English

مدیرعامل آبفای هرمزگان عنوان کرد؛

با اصلاح الگوی مصرف آب جیره بندی نخواهیم داشت/بهره مندی مردم از خدمات آبفا به شکل غیرحضوری

مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: در حال حاضر استقبال مردم برای نصب وسایل کاهنده مناسب نیست و مردم باید این همکاری را داشته تا بتوانیم این سال سخت را بگذرانیم.

با اصلاح الگوی مصرف آب جیره بندی نخواهیم داشت/بهره مندی مردم از خدمات آبفا به شکل غیرحضوری

به گزارش خبرگزاری موج، امین قسمی در نشست خبری امروز با اشاره به وضعیت بارندگی و اینکه حجم ورودی آب به سدهای استقلال و نیان و شمیل بیش از 90 درصد کاهش داشته است  اظهار داشت: با توجه به این حجم ذخیره در مخزن این سدها چاره‌ای جز تعریف منابع جدید وجود ندارد.

مدیرعامل آبفای هرمزگان افزود: بخش عمده ای از مدیریت منابع آبی را نیز باید در عرصه تقاضا انجام داد و مشترکین با توجه به محدودیت منابع باید رفتار مصرفی خود را اصلاح کنند چراکه شرایط ما بحرانی است و اگر این الگو اصلاح نشود تابستان سختی در پیش خواهیم داشت.

در شهر بندرعباس 800 لیتر بر ثانیه کمبود آب وجود داد

وی با اشاره به اینکه باید موضوع آب را به‌عنوان یک ضرورت ببینیم و برای گذر از این سال سخت به یکدیگر کمک کنیم افزود: در شرایط فعلی نیاز آبی شهر بندرعباس 2500 لیتر بر ثانیه است که 1700 لیتر بر ثانیه ی آن توسط آب منطقه‌ای تأمین می‌شود.

قسمی ادامه داد: در حال حاضر در شهر بندرعباس 800 لیتر بر ثانیه کمبود آب وجود داد.

این مقام مسئول در مقایسه ای عنوان کرد: میزان تأمین آب در سال گذشته از سوی آب منطقه ای 2100 لیتر بر ثانیه بود در حالی که اکنون 1700 لیتر بر ثانیه است و نسبت به مورد مشابه پارسال   400 لیتر کمبود وجود دارد.

هیچ آبی در اختیار صنایع غرب بندرعباس قرار نمی گیرد

مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: هیچ آبی در اختیار صنایع غرب بندرعباس قرار نمی‌گیرد و این صنایع با شیرین سازی آب دریا نیاز آبی خود را تأمین می‌کنند؛ تنها درصد پایینی از بخش مسکونی این صنایع مثل شهرک مروارید تأمین آب می‌شوند.

وی افزود: ما تمام تلاش خود را معطوف این موضوع کرده‌ایم که کمبود آب متوجه مشترکین خانگی نشود و نیاز به جیره‌بندی آب نباشد اما همکاری مردم نیز در این مورد بسیار اثر گذار است.

در شهر بندرعباس جیره بندی آب وجود ندارد

قسمی با عنوان اینکه تعدیل فشار را به عنوان یک راهکار در مدیریت مصرف عمال کرده‌ایم گفت: در حال حاضر در شهر بندرعباس جیره‌بندی نداریم تنها در مناطقی به لحاظ شرایط فیزیکی و جغرافیایی قطعی آب به وجود می‌آید.

مدیرعامل آبفای هرمزگان با تأکید بر اینکه اگر مردم الگوی مصرف خود را اصلاح کنند می‌توانیم بدون جیره‌بندی این سال سخت را پشت سر بگذاریم، گفت: ما با تشکیل تیم‌های باز‌رسی مشاهداتی داشته‌ایم که شاید قابل‌باور نباشد، هنوز در شهر بندرعباس مصرف‌کننده‌هایی وجود دارند که حیاط یا رمپ ورودی خود را با آب شهری می‌شویند.

قسمی ادامه داد: این درحالی‌ است که شرایط ما به‌هیچ‌عنوان نرمال نیست؛ گرچه این رفتار در شرایط عادی نیز توجیه‌پذیر نیست.

وی با اشاره به ایمکه  در حال حاضر شرایط معمولی و نرمال  آبی وجود ندارد تاکید کرد: باید برای اصلاح الگوی مصرف به یکدیگر کمک کنیم و حتا در مواردی الگوی صحیح مصرف را به اطرافیان تذکر دهیم.

25 درصد مشترکین آب در بندرعباس الگوی مصرف مناسبی ندارند

قسمی در ادامه ابراز داشت: 25 درصد از مشترکین ما از مشترکان پرمصرف هستند و اگر این افراد الگوی مصرفی خود را اصلاح کنند تا حدود زیادی به ما کمک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 10 هزار مشترک باید به شکل ویژه از ابزار کاهنده مصرف استفاده کنند، افزود: در حال حاضر استقبال مردم برای نصب وسایل کاهنده مناسب نیست و مردم باید این همکاری را داشته تا بتوانیم این سال سخت را بگذرانیم.

این مقام مسئول قیمت تمام‌شده این ابزار و تجهیزات 50 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ در مدت دو سال از طریق قبض آب دریافت(ماهیانه 2000 تومان) می‌شود.

مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: اگر آب‌شیرین‌کن بندرعباس وارد مدار شود و شرکت و آب منطقه‌ای نیز به تعهد 1700 لیتر بر ثانیه خود عمل کند 230 لیتر بر ثانیه به میزان آب تولیدی اضافه می‌شود اما همچنان با کمبود آب روبرو هستیم.

استفاده روزانه شهرداری از آب شرب برای آبیاری فضای سبز  120 لیتر بر ثانیه است

قسمی با بیان اینکه باید بپذیریم که شرایط ما بسیار خاص است و برای عبور از این شرایط باید با مدیریت صحیح مصرف آب را مدیریت کنیم گفت: باید در مورداستفاده از آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز تجدید نظر کنیم و از پساب یا شیرین سازی آب چاه‌ها به عنوان جایگزین استفاده ‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش مصرف از 1700 لیتر اّبی که آب منطقه‌ای تأمین می‌کند، 72 درصد در بخش خانگی و 6 درصد در بخش دولتی است، 7 درصد نیز برای تأمین فضای سبز بندرعباس استفاده می‌شود.

مدیرعامل آبفای هرمزگان افزود: در حال حاضر شهرداری در حدود 120 لیتر بر ثانیه از آب شهری جهت آبیاری فضای شهری استفاده می‌شود اما در استان شهرهایی مثل شهر بستک راداریم که میزان مصرف آب شهری برای فضای سبز صفر است.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد زیرساخت مناسب پیش بینی نشده افزود: به‌طور مثال هر اسپیلیت روزانه 20 لیتر آب تولید می‌کند اما هیچ‌گونه زیرساختی برای جمع‌آوری و استفاده از این میزان آب برای آبیاری فضای سبز در بسیاری از مجتمع ها پیش بینی نشده است.

آب گران با قیمت ارزان توزیع می شود

قسمی گفت: باید توجه داشته باشیم که ما به لحاظ قیمت نیز آب را بسیار ارزان در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهیم ، ما برای 1000 لیتر آب 450 تومان از مشترکین دریافت می‌کنیم اما قیمت تمام‌شده این میزان آب از طریق آب‌شیرین‌کن 4500 تومان است.

مدیرعامل آبفای هرمزگان خاطرنشان کرد: باید به یکدیگر کمک کنیم تا با همکاری مردم بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.

 میز خدمت الکترونیک در آبفای هرمزگان

قسمی در بخش دیگری از سخنانش به ناکارآمد بودن میز خدمت به شکل سنتی اشاره‌کرده و افزود: از شش ماه قبل تصویب کرده‌ایم که از نیمه‌ی اول سال 97 درب شرکت آب و فاضلاب به روی ارباب‌رجوع بسته شود و ارائه‌ی خدمات به مردم به شکل غیر حضوری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 12 خدمت به شکل غیرحضوری در حال انجام است گفت: از نوزدهم خردادماه 23ارائه ی 23 خدمت این شرکت به شکل غیرحضوری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع نیاز به تغییر رفتار و فرهنگ‌سازی دارد گفت: امیدواریم در این راستا بتوانیم به عنوان الگویی برای سایر ارگان ها باشیم

به گزارش موج، از نوزدهم خردادماه خدمات آبفای هرمزگان به شکل غیر حضوری و از طریق پورتال شرکت آب و فاضلاب، دفتر پیشخوان دولت، موبایل و اپلیکیشن‌ها ارائه خواهد شد و در مناطقی نیز که امکان دسترسی به این ابزار وجود ندارد به شکل پیک و با حضور مستقیم کارشناسان آبفای هرمزگان به مردم خدمات دهی می شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه