English

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه خبر داد:

حذف دفن زباله در کرمانشاه/ استفاده از زباله های غیرقابل بازیافت به عنوان سوخت کوره کارخانه سیمان

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از جمع آوری روزانه 650 تُن زباله در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: از این میزان حجم زباله 80 درصد آن بازیافت شده و 20 درصد آن قابل بازیافت نیست و به اجبار در سراب قنبر دفن می شود.

حذف دفن زباله در کرمانشاه/ استفاده از زباله های غیرقابل بازیافت به عنوان سوخت کوره کارخانه سیمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، امیر رحیمی معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه جمع آوری زباله در شهر سه شیفته انجام می شود گفت: در حال حاضر روزانه بطور متوسط 650 تن زباله در سطح شهر کرمانشاه جمع آوری می شود که 100 درصد آن به محل شرکت بازیافت می رود که 80 درصد ان قابل بازیافت و 20 درصد ان غیرقابل بازیافت بوده و در گذشته به اجبار در سراب قنبر دفن می شد.

رحیمی با اشاره به دستور کار حذف دفن زباله در شهر کرمانشاه، گفت: هم اکنون در حال رایزنی با کارخانه سیمان سامان هستیم که 20 درصد باقی مانده زباله ها که قابل بازیافت نیست را به عنوان سوخت کوره های خود استفاده کند.

 وی افزود: برای این کار کارخانه سیمان سامان اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان نیاز دارد تا ساختار کوره خود را از گازسوز به دوگانه سوز تغییر دهد تا بتواند از زباله هم به عنوان سوخت استفاده کند که درصورت موافقت مسئولین کارخانه سیمان و حمایت مسئولین استان در تامین این اعتبار با استفاده این 20 درصد باقی مانده زباله، کرمانشاه اولین شهری می شود که دفن زباله در آن حذف می شود.

وی در ادامه به روش های جمع آوری زباله در شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در یک روش مردم محلات قدیمی و برخی محلات تازه ساز فردی را به عنوان پیمانکار برای جمع آوری زباله به کار گرفته اند و ماهیانه مبلغی به او پرداخت می کنند.

وی افزود: در روش دیگر طی قراردادی شرکت خدمات شهری نوین که وابسته به شهرداری است کار جمع‌آوری زباله را با 150 نیرو و بکارگیری 42 خودرو انجام می دهد که 80 درصد زباله های شهر توسط این شرکت جمع آوری می شود.

 رحیمی خاطر نشان کرد: از مجموع 42 دستگاه خودوری این بخش 36 خودرو کار می کند و بیشتر آنها فرسوده هستند.

این مسئول افزود: برای جمع آوری مناسب زباله در شهر یک میلیون نفر کرمانشاه 200 دستگاه کامیون نیاز است اما وضعیت فعلی مالی شهرداری اجازه خرید بیشتر ماشین آلات را نمی دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: جهت ساماندهی این وضعیت قرار بر این شد جمع آوری زباله شش منطقه شهر به بخش خصوصی واگذار شود.

 رحیمی با بیان اینکه بخش خصوصی باید برای این کار توجیه اقتصادی داشته باشد، گفت: متاسفانه از زمان نصب مخازن مردم آن طور که باید پرداختی ماهیانه برای جمع آوری زباله را ندارند و در همین راستا بصورت پایلوت در منطقه هفت که جمع آوری زباله آن به بخش خصوصی سپرده شده مخازن جمع آوری می شوند .

رحیمی با بیان اینکه هزینه جمع آوری زباله در کرمانشاه بسیار گرانتر از شهرهای دیگر کشور و حتی شهرهای ه جوار است گفت: علت این است که مردم در زمان مشخصی زباله را در مخازن قرار نمی دهند و هر زمان فرصت داشته باشند این کار را انجام می دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه افزود: به طور مثال در تهران راس ساعت 9 زباله در مخازن گذاشته می شود و جمع آوری آن در ساعت خنک شبانه روز بسیار راحت است.

رحیمی افزود: اگر زباله بماند شیرآبه آن مشکل ساز خواهد شد و باید فرهنگ سازی شود که مردم در راس ساعت مشخص زباله را بیرون قرار دهند و مجبور نشویم سه شیفت زباله جمع آوری کنیم.

زباله دزدان بلای جان سلامت شهری

زباله دزدان بلای جان سلامت شهری کرمانشاه

 رحیمی زباله دزدی را مشکل دیگر جمع آوری زباله های شهر عنوان کرد و افزود: برخی از این افراد عملا مخزن زباله ها را کامل تخلیه کرده و اطراف مخزن می ریزند.

 رحیمی با اینکه این امر مشکلات بهداشتی برای شهر به وجود می آورد گفت: علاوه بر این ریختن زباله خارج از مخزن وضعیت ناخوشایندی برای ظاهر شهر ایجاد می کند.

 وی با بیان اینکه زباله دزدی در سطح شهر آزاد شده گفت: متاسفانه بسیاری محلات شهر از جمله جعفرآباد، ملاحسینی و شهیاد و باغ ابریشم تبدیل به ضایعات فروشی شدند و تعداد آنها روز به روز در حال گسترش است.

 رحیمی از مسئولین مربوطه از جمله نیروی انتظامی، دادستانی و فرمانداری خواست در این زمینه ورود کرده و زباله دزدها را در سطح شهر جمع آوری کنند.

وی با اشاره به وجود 4500 مخزن جمع آوری زباله در سطح شهر گفت: قطعا نمی توان 4500 نیرو را 24 ساعته برای محافظت از مخازن به کار گرفت و باید مسئولین مربوطه چاره ای در این زمینه بیندیشند.

نصب داربست در محل های پرترافیک شهری کرمانشاه نظام مند می شود/ تخصیص 30 جایگاه ویژه تبیغات برای هیئت های مذهبی

 رحیمی در ادامه مشکل دیگر شهر را نصب داربست ها و پایه بنرهای بسیار در سطح شهر عنوان کرد و افزود: آشفتگی بسیاری در این بنرها بویژه در مناسبت ها شاهد هستیم.

 وی افزود: اخیرا بنر افرادی که فوت کرده اند هم در ابعاد بزرگ در سطح شهر نصب می شود که ظاهر بصری شهر را کاملا به هم ریخته اند.

 وی افزود: در همین راستا جهت ساماندهی این اوضاع در تلاش هستیم که 30 محل طبق توافق صورت گرفته با سازمان تبلیغات اسلامی در اختیار هیات های مذهبی جهت تبلیغ برنامه های مناسبتی قرار گیرد.

کرمانشاه در زمان بارندگی

شهرداری در زمان بارندگی در آمادگی کامل برای مقابله با هر نوع حادثه و اتفاق احتمالی است

در ادامه رحیمی معاون خدمات شهری با بیان اینکه شهرداری در زمان بارندگی در آمادگی کامل برای مقابله با هر نوع حادثه و اتفاق احتمالی است، گفت: باگسترش روز افزون فضاهای شهری که منجر به افزایش روان آبهای سطحی وبالا رفتن سرعت جریان شده زیرساختهای لازم در این رابطه متناسب با آن به روز نشده اند و بعضا با توجه به فرسودگی شبکه موجود دربرخی قسمتها عملا شبکه فعلی در برخی قسمتها کارایی لازم را ندارد لذا شهرداری با علم به این موضوع واطلاع از مشکلات بوجود آمده برای شهروندان طراحی شبکه به روز وکارآمد جمع آوری و هدایت ودفع ابهای سطحی معابر شهر را در دستور کاردارد ودر این خصوص با مشاوران ذیصلاح جهت انجام کار مطالعاتی و طراحی اقدام به عقد قرارداد نموده که مرحله اول آن به انجام رسیده و جزئیات در قالب مطالعات مرحله دوم در حال انجام است که در صورت تامین اعتبار گامی مهم در رفع ابگرفتگی خواهد بود.

وی ادامه داد: هرساله قبل از شروع بارندگی باتمامی تجهیرات وامکانات اقدام به لایروبی وپاکسازی کانالهای دفع آبهای سطحی نموده و با تمرکز نیروهای خدماتی در محلهای از پیش شناسایی شده با سابقه آب گرفتگی اقدام به رفع مشکل می گردد.

رحیمی افزود: این تجهیزات شامل ۵۰۰نفرنیرو به صورت شبانه روز وتمامی ایستگاهها ۹ایستگاه با کلیه امکانات از قبیل کف کش وموتورروبین ۱۵دستگاه بیل بکهو، یک دستگاه بیل۹۱۲ اطلس، ۳۰دستگاه کمپرسی، ۱۱دستگاه لودر وتهیه بیش از۵۰۰۰کیسه شنی درجهت دهدایت وانحراف آبهای سطحی می باشد.

وی در خصوص اقدامات انجام گرفته در این زمینه گفت :حفرکانال زیرسازی و لوله گذاری جهت هدایت وساماندهی آبهای سطحی مراد آباد اخر کیهانشهر ،حفر کانال شهرک بهار آزادگان،نصب وتجهیز زیرگذر ودور برگردان تقاطع غیرهمسطح نهم دی،اعزام اکیپ مجهز به آتشنشانی به کوچه ها ومنازل مسکونی که دچار برگشت فاضلاب شده اند،پاکسازی رودخانه قره سو (پل فلزی)منطقه۶ لوله گذاری و حفر کانال شهرک ولایت انتهای بلوار گلها به سمت قره سو و.. از مهمترین اقدامات شهرداری جهت دفع و هدایت آبهای سطحی در هنگام بارندگی است.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در پایان ضمن تاکید بر اجرای طرح حذف دفن زباله، گفت: تمام این موارد درحالی است که حوزه خدمات شهری در زمان بارندگی در آمادگی کامل است وتمام بازرسین حوزه به موارد و مسیرها با ارتباط و نظارت برکار مناطق و خدمات اشراف دارند وطی تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷ به محلهای مذکور مراجعه نموده و با استفاده ازتجهیزات و نیروهای خدماتی فعالیت و خدمات رسانی مناسب را انجام خواهند داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه