English

امام جمعه موقت سنندج:

انسان های دانا در دنیا و قیامت سعادتمند هستند

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه حضرت رسول اکرم محمد مصطفی(ص) انسان‌های دانا و نادان را به این صورت معرفی می‌کند، گفت: کسانی که خود را در بین مردم کوچک می‌دانند و کبر و غررو ندارند انسان‌های دانا هستند که در دنیا و قیامت سعادتمند هستند.

انسان های دانا در دنیا و قیامت سعادتمند هستند

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، امام جمعه موقت سنندج اظهار داشت: انسان های دانا در دنیا و قیامت سعادتمند هستند.

ماموستا سیداحسن حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، با اشاره به نقش وحدت مسلمانان در مقابله با دشمنان اسلام، اظهار کرد: اقتدار جهان اسلام بر پایه وحدت استوار است.

وی با بیان اینکه حضرت رسول اکرم محمد مصطفی(ص) انسان‌های دانا و نادان را به این صورت معرفی می‌کند، گفت: کسانی که خود را در بین مردم کوچک می‌دانند و کبر و غررو ندارند انسان‌های دانا هستند که در دنیا و قیامت سعادتمند هستند.

به گفته وی، این چنین انسان‌هایی نزد خدا بزرگ هستند، این افراد برای دنیا تلاش می‌کنند اما وابسته دنیا نبوده و تمام امورات و تلاشی که در این دنیا دارد برای رسیدن به آخرتی سعادتمند است.

وی به ویژگی‌های انسان‌های نادان از دیدگاه پیامبر هم گریزی زد و اضافه کرد: این افراد روز و شب  گناه می‌کنند و در بین مردم فخر و تکبر می‌ورزند.

حسینی اضافه کرد: وقتی به این دست افراد تذکر داده می‌شود که این کارها گناه و مورد عذاب خدا قرار می‌گیرید، می‌گویند خداوند رحمان و رحیم است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر مکرم اسلام می‌فرمایند به دنیا وابسته نشوید و برای شهرت به متامع دنیوی دلخوش نباشید هرچه در این دنیا دارید در راه خدا صرف کنید.

به گفته امام جمعه موقت سنندج، خداوند مال دنیا را به دوستان و دشمنانش می‌دهد و در این میان این دوستداران خداوند هستند که این دلخوشی‌های دنیوی آنها را غافل نمی‌کند و از ثروت خود در مسیر رضامندی خدا و کمک به مردم استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه دنیا ارزش این را ندارد که انسان‌ها برای آن خود را ببازند، گفت: متاسفانه امروز اکثر ما را مال دنیا غافل کرده است و همین امر موجب شده که دچار مشکل شویم.

حسینی در بخش دیگر از خطبه‌ها با اشاره به حادثه تلخ سقوط هواپیما و کشته‌شدن تعدادی از هموطنان، گفت: همه ملت ایران برای سقوط هواپیمای تهران - یاسوج ناراحت شدند و این موضوع داغ تلخ دیگری را برای مردم ما بر جای گذاشت.

به گفته وی، در کنار مسافران عادی انسان‌های بزرگ و اساتید برجسته‌ای در این حادثه جان باختند که لطمه بزرگی به کشور وارد کرد.

امام جمعه موقت سنندج با تقدیر از تلاش‌های سپاه و ارتش در مدیریت این موضوع افزود: نیروهای سپاهی، انتظامی و ارتشی در این حادثه تلخ نقش مهمی را ایفا کردند.

وی از تلاش مدیرکل ورزش و جوانان استان در راستای پاسخگویی به مطالبات ورزشکاران تقدیر کرد و گفت: این انتظار را از مسوولان دولت و نمایندگان مجلس داریم که بستر حمایت از جوانان ورزشکار به ویژه قهرمانان ورزشی را بیش از پیش فراهم سازند.

حسینی تصریح کرد: حمایت از ورزشکاران موجب توسعه این مهم در بین مردم و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه