English

معاون امور خدمات مشترکین و در آمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان :

۸۶ درصد مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت می کنند

معاون امور خدمات مشترکین و در آمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در حال حاضر حدود 86 درصد مشترکین خانگی در استان اصفهان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.

86 درصد مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت می کنند

 به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، رضا رضایی در نشست هم‌اندیشی مدیران اجرایی شهرک‌ها  با اشاره به رعایت 86 درصدی مشترکین خانگی بر کاهش 25 درصدی مصرف آب در صنایع کوچک تأکید کرد.

وی افزود: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری و کاهش بی‌سابقه حجم ذخیره سد زاینده‌رود که به دنبال آن کاهش تخصیص به بهره‌برداران را به همراه داشت، به گونه‌ای که تخصیص آب شرب تا 15 درصد کاهش یافت و اگر محدودیت منابع آبی بیشتر شود احتمال کاهش تخصیص‌ها در آینده کمتر است، پس صرفه‌جویی در مصرف آب در صنایع ضروری به نظر می‌رسد.

معاون امور خدمات مشترکین و در آمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان این که در حال حاضر حدود 86 درصد مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، گفت: در چند سال اخیر با توجه به اقدامات فرهنگی گسترده‌ای که پیرامون مصرف بهینه آب در جامعه در دستور کار قرار گرفت، هم‌اکنون حدود 86 درصد مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، پس در این میان می‌طلبد صنعت‌گران همگام با مردم مصرف بهینه آب را مد نظر قرار دهند.

الگوی مصرف اب

وی با اشاره به این که در حال حاضر 2.2 درصد از آب تولیدی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در اختیار صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به محدودیت شدید منابع آبی در استان می‌طلبد که تمامی واحدهای صنعتی با احداث منابع ذخیره استراتژیک، نصب تجهیزات کاهنده و از همه مهم‌تر استفاده از پساب برای مصارف صنعتی مصرف خود را حداقل تا 25 درصد کاهش دهند.

رضایی بر اهمیت بازچرخانی آب تأکید کرد و اذعان داشت: در برخی از کشورهای دنیا بازچرخانی آب بسیار مرسوم است و آب خاکستری در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون امور خدمات مشترکین و در آمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان  بیان کرد: با توجه به منابع آبی موجود که بسیار محدود هستند، بهتر است صنعت‌گران درصدد منابع جایگزین باشند؛ این در حالی است که نیاز آبی صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به طور میانگین هزار و 800 لیتر آب در ثانیه است که از این رقم  شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تنها 670 لیتر در ثانیه آن را تأمین می‌کند.

گفتنی است؛ در حال حاضر 70 شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان فعال هستند که 122 هزار نفر به طور مستقیم و 300 هزار نفر به طور غیر مستقیم در این واحدهای صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی