English

ظهر امروز؛

کمپین پیشگیری از مصرف ماده مخدر «گُل» در لرستان آغاز شد

ظهر امروز نشست خبری کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف گل(از مشتقات ماری جوانا) در سالن جلسات اداره کل بهزیستی لرستان برگزار شد.

کمپین پیشگیری از مصرف ماده مخدر «گُل» در لرستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان؛ ظهر امروز با حضور قائم مقام و معاونین اداره کل بهزیستی استان و جمعی از اصحاب رسانه لرستان، کمپین پیشگیری از مصرف ماده مخدر «گُل» در لرستان آغاز ‌به‌کار کرد.

ابتسام داشی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی لرستان در این نشست، گفت: گل یکی از مواد مخدر صنعتی و از مشتقات ماری جوانا است که متاسفانه با شیوع مصرف آن در کشور و استان مواجه هستیم.

وی با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در امر پیشگیری و مبارزه با پدیده اعتیاد، افزود: در همین راستا اداره کل بهزیستی استان لرستان از 8 تا 10 اردیبهشت ماه از طریق فعالیت سه کمپین در سطح شهر، اقدام به برگزاری طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر گل خواهد کرد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی لرستان، تصریح کرد: ایستگاه‌های فرهنگی کارزار مبارزه با گُل، در مناطقی همچون کیو، پاساژ بعثت مال، کوی علی آباد ،پشته حسین آباد، پاچنار و برخی مناطق حاشیه‌نشین شهر برپا شده که وظیفه آگاه‌سازی جامعه در خصوص مضرات این ماده مخدر را بر عهده خواهند داشت.

داشی، افزود: این کارزار در قالب 25 گروه، در مقطع متوسطه اول و دوم مدارس، ادارات دولتی، بانکها، درمانگاه‌ها و سایر مراکز عمومی به صورت دو شیفت صبح و عصر به عموم مردم خدمت‌رسانی خواهد کرد.

کمپین مخدر گل بهزیستی لرستان

همه دستگاه‌های اجرایی لرستان به  ریشه‌کنی اعتیاد کمک کنند

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری موج مبنی بر اینکه چرا علیرغم اقدامات صورت گرفته پیشین، سن اعتیاد رو به کاهش است، گفت: مبارزه با آسیب خانمانسوز اعتیاد و پیشگیری فقط از طریق سازمان بهزیستی ممکن نبوده و مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و معاونت امور اجتماعی استان را می‌طلبد. لذا ریشه‌کنی این بلای خانمانسوز تنها از عهده بهزیستی بر نمی‌آید و نیازمند یک عزم ملی و استانی است.

حدود 60 هزار نفر در لرستان به سوءمصرف مواد مخدر مبتلا هستند

داشی با بیان اینکه طبق آمار سال 1394، میزان شیوع اعتیاد در لرستان 3.51 درصد بوده، تصریح کرد: متاسفانه بر اساس آمار موجود، حدود 60 هزار نفر در استان لرستان به سوءمصرف مواد مخدر مبتلا هستند.

سن استفاده از مواد مخدر در لرستان 21 سال است

معاون اداره کل بهزیستی لرستان، ادامه داد: سن استفاده از مواد مخدر در کشور 24 است که متاسفانه در لرستان، این میزان به 21.7 رسیده است. میانگین سنی استفاده از مواد مخدر در لرستان 21.7 است که البته این رقم، بین 15 تا 29 سال متغیر است.
 
ابتسام داشی

خبرنگاران لرستان، سفیران فرهنگی استان هستند

ابتسام داشی در ادامه در خصوص مبارزه با معضل اعتیاد، خبرنگاران را سفیران فرهنگی استان لرستان دانست و گفت: متاسفانه ماده مخدر گُل در بین نوجوانان، دومین ماده مخدر پرطرفدار پس از تریاک است که این مساله ضرورت اقدامات پیشگیرانه، آگاه سازی ،حساس سازی و اطلاع رسانی به جامعه مخاطب را می‌طلبد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه