English

موج گزارش می دهد؛

تنها نام سرباز در ازای این همه مجاهدت

اگر کشور ما در این مقطع از عصر حاضر از بهترین نیروهای نظامی، امنیتی، لشکری، دفاعی برخوردار بوده این فقط در سایه تلاش نیروهایی فداکار وزارت اطلاعات خورده است که در ازای مجاهدت های خاموش فقط نام سرباز بر آنها تعلق گرفته است.

 تنها نام سرباز در ازای این همه مجاهدت

به گزارش خبرگزاری موج، این روزها نام "سربازان گمنام امام عصر" برای همه واژه‌ای نام‌آشناست که شاید سالانه فقط یک بار با انعکاس تصاویر، ویدئوها، اخبار و حواشی داغ دنیا این نام به طور اساسی به گوش ما برسد، و در اصل ما از بطن موضوع و وظایف اصلی و حتی شاهکارهای این سربازان وطنی غافل باشیم، لکن امروز به بهانه فرا رسیدن میلاد باسعادت تنها منجی عالم بشریت، قائم آل محمد و همچنین مصادف بودن این خجسته روز با یوم سربازان گمنام امام زمان(عج) بهانه‌ای یافتیم تا کمی بیشتر درخصوص این لشکر بی‌ادعا بدانیم تا بلکه بتوانیم شایسته‌تر مشقت این دلاورمردان بیدار را درک کرده و به تصویر بکشیم.

در عصر حاضر و در این اوضاع نابسامان امنیت در مناطق مختلف جهان اگر کشور ما همچنان از گزند و حیله‌های شیطانی و شوم دشمنان اسلامی مصون مانده است باید به صراحت گفت که همه ما این نعمت بزرگ را مدیون و وامدار افرادی هستیم که هم‌اکنون "سربازان گمنام امام زمان(عج)" نام گرفته‌اند و چه زیبنده است این نام برای مدافعانی همواره بیدار و بی‌ادعا.

اگر کشور ما در این مقطع از عصر حاضر از بهترین نیروهای نظامی، امنیتی، لشکری، دفاعی برخوردار بوده این فقط در سایه تلاش نیروهایی فداکار و جان به کف رقم خورده است که در ازای این همه مجاهدت فقط نام سرباز بر آنها تعلق گرفته، چرا که در کشور ما همه ملت این نام عظیم را عجین شده با دفاع و جنگ می‌انگاریم، اما اینها کافی نیستند برای یک عمر تلاش، یک عمر مجاهدت، یک عمر فداکاری و جانفشانی.

امروزه برقراری امنیت جزو مهمترین وظایف حکومت‌ها است، به نحوی که در کشورهایی که کوچک سازی دولت جزو اصول اولیه به شمار می‌آید، هنوز حوزه‌های امنیتی جزو کا‌ر ‌ویژه‌ حاکمیت قلمداد می‌شود و یکی از اساسی‌ترین جایگاه‌ها در ساختار امنیتی یک کشور، از آنِ نهاد اطلاعاتی است.

سربازان گمنام امام زمان (عج) کسانی هستند که در عین گمنامی، به جهت تلاش شبانه روزی در برقراری امنیت، به انسانهایی خوشنام مبدل شده اند که در قلب ملت جای دارند. این افراد مخلص و ایثارگر تنها برای رضای خدا کار و تلاش می‌کنند و تنها هدفشان رضایت خداوند متعال است.

رهبر معظم انقلاب نیز چندی پیش آزادی و امنیت را دو نعمت بزرگی معرفی کردند که وقتی انسان آنها را از دست بدهد، قدر آنها را می‌فهمد.

بر همین اساس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و عدم وجود تشکیلاتی منسجم، قانون تشکیل وزارت اطلاعات در 29 اردیبهشت ماه سال 1362 در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید.

در قانون تشکیل این وزارت آمده است: "به منظور کشف و پرورش اطلاعات امنیتی و اطلاعات خارجی و حفاظت اطلاعات و ضدجاسوسی و بدست آوردن آگاهی‌های لازم از وضعیت دشمنان داخلی و خارجی جهت پیشگیری و مقابله با توطئه‌های آنان علیه انقلاب اسلامی، کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌شود."

حضرت امام (ره) در وصیت نامه سیاسی و الهی خود خطاب به سربازان گمنام امام زمان (عج) چنین توصیه فرموده‌اند:

«باید با هوشیاری مراقب باشید و با احساس اولین قدم نفوذی به مقابله برخیزید و به آنان مهلت ندهید، خدایتان یار و نگهدار باشد.»

معمار کبیر انقلاب اسلامی می فرمایند: «توصیه اینجانب به مسلمین و خصوصا ایرانیان به ویژه در عصر حاضر آن است که در مقابل این توطئه‌ها عکس‌العمل نشان داده و انسجام و وحدت خود به هر راه ممکن افزایش دهند و کفار و منافقان را مأیوس نمایند».

برقراری امنیت از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است چرا که تا امنیت و آرامش در جامعه برقرار نباشد، برقراری عدالت نیز امری محال و غیرممکن است در واقع پایه‌ریزی و ایجاد یک تمدن و زندگی انسانی اصیل که «عدالت» یکی از ارکان‌های آن است، بدون تأمین امنیت ممکن نیست.

امنیت به اندازه‌ای دارای اهمیت می‌باشد که دین مبین اسلام بسیاری از احکام را مشروط به امنیت کرده اسلام و قرآن در خصوص امنیت و دفاع که مسایلی مرتبط با جنگ و جهاد است شروط آن را بیان و در بخش های مختلفی اشاره نموده که آن را در میان بسیاری از موضوعات تفسیری متمایز ساخته است.

امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل خون شهیدان و فداکاری ایثارگران و تلاش قابل تحسین و درایت و تدبیر هوشمندانه و قابل تقدیر مجموعه گمنام و با اخلاص و توانمندی است که با مبارزه بی امان با ترفندهای دشمنان اسلام آرامش و امنیت را به مردم همیشه در صحنه هدیه می‌نمایند.

کشور جمهوری اسلامی ایران مفتخر است در سایه توجهات حضرت حق و امام زمان (عج) اعلام کند در حالی که اکثر کشورهای منطقه دوران پر تنش و نا امن را سپری می‌کنند، به رغم توطئه‌های سرویس‌های  امنیتی کشورهای متخاصم و گروههای تروریستی برای ایجاد چالش امنیتی در ایران با فرماندهی با صلابت رهبر معظم انقلاب، همواره سال هایی را با آرامش و امنیت را پشت سرگذاشته و می‌گذراند. 

وزارت اطلاعات در کنار سپاه و بسیج٬ نیروهای انتظامی و ارتش یکی از ارکان مهم کشور در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه ایفای نقش اساسی نموده و در حفظ کیان نظام در مبارزه با عوامل بیگانه و دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی و خنثی نمودن توطئه‌های بیشمار این جرثومه‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون تلاش مضاعف داشته است.

وزارت اطلاعات یکی از نهادهای حاکمیتی نظام جمهوری اسلامی است که ولایتمداری و روحیه جهادی اساسی‌ترین ویژگی سربازان گمنام امام زمان(عج) است. در عین مردمی بودن این سربازان گمنام،  باید به این نکته نیز اشاره کرد که این عزیزان به رعایت قانون، شرع و اخلاق نیز کاملا پایبند هستند. لذا شایسته است در سالروز ولادت امام زمان (عج) که به عنوان هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده از این ایثارگران جان برکف تقدیر و تشکر کنیم.

شاید انتظار برای همه ما یک واژه رایج اما گنگ در فرهنگ عصر کنونی تلقی شود، اما باید دانست که انتظار کشیدن و به انتظار نشستن برای هرکسی معنای خاصی دارد، یکی در اوج خوشی و در رفاه کامل و دیگری در میان توپ و تانک دشمن از انتظار برای خود تندیسی ارزشمند ساخته و بر طاقچه دل خود نهاده است، اما در این میان سربازان گمنام امام زمان(عج) در واقع منتظرانی هستند که با مجاهدتهای بی‌صدا و خاموش خود انتظار را به شکل حقیقی معنا می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه