English

کرمانشاهی‌ها روزانه ۶۵۰ تن زباله تولید می‌کنند

شهرداری کرمانشاه به‌صورت میانگین روزانه ۶۵۰ تن زباله در سطح شهر را جمع‌آوری می‌کند.

کرمانشاهی‌ها روزانه 650 تن زباله تولید می‌کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، شیوع تولید زباله به دلیل گسترش بی‌رویه شهرها و درنتیجه افزایش بی‌رویه جمعیت شهری به‌ویژه در سال‌های اخیر موجب افزایش بیش‌ازپیش مصرف و درنتیجه افزایش تولید انواع پسماند با عنوان زباله در مناطق شهری همچون کرمانشاه شده است.

نیاز روزافزون بشر به مواد غذایی در اثر افزایش جمعیت سبب شده تا منابع محدود طبیعت به خطر بیفتد. از طرف دیگر رشد تکنولوژی در صنایع مختلف و ساخت‌وسازهای انسان دلیل دیگری برای نابودی محیط پیرامونی انسان است که امروز آن را بحران محیط‌زیست می‌نامند.

شهرداری کرمانشاه به‌صورت میانگین روزانه ۶۵۰ تن زباله در سطح شهر را جمع‌آوری می‌کند و همچنین نسبت به مخزن گذاری سطح شهر و محله‌های اطراف آب‌شوران نیز اقدام نموده است که متأسفانه اهالی برخی محلات شهری به دلیل عدم توجه به حقوق شهروندی با سهل‌انگاری نسبت به تخلیه پسماندهای خود در آب‌شوران اقدام می‌نمایند‌ که همین مسئله سبب آلودگی بیشتر آب‌شوران می‌گردد و علاوه بر آن این انباشتگی با بارندگی‌های اخیر باعث افزایش سطح آلودگی رودخانه نیز گردیده است.

تولیذ زباله

پول بیشتر مساوی با تولید زباله گسترده تر

"بنا به گفته یک فعال زیست‌محیطی کرمانشاه، در روستاهای کرمانشاه هر خانوار سالانه 500 تا 600 کیلوگرم تولید زباله دارد، این میزان در محله‌های متوسط و پایین‌شهر به‌طور میانگین برای هر خانوار بین 600 تا 800 کیلوگرم است و در محله‌های مرفه نشین سالانه بیش از 2 برابر این مقدار نیز تولید می‌شود.

شیرزادی می‌افزاید: با رشد شهرهای بزرگ و احداث کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی و شهرنشینی به‌تدریج میزان جمعیت این شهرها به دلیل مهاجرت بی‌رویه افراد از سایر شهرها و روستاها افزایش‌یافته و شهرها را با مشکلاتی که رشد جمعیت علت بروز آن‌ها بوده، مبتلا کرده است.

وی می‌گوید: افزایش ترافیک شهری، کمبود فضای تفریحی، امکانات رفاهی، فضاهای آموزشی، فرهنگی، آلودگی هوا، فاضلاب و از همه مهم‌تر دفع زباله‌های شهری است که خود معضلی بزرگ برای شهرهای بزرگی مانند کرمانشاه است."

به‌هرحال شهرداری کرمانشاه هرساله و به‌صورت مستمر نسبت به پاک‌سازی و لایروبی آب‌شوران و دفع و جمع‌آوری زباله اقدام می‌نماید اما همکاری و مساعدت شهروندان را در این زمینه می‌طلبد تا شاهد خدمات بهتر و مناسب‌تر به شهروندان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه