوانی، عروس بران، مانور بیش از پنجاه نفر از سوارکاران تالش با اسب های تالشی، کاسپین، فلات و غیره انجام شد.

به گفته وی؛ در جشنواره مذکور برای اولین بار، دو تیم چوگان تالش و رشت بطور نمادین باهم به رقابت پرداختند و بازی با نتیجه سه بر یک بنفع تیم چوگان تالش در دو چوکه به اتمام رسید.

انتظام ادامه داد: همچنین رژه تیم چوگان بانوان گیلان نیز در این جشنواره برگزار شد.

به گفته انتظام، برگزاری این مراسم در گیلان با بازی کنان و اسب های بومی رقم خورد که متاسفانه علی رغم حضور همه مسولان شهرستان، هیج نماینده از سوی سازمان ورزش و جوانان استان و فدراسیون حضور نداشتند که این مهم باعث ابراز تاسف است.

جشنوراه چوگان در تالش

رئیس هیات چوگان گیلان خاطر نشان کرد: طی دو سال از فعالیت هیات چوگان در گیلان، چوگان استان به تاسیس چهار هیات از آقایان و یک تیم از بانوان همت گماشته و با کمک سازمان ورزش و جوانان و شورای اسلامی شهر رشت، یک زمین آموزشی در داخل پیست سوارکاری رشت و یک زمین در رودسر در حال آماده سازی دارد.

حمایت سپاه قدس گیلان از ورزش ملی چوگان در استان

وی همچنین از موافقت فرمانده سپاه قدس گیلان از حمایت از چوگان در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر طرح احداث و تاسیس زمین بزرگ چوگان و سوارکاری در رشت به سپاه تقدیم و نظر مساعدت فرماندهی سپاه قدس گیلان در حمایت از. این ورزش کنه گرفته شده و در حال بررسی قرار دارد و بزودی اجرا میشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه