English

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی؛

طبقه‌بندی مدارس مغایر با اهداف سند تحول بنیادین است

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: طبقه‌بندی مدارس مغایر با اهداف سند تحول بنیادین است ایجاد این تنوع مدارس اعمال سلیقه‌ای بیش نبوده است.

طبقه‌بندی مدارس مغایر با اهداف سند تحول بنیادین است

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی  افزود: طبقه‌بندی مدارس مغایر با اهداف سند تحول بنیادین است ایجاد این تنوع مدارس اعمال سلیقه‌ای بیش نبوده است که توسط مدیران آموزش و پروش سابق به وجود آمده است و این موضوع چیزی جز شکاف در نظام آموزشی را به دنبال نداشته است.

لزوم کاهش تنوع مدارس در کشور

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم کاهش تنوع مدارس در کشور، گفت: اگرچه ممکن است به صورت شفاف از کاهش تنوع مدارس در سند تحول بنیادین مطلبی بیان نشده باشد اما مدارس را نیز به صورت امروزی نباید دسته‌بندی کرد.

وجود مدارس دولتی، غیردولتی، ویژه دانش‌آموزان عقب‌مانده ذهنی

وی بیان کرد: وجود مدارس دولتی، غیردولتی، ویژه دانش‌آموزان عقب‌مانده ذهنی و دانش‌آموزانی که استعداد خارق‌العاده‌ای دارند نیاز جامعه است؛ البته باید دقت شود شناسایی دانش‌آموزان تیزهوش از طریق آزمون صورت نگیرد چراکه این آزمون‌ها نتیجه‌ای جز استرس برای آنها ایجاد نمی‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: برخی دانش‌آموزان به دلیل استعدادهای ویژه خود نمی‌توانند درکنار سایر دانش‌آموزان عادی آموزش ببینند؛ چراکه نحوه آموزش در این مدارس به گونه‌ای است که ممکن است استعداد این افراد هرز رود بنابراین اگر قرار است مدارس سمپاد حذف شوند باید آموزش‌های ویژه‌ای برای این افراد در نظر گرفته شود.

دانش‌آموزانی که در مدارس خاص آموزش می‌بینند تک بعدی تربیت می‌شوند

عباسی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که در مدارس خاص آموزش می‌بینند تک بعدی تربیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان آموزش‌های لازم برای مهارت‌های زندگی را نمی‌آموزند؛ درنتیجه در آینده با برقراری ارتباط مشکل دارند لذا باید تمهیدات ویژه‌ای برای پرورش افراد در زمینه‌های مختلف در مدارس خاص درنظر گرفته شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان افزود: آموزش و پرورش در دوره ابتدایی باید با به‌کارگیری روش‌های علمی و مناسب دانش‌آموزان مستعد را بشناسند و از طریق روش‌های درست این استعداد ویژه و برتر  را در مسیر درست هدایت کند تا در آینده بتوان از آنها در زمینه‌های مختلف استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه