English

با رای قاطع اعضا شورای شهر رشت؛

طرح خرید خانه «استاد ابتهاج» و «استاد گلچین گیلانی» تصویب شد/ تاسیس بنیاد شعر و غزل سایه در رشت

با رای قاطع اعضا شورای شهر رشت، طرح خرید خانه زادگاه «استاد ابتهاج» و «استاد گلچین گیلانی» و تبدیل آن به بنیاد شعر و غزل سایه یه قید دو فوریت تصویب شد.

طرح خرید خانه «استاد ابتهاج» و «استاد گلچین گیلانی» تصویب شد/ تاسیس بنیاد شعر و غزل سایه در رشت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رضا رسولی عضو شورای اسلامی رشت، امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: 1385 روز پیش وقتی در بیست و یکمین روز اردیبهشت 94 در شورای چهارم در باره استاد ابتهاج سخن به میان آمد سکوت وهم آلود و سرشار از ناباوری فضای جلسه را فرا گرفت.

طرح خرید خانه «استاد ابتهاج» و «استاد گلچین گیلانی» تصویب

وی افزود: با توجه به فضای ان روز کمتر کسی و حتی خود بنده فکر نمی کرد که غنچه امیدی به بار بنشیند و اتفاق بزرگی مانند تصویب طرح خرید خانه «استاد ابتهاج» و «استاد گلچین گیلانی» که امروز افتاد، حادث شود.

رسولی با بیان اینکه روز گذشته در اتاق شورای شهر رشت و دور از هیاهو و قیل و قال  و حتی بدون حضور اصحاب رسانه، نمایندگان راستین رشتوند با رای قاطع تصمیم بزرگی گرفتندکه در گذشته در رویا هم قابل تصور نبود خاطر نشان کرد: با رای قاطع اعضا شورای شهر رشت، طرح خرید خانه زادگاه «استاد ابتهاج» و «استاد گلچین گیلانی» و تبدیل آن به بنیاد شعر و غزل سایه یه قید دو فوریت تصویب شد.

طرح خرید خانه «استاد ابتهاج» و «استاد گلچین گیلانی» تصویب

راه اندازی بیناد شعر و غزل سایه در رشت یک اتفاق فرخنده است

وی راه اندازی بنیاد سایه در رشت را یک اتفاق بسیار فرخنده و میراثی برای آیندگان عنوان کرد و گفت: این اتفاق بزرگ در اینده موجب ایجاد اتفاقات بزرگتر و فرخنده تری در شهر مظلوم رشت خواهد شد.

به گزارش موج، خبر تخریب خانه‌ هوشنگ ابتهاج در محله استادسرا رشت مدتی پیش بر سر زبان ها بود.

 این خانه از آن‌رو دارای اهمیت است که ملک پدری هوشنگ ابتهاج با تخلص «سایه» شاعر معاصر گیلانی شناخته می‌شود.

اگرچه سال گذشته قرار بود سردیسی از «سایه» ساخته و در ابتدای این محل نصب شود اما به هر دلیلی این اقدام انجام نشد تا در شهر رشت هیچ نشانی از این شاعر بزرگ وجود ندارد، هیچ مکانی نیز به نام او نیست و هیچ مراسم بزرگداشتی برای او برگزار نشده است  و این امر موجب شد تا گیلانیان هنردوست رشت چنین شاعر پرآوازه‌ای در تاریخ شعر پارسی را به خوبی نشناسند.

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر برای گردشگر پذیر بودن رشت تلاش شده، بسیاری بر این باورند ثبت این خانه و دیگر خانه های قدیمی شهر که نشانه‌ای از معماری قدیمی و یا ارزش معنوی بواسطه ارتباط با هنرمندان قدیمی گیلان را دارد می‌تواند در رسیدن به این هدف کمک‌کننده باشد.

درحالی‌که منزل شخصی ابتهاج در تهران در سال ۱۳۸۷ بانام خانه ارغوان به ثبت سازمان میراث فرهنگی رسیده ‌است، بسیاری از گیلانی ها از خود می پرسیدند چرا در زادگاه او رشت نشانی از سایه وجود ندارد که این امر نیز با رای قاطع اعضای شورای رشت، تحقق یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه