English

امام جمعه موقت سنندج:

ارادت مسلمانان به اهل بیت پیامبر(ص)،اتحاد ویکپارچگی آنان یکی ازپیام های اربعین است

امام جمعه موقت سنندج با یادآوری پیام‌های اربعین امام حسین(ع)، نخستین پیام پیاده‌روی عظیم اربعین را اثبات حقانیت قیام امام حسین(ع) دانست.

ارادت مسلمانان به اهل بیت پیامبر(ص)،اتحاد ویکپارچگی آنان یکی ازپیام های اربعین است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، ماموستا سیداحسن حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، از خداوند خواست که تجمع نمازگزاران و ادای نماز و راز و نیاز آنان را توشه قیامت آنهابه حساب آورد.

وی گفت: در آیات متعدد قرآن کریم از رحم و مهربانی خداوند برای مسلمانان بیان می‌کند، که این رحم به لحاظ علمی به معنای انعطاف قلبی است، اما از دیدگاه عموم مردم، رحم همان ابراز محبت و دلسوزی برای هم‌نوعان است.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: رحم و مهربانی خداوند به ملت‌ها فراوان است و از گناهانشان می‌بخشد اما رحم خداوند به امت پیامبر به خاطر عظمت و قلب مهربان ایشان بیشتر است که در آیات متعدد قرآن هم به این مهم اشاره شده است.

وی تاکید کرد: چون خداوند تبارک و تعالی ارحم‌الراحمین است، لذا نباید ما مسلمانان هیچ وقت مایوس و از رحم خداوند ناامید شویم.

حسینی همچنین به رحم و مهربانی پیامبر اکرم(ص) نیز اشاره کرد و با عنوان اینکه، پیامبر بزرگ اسلام نسبت به مسلمانان مهربان است، گفت: ایشان در بین مسلمان و غیرمسلمان دارای جذابیت بالایی بوده‌اند و تعریفی که از پیامبر در کتاب تورات آمده است موجب می‌شود دانشمند یهودی برای دیدن پیامبر از شام به مدینه برود.

وی اظهار داشت: زمانی که فرشته مرگ برای گرفتن جان مبارک پیامبر در خدمت ایشان حضور پیدا می‌کند، سرش را به سمت دیگر می‌چرخاند، پیامبر از وی دلیل را سوال می‌کنند که می‌گوید مگر می‌توان در سیمای مبارکتان نگاه کرد و جان از بدن مبارکتان کشید.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر آنقدر رحم و مهربانیش به امت مسلمان زیاد بوده که از فرشته مرگ می‌خواهد سختی مرگ و جان کشیدن کل امتش را روی او بگذارد.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه دوستداران و عاشقان واقعی پیامبر در برابر کفار محکم هستند، گفت: یاران رسول‌ الله در بین همدیگر مهربان و با رحم با هم رفتار می‌کنند.

به گفته وی، یاران پیامبران به هم مهربانی می‌ورزند و صله رحم را نسبت به هم بجا می‌آورند.

حسینی با انتقاد از کمرنگ‌شدن رحم و مهربانی در بین مسلمانان، گفت: در گذشته مردم با صمیمت و مهربانی با هم رفتار می‌کردند اما اکنون رسم و رسومات غلط موجب شده که در بین خانواده‌ها فاصله ایجاد شود و مهربانی و عطوفتی که در گذشته در بین برادر و خواهر وجود داشت، الان دیگر باقی نمانده است.

وی سه چیز را عامل یاس و ناامیدی در جامعه و دورشدن آنها از هم خواند و گفت: تقدیرنکردن مسوول و یا بزرگ خانه از انجام کارهای خوب، خبرنگرفتن همسایه از همسایه و درخواست طلاق زن از مرد و خیانت همسران به همدیگر دلیل یاس و ناامیدی در جامعه است.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه با بیان اینکه اربعین امام حسین(ع) سه پیام بزرگ دارد، گفت: نخستین پیام این پیاده‌روی عظیم اثبات حقانیت قیام امام حسین است.

وی، ارادت مسلمانان جهان به اهل بیت پیامبر(ص) و اتحاد و یکپارچگی جهان اسلام که عامل شکستن پشت استکبار جهانی است را از پیام‌های اربعین حسینی عنوان کرد..

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه