English

دهیاران نقش بسزایی در حفاظت از محیط‌زیست دارند

فرماندار دالاهو نقش دهیاران در روستاها را در مدیریت بحران مؤثر دانست و افزود: برای اعتلا و حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی باید تمامی تلاش خود را بکار بگیریم و نقش دهیاران و شوراها در اینجا نیز بسیار چشمگیر خواهد بود.

دهیاران نقش بسزایی در حفاظت از محیط‌زیست دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، جهانبخش حیدری ضمن تشریح خدمات دولت در عرصه حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی طی 40 سالی که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، با اشاره به نقش مؤثر و تشریح برخی وظایف دهیاران و شوراها گفت: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی همین تشکیل شوراهای اسلامی و دهیاران است که نقش بسیار مؤثری در حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی دارند.

وی در ادامه با تأکید بر نیاز مشارکت عمومی در ترویج و ارتقای فرهنگ حفاظت و حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی عنوان نمود: تحقق این مهم در مجامع روستایی درگرو همدلی و وحدت بیش‌ازپیش شوراها و دهیاران است.

شهرستان دالاهو با 155 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی شامل 92 هزار هکتار جنگل و 63 هزار هکتار مرتع حدود 20 درصد از عرصه‌های منابع طبیعی استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است

صعب‌العبوری راه‌های دسترسی به ارتفاعات حفاظت از منابع طبیعی

صعب‌العبوری راه‌های دسترسی به ارتفاعات حفاظت از منابع طبیعی را مسئله‌ساز کرده است

وجود زمین‌های کشاورزی در بخش جنگلی نیز یکی از مسائلی است که منابع طبیعی را با خطر مواجه ساخته است، زیرا کشاورزان با سوزاندن بقایای محصولات در زمین باعث به وجود آمدن خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها خواهند شد.

در ادامه صید محمدی بخشدار مرکزی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران از آنان خواست با حفظ وحدت و همدلی جهت ایجاد فضای امید و نشاط در رفع مشکلات و حل مسائل زمینه رشد و شکوفایی روستاها را فراهم آورند و از رسالت بزرگ خود در حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی غافل نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه