English

استاندار گیلان بیان کرد:

خط آهن آستارا-آستارا پیوند دو کشور را آهنین و مستحکم‌تر خواهد کرد /عملیات مسیر خط آهن رشت آستارا امسال آغاز خواهد شد

استاندار گیلان در آئین افتتاح خط آهن بین المللی آستارا - آستارا با بیان اینکه خط آهن آستارا-آستارا پیوند دو کشور را آهنین و مستحکم‌تر خواهد کرد تصریح کرد: با همت روسای جمهور دو کشور اتفاق بزرگی در حوزه حمل و نقل و اقتصاد رخ داده است

خط آهن آستارا-آستارا پیوند دو کشور را آهنین و مستحکم‌تر خواهد کرد /عملیات مسیر خط آهن رشت آستارا امسال آغاز خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری در آئین افتتاح خط آهن بین المللی آستارا - آستارا بیان کرد:  تکمیل خط آهن آستارا آستارا نمونه‌ای بارز از پیوند عمیق فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و همت و تلاش دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه دو کشور دوست ایران و آذربایجان بیشتر از گذشته به هم نزدیک شده‌اند افزود: رویداد امروز یک روز بزرگ و پربرکتی را برای کشور و استان گیلان و مردم فهیم شهرستان مرزی بندر آستارا به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه خط آهن آستارا-آستارا پیوند دو کشور را آهنین و مستحکم‌تر خواهد کرد تصریح کرد: با همت روسای جمهور دو کشور اتفاق بزرگی در حوزه حمل و نقل و اقتصاد رخ داده است و با پیگیری‌ها و تاکیدات رئیس جمهور روحانی امروز خط آهن بین المللی آستارا-آستارا به بهره برداری رسید.

خط آهن- بین المللی آستارا- آستارا

اتصال خط آهن بین‌المللی به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا

سالاری با تاکید بر اینکه این بارانداز بایستی توسعه پیدا کند خاطرنشان کرد: یکی از اهداف و برنامه‌های ما این است که این بارانداز را به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا الحاق کنیم که به احتمال زیاد این امر را با توافقات صورت گرفته دو کشور انجام خواهیم داد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه در این راستا توافقات اولیه جهت الحاق منطقه بارانداز راه آهن به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا انجام شده است بر لزوم تسریع این روند تاکید کرد.

عملیات مسیر خط آهن رشت آستارا امسال آغاز خواهد شد

استاندار گیلان با بیان اینکه عملیات مسیر خط آهن رشت آستارا امسال آغاز خواهد شد افزود: یکی از برنامه‌ها و اهداف دولت، اتصال 8 کیلومتر خط آهن به داخل منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا است که می‌تواند یک حمل و نقل ترکیبی را با هم پیوند بزند.

سالاری با بیان اینکه مجموع این برنامه‌ها قطعاً باعث خیر و برکت برای دو کشور خواهد شد اظهار داشت: دولتمردان دو کشور در راستای توسعه روابط تجاری تمام تلاش خود را انجام خواهند داد و این اتصال، کریدور شمال و جنوب را تکمیل خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه