English

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان:

فقر مهارتی، از چالش های کشور است/اجرای طرح توانمندسازی ساکنین بافت‌های فرسوده بندرعباس

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: مهارت یکی از مهم‌ترین مسائل امروز جامعه و چالش فقر مهارتی در کشور سبب ایجاد مشکل بزرگی شده است. امروز مدرک تحصیلی ملاک است و افراد بر اساس مدرکشان سنجیده می‌شوند.

فقر مهارتی، از چالش های کشور است/اجرای طرح توانمندسازی ساکنین بافت‌های فرسوده بندرعباس

به گزارش  خبرگزاری موج، اسماء کریمی در نشست خبری  به مناسبت هفته مهارت و روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی حرفه ای،عنوان کرد: مهارت یکی از مهم‌ترین مسائل امروز جامعه و چالش فقر مهارتی در کشور سبب ایجاد مشکل بزرگی شده است. زمانی استعدادهای حرفه‌ای افراد، هویتشان را تشکیل می‌داد اما امروز مدرک تحصیلی ملاک است و افراد بر اساس مدرکشان سنجیده می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان  با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای هرمزگان درمجموع 11 مرکز و 68 کارگاه دولتی را در سراسر استان در اختیار دارد، اظهار کرد: 157 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر استان در حال فعالیت بوده که از این تعداد 96 واحد مربوط به زنان، 12 واحد به آقایان و 49 مرکز دومنظوره است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 15 هزار نفر در مراکز فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان آموزش‌دیده‌اند، اضافه کرد: در چهارماهه نخست سال جاری با رشد یک و نیم برابری مواجه بوده و شاهد آموزش 6 هزار و 500 نفری افراد در مراکز تحت پوششمان هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان با بیان اینکه با توجه به توسعه گفتمان مهارت در  بخش دولتی و خصوصی و تعهد دستگاه‌های اجرایی شاهد رشد در این بخش بوده‌ایم، عنوان کرد: کلیه خدمات آموزشی در بخش دولتی رایگان بوده و افراد می‌توانند از این خدمات نهایت بهره را در جهت افزایش توانمندی و مهارتشان به کار ببرند.

کریمی ادامه داد: در چهارماهه نخست سال جاری 8 هزار و 180 نفر در آزمون‌های مراکز فنی و حرفه‌ای هرمزگان شرکت کرده که از این تعداد 6 هزار و 257 نفر موفق به اخذ گواهینامه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌ها نباید بر اساس اقبال بلکه بر اساس نیازسنجی مهارت توسط دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی باشد، خاطرنشان کرد: سند آموزش مهارت در سال جاری جهت آمایش سرزمینی در حال تدوین است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان با بیان اینکه در راستای ایجاد اشتغال چند طرح مهم را دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: در طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در سال 96 و چهارماهه نخست سال جاری 796 نفر نیز حضور یافتند که البته این میزان از تعداد 6 هزار ثبت نامی بوده که یک هزار و 800 نفر آن مشمول این طرح‌شده و مابقی با تعهد دستگاه‌های اجرایی نیز متعهد به آموزششان هستیم.

وی با بیان اینکه در طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یک هزار و 100 نفر نام‌نویسی و 710 واحد اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهار کرد: توسعه آموزش سربازان وظیفه از دیگر طرح‌های اجرایی در 34 کارگاه استان بوده که با همکاری نیروهای مسلح 908 نفر در قالب 96 هزار 232 ساعت نیز آموزش‌دیده‌اند.

کریمی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی ساکنین بافت‌های فرسوده در بندرعباس، اضافه کرد: این طرح در محلات آیت‌الله غفاری، گلزار شهدا، گل کنی، چاهستانی ها و کمربندی اجرا و تاکنون بیش از 149 نفر در قالب 17 هزار و 821 ساعت آموزش‌دیده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه