English

دادستان کرمانشاه در پاسخ به موج؛

آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه تنها با برخورد قضایی رفع نمی‌شود/فرهنگ‌سازی نیازمند نگاه مطالبه گر رسانه‌ای است

محمدحسین صادقی گفت: آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه تنها با ذکر عنوان و برخورد قضایی رفع نمی‌شود و در این راستا رسانه‌ها باید با نگاه مطالبه گر، تمامی ارگان‌های فرهنگی، اجتماعی و دولت را پای‌کار بیاورند.

آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه تنها با برخورد قضایی رفع نمی‌شود/فرهنگ‌سازی نیازمند نگاه مطالبه گر رسانه‌ای است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، دادستان عمومی کرمانشاه آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه را امری فرار و نیازمند علاج کارشناسانه عنوان کرد و افزود: نگاه مطالبه گر رسانه‌های کرمانشاه به‌عنوان نماینده عمومی، نسبت به آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه باید از حد ذکر مصیبت فراتر رفته و به سمت علاج واقعه پیش رود.

دادستان کرمانشاه در نشست خبری پایانی سال از تشدید نگاه نظارتی و امنیتی دستگاه قضا و نیروی انتظامی در روزهای پایانی سال و ایام نوروز خبر داد و افزود: با توجه به تردد و جنب‌وجوش مردم در روزهای پایان سال در مراکز خرید و احتمال بیشتر بستر وقوع جرم این اماکن، طبق هماهنگی‌های انجام‌شده با ضابطین عام و خاص تدابیر ویژه‌ای در این خصوص اتخاذشده است.

وی ضمن توصیه عمومی به حضور کمتر خودروهای شخصی و استفاده مردم از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای ازدحام و ترافیک کمتر در سطح شهر، اظهار داشت: علاوه بر تشدید نظارت، امسال پلیس را مکلف کرده‌ایم که در برخورد با مزاحمت‌های خیابانی در ایام پایان سال منسجم و قوی‌تر وارد شود.

دادستان کرمانشاه

پرونده درگیری‌های عمومی با سلاح را شخصاً پیگیری می‌کنم

دادستان کرمانشاه بابیان این مطلب که پرونده درگیرهای خیابانی با استفاده از سلاح را شخصاً و بدون هیچ مراعاتی پیگیری می‌کنم، ابراز داشت: در حوادثی همچون قمه‌کشی در بازارچه ارگ کرمانشاه که فرد بدون هیچ ترس از قانون امنیت عمومی را به مخاطره می‌اندازد، هنجارشکنان باید تاوان سختی بدهند و پلیس به جد در تعقیب مجرمین این پرونده است.

صادقی به قانون جدید ممنوعیت حمل، نگهداری و استفاده از قمه، شمشیر، پنجه‌بوکس و قداره اشاره کرد و گفت: در این خصوص بنر جهت اطلاع‌رسانی در مکان‌های شلوغ شهر نصب‌شده و در صورت مشاهده حمل این نوع از سلاح‌ها حتی توسط رانندگان برخورد قانونی با آنان صورت می‌گیرد.

نشست دادستان کرمانشاه

فضای مجازی جای قدرت‌نمایی نیست

وی بابیان این مطلب که فضای مجازی جای کری خوانی و قدرت‌نمایی نیست، گفت: فرهنگی غنی کرمانشاه و بهره‌مندی از وجود بزرگانی همچون استاد میر جلال‌الدین کزازی نباید با اقدامات جاهلانه برخی افراد خراب شود و در این راستا رسانه‌ها، جوانان و مردم با بازنشر برخی ویدئوهای جاهلانه دید عمومی به کرمانشاه را خراب کنند.

مدعی‌العموم در ادامه به دارندگان سلاح‌های غیرمجاز نیز برای مجوز دار کردن سلاح‌های خود هشدار داد و افزود: نگهداری و حمل سلاح بدون مجوز بدون مسامحه به اشد ممکن مجازات خواهند شد و علاوه بر آن، نگهداری افشانه و شوکر بدون اخذ مجوز جرم محسوب می‌شود.

پیگیری پرونده قتل در آرامستان کرمانشاه ادامه دارد/نظارت امنیتی و انتظامی بر آرامستان کرمانشاه شدت می‌گیرد

صادقی در خصوص پرونده قتل چهار زن در آرامستان کرمانشاه نیز عنوان کرد: در این رابطه چند نفر در بازداشت هستند و تلاش برای دستگیری چند نفر دیگر از متهمان که هویت آنان شناسایی‌شده ادامه دارد.

دادستان کرمانشاه با اذعان به وجود آسیب‌های اجتماعی در مکان آرامستان کرمانشاه، اظهار داشت: طی سال جاری برنامه‌ریزی‌های بیشتری برای تشدید نظارت بر این مکان در دستور کار است.

وی تعداد پرونده‌های ورودی به دادسرا را در سال جاری کمتر از 30 هزار پرونده اعلام کرد و افزود: این تعداد در مقایسه با سال گذشته روند کاهشی داشته و بیشترین آمار تشکیل این پرونده‌ها نیز به سرقت تعلق دارد.

هنجارشکنان در چهارشنبه آخر سال

برخورد با هنجارشکنان در چهارشنبه آخر سال به‌شدت انجام می‌شود

مدعی‌العموم همچنین به موضوع چهارشنبه آخر سال و حساسیت این مسئله پرداخت و گفت: سال گذشته 500 نفر در سطح کشور در چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت شدند که تعداد زیادی از این افراد مربوط به استان کرمانشاه با 117 مصدوم بوده که از این تعداد مورد از صدمات به‌شدت حاد بوده است.

صادقی بیشترین سوانح مربوط به چهارشنبه آخر سال کشور را بعد از تهران مربوط به استان‌های غربی اعلام کرد و گفت: بر اساس آمار 80 درصد از سوانح ایجادشده برای نوجوانان پسر در حوادث چهارشنبه‌سوری گزارش‌شده، لذا توصیه می‌شود خانواده‌ها در این روزها فرزندان نوجوان خود را تنها نگذارند، زیرا روحیه کنجکاوی و هم‌نشینی با همسالان زمینه بروز خطر برای آنان را فراهم می‌کند.

وی بابیان این مطلب که یک‌چهارم آسیب دیدگان حادثه چهارشنبه آخر سال در سال گذشته عابرین و رهگذران بودند و این روند در ردیف آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه محسوب می گردد، اضافه کرد: برای جلوگیری از وقوع حوادث تلخ و افزایش ایمنی جامعه در این روز باید روی مسائل فرهنگی تمرکز کنیم تا نتیجه خوبی بگیریم و اهتمام دستگاه قضایی برخورد جدی و بدون مسامحه با قانون‌شکنان، فروشندگان و استفاده‌کنندگان از مواد منفجره غیرمتعارف و غیراستاندارد به‌شدت و بدون مماشات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه