English

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی؛

مدیریت اشتباه منابع آبی چالش امروز آب را بوجود آورده

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: خشک‌سالی در هرمزگان را نمی‌توان بلای طبیعی دانست بلکه جزئی از اقلیم هرمزگان هست و باید مسئله آب یکی از دغدغه‌های جدی مسئولین باشد.

مدیریت اشتباه منابع آبی چالش امروز آب را بوجود آورده

سید مصطفی ذوالقدر در گفتگو با خبرگزاری موج هرمزگان با اشاره به مشکلات کم‌آبی در روستاهای شرق هرمزگان خاطرنشان کرد: از اینکه در این روزهای گرم سال و در ماه مبارک رمضان مردم با مشکل قطعی و کمبود آب مواجه‌اند خود را مسئول می‌دانم و مطمئناً تمام تلاشم را برای حل مشکل مردم بکار خواهم گرفت. هرچند چالش امروز در طول زمان ایجادشده و ناشی از برنامه‌ریزی‌های اشتباه گذشته در حوزه مدیریت منابع آب است.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: تا زمانی که حتی یک خانواده در دورافتاده‌ترین روستاهای استان صدای عطشش بلند باشد ما نباید یک‌لحظه توقف کنیم.

ذوالقدر ادامه داد: مهم‌ترین دغدغه‌ام در این دوره حل مسئله آب میناب و بشاگرد بوده و برای این کار چندین بار به وزیر نیرو تذکر دادم و ایشان را چندین مرتبه به منطقه آوردم تا از نزدیک در جریان مشکلات مردم باشند و البته اعتبارات خوبی نیز به این بخش اختصاص داده‌شده و کارهای زیربنایی نیز در حال انجام هست.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه خط انتقال آب از سد جگین به بشاگرد تا سردشت اجراشده خاطرنشان کرد: با نصب تأسیسات پمپاژ و تصفیه روی این خط انتقال آرزوی دیرینه مردم بشاگرد محقق خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: با بهره‌برداری از آب‌شیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس که تا یکی دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین با بهره‌برداری از یک آب‌شیرین‌کن دیگر به همین ظرفیت که مسئولین وزارت نیرو قول آن را داده‌اند، برداشت آب از دشت میناب برای آب‌رسانی به بندرعباس کاهش خواهد یافت و در صورت کاهش برداشت، منابع آب میناب کفاف نیاز شهروندان این شهرستان را می‌دهد.

وی افزود: البته در شهرستان میناب مشکل فرسودگی شبکه‌های روستایی و احداث یا ترمیم خطوط انتقال نیز وجود دارد که با پی گیری‌های فرماندار این شهرستان اعتبارات خوبی به بخش آب در این شهرستان اختصاص داده‌شده است.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان با اشاره به اینکه مشکل عمده ما در شهرستان رودان در بخش بیکاه است خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از خط انتقال آب در ماه جاری از مرکز رودان به بیکاه عمده مشکلات این بخش نیز مرتفع خواهد شد.

وی افزود: البته در شهرستان رودان در روستاهای دیگر هم مشکلاتی وجود دارد که فرسودگی شبکه‌های روستایی یکی از عمده‌ترین دلایل آن است.

عضو مجلس شورای اسلامی گفت: همین‌جا از تمام مسئولین بالأخص فرمانداران و مسئولین آب شرق هرمزگان می‌خواهم در این روزهای گرم سال از تمام ظرفیت‌های شهرستان‌ها برای حل مشکل آب مردم در روستاها استفاده کنند و اجازه ندهند مردم روزه‌دار در مشقت و سختی قرار گیرند.

ذوالقدر در پایان خاطرنشان کرد: از روستانشینان غیور شرق هرمزگان همان‌طور که تاکنون سعه‌صدر نشان دادند تقاضا دارم فرصت لازم را به مسئولین بدهند و مطمئن باشند با تمام توان و از تمام ظرفیتم در مرکز و استان برای حل مشکل آب روستاها استفاده می‌کنم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه