English

فرمانده سپاه عاشورا در گفتگو با موج خبر داد

کشف ۲۰ انبار احتکار شده توسط بسیج آذربایجان‌شرقی

فرمانده سپاه عاشورا گفت:در به هم ریختگی اوضاع و احوال اقتصادی این بسیجیان بودند که با اشرافیت نزدیک خود توانستند نزدیک به ۲۰ انبار احتکار شده در استان آذربایجان‌شرقی را کشف کنند

کشف ۲۰ انبار احتکار شده توسط بسیج آذربایجان‌شرقی

سردار عابدین خرم درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز، طی سخنانی در رابطه با کشف کالاهای احتکار شده توسط بسیجیان بیان کرد: کالاهای کشف شده در اختیار تعزیرات قرار گرفته است و جلساتی در این خصوص برگزار می‌شود ولی طبق مصوبات باید این کالاها در یک چرخه‌ای به بازار برگردد که ما نیز به طور جدی صدور حکم و بازگشت به بازار را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: کشف انبار کاغذ، لاستیک، مواد غذایی و خودرو احتکار شده در استان آذربایجان‌شرقی از جمله اقدامات اخیر بوده است که باید این کالاها به فروشگاه‌های بزرگ در سطح جامعه برگشته و به صورت قیمت مصوبه قبل از گرانی به فروش برسد.

سردار خرم متذکر شد: برای مثال در یک انباری در استان ۶۵۰ یخچال و ماشین لباسشویی احتکار شده بود که همگی به بازار با قیمت مصوبه برخواهند گشت.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید به اینکه بسیج دنیایی از ظرفیت و توانمندی است، افزود:  ما به همه دستگاه‌های دولتی و کشوری اعلام کرده‌ایم که این ظرفیت بسیج با همه توانمندی‌های خود آماده ارائه خدمات و همکاری است.

بیش از ۳۰۰ هزار حاشیه‌نشین در تبریز وجود دارد

وی با اشاره به اینکه طبق برآورد انجام گرفته، بیش از ۳۰۰ هزار حاشیه‌نشین در تبریز وجود دارد که از لحاظ زیرساخت شهری با کمبود و محرومیت مواجه هستند، گفت: متاسفانه برخی مسوولان ادارات و نهادها به دلایلی پا پس کشیدند ولی بسیج در این حوزه پیشگام است و البته برخی ادارات نیز مانند برق و آب، فاضلاب و آموزش و پرورش همکاری می‌کنند.

فرمانده سپاه عاشورا اذعان داشت: معتقد هستیم بسیج یک ظرفیت  بی‌انتهاست و هر قدر از این ظرفیت استفاده شود، می‌توان کارآمدی نظام را بهتر نشان داد.

وی، خدمات قرارگاه خاتم الانبیاء در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر  ۹۵ درصد کارهای قرارگاه خاتم‌ توسط نیروهای متخصص و نیروهای بسیجی متخصص انجام می‌گیرد به طوریکه از این نیروها در  پروژه‌های حرفه‌ای و فنی استفاده می‌شود که مصداق آن ساخت سدهای بزرگ، مترو تبریز، جاده مراغه، هشترود و غیره است.

سردار عابدین خرم

سردار خرم با تاکید به اینکه نیروهای متراکم و متعدد بسیج آماده هستند تا به محض اینکه هر دستگاه اعلام نیاز کند، همکاری لازم را انجام دهند، تصریح کرد: زمانی که حادثه‌ای مانند زلزله کرمانشاه رخ می‌دهد، شاهد بودیم که حجم عظیمی از بسیجیان بدون منت و با امکانات شخصی به آن محل می‌روند.

ساخت ۳۰ واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه توسط بسیج آذربایجان‌شرقی در 6ماه گذشته

وی اضافه کرد: در مدت ۶ ماه اخیر بسیجیان آذربایجان‌شرقی ۳۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در روستاهای زلزله‌زده کرمانشاه احداث کردند که افتتاح می‌شود.

تشریح عرصه‌های تعیین شده برای رزمایش محمد رسول الله2

سردار خرم در ادامه گفتگوی خود با خبرگزاری موج با تاکید به اینکه گروه‌های جهادی به دنبال شروع رزمایش در اقصی نقاط استان انجام وظیفه خواهند کرد، گفت: عرصه‌های خدمت‌رسانی در گروه‌های پزشکی، بهداشتی و خدمات بهداشتی به صورت رایگان، خدمات عمرانی از جمله ساخت و مرمت خانه‌های محرومان و احداث و ترمیم کانال‌ها بای هدایت  آب‌ها، خواهد بود.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: خدمات به مدارس حاشیه‌ شهرها اعم از مرمت، تغییرات، رنگ‌آمیزی و نشاط آور کردن مدارس برای دانش‌آموزان، انجام خدمات فرهنگی، آموزشی و علمی برای جوانان و نوجوانان توسط مربیان، انجام خدمات مشاوره‌ای، روان شناسی، امور حقوقی، مذهبی و صنعتی در حوزه اشتغال، توزیع بسته‌های لوازم تحریر، تهیه جهیزیه برای نوعروسان از دیگر اهداف رزمایش خواهد بود.

شروع رزمایش محمدرسول الله2 از ۹ شهریور تا ۲۴ شهریور با اعزام ۳۰۰ گروه جهادی

وی توضیح داد: در راستای اجرای رزمایش از ۹ تا ۲۴ شهریورماه،۳۰۰ گروه جهادی به تعداد ۶ هزار نفر از اقشار و متخصصان در سراسر استان آذربایجان‌شرقی فعالیت خواهند کرد.

سردار خرم، مرحله دوم رزمایش را ارتقای امنیت در قالب گردان‌های بیت‌المقدس مطرح کرد و گفت:  ۴۰ گردان بیت‌المقدس در سراسر استان به صورت سازمانی فراخوان شده‌اند که ابتدا تمرینات پیاده‌روی تاکتیکی شبانه و روزانه در داخل و خارج شهرها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، معرفتی، جذبی و هم‌افزایی سازمانی توسط بسیجیان انجام خواهد شد که  این مرحله در ۲۲ شهریورماه به صورت ۲۴ ساعت آغاز  خواهد شد که با شروع این مرحله، ایجاد امنیت، تزریق یاس بر دشمنان و روحیه‌بخشی به آحاد جامعه هدف ماست.

وی ادامه داد: محور سوم رزمایش تجمع ۳۰ هزار نفری در تبریز در یکی از روزهای دفاع مقدس برای تجدید میثاق با فرمانده‌کل نیروهای مسلح خواهد بود که این موضوع جلوه‌ای از شکوه، عظمت و بزرگی ایران اسلامی توسط بسیجیان را به نمایش خواهد گذاشت.

فرمانده سپاه عاشورا در خاتمه در تشریح اهداف برگزاری این رزمایش تصریح کرد: با توجه به وجود جنگ اقتصادی در کشور باید هر کسی، سازمان و دستگاه اداری نقش اساسی خود را در این خصوص انجام دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه