English

امام جمعه موقت سنندج:

خداوند تبارک و تعالی مشتری ایمان داران است

ماموستا حسینی گفت: خداوند تبارک و تعالی مشتری ایمان‌داران است، آنان که زبانی و باطنی به واحد و احدبودن و رحمان و رحیم‌بودن خداوند باور دارند و اقرار می‌کنند.

خداوند تبارک و تعالی مشتری ایمان داران است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، ماموستا سید احسن حسینی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار داشت: انصاف ملکه‌ای در وجود انسان است که پستی‌ها و زشتی‌ها را از آن دور و پاکی را در وجودش قرار می‌دهد.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه افزود: خداوند نسبت به انسان‌ها آسان‌گیر است لذا انسان‌ها هم باید نسبت به خود سختگیر نباشند.

به گفته وی، خداوند می‌گوید در هر حالتی که می‌توانید و راحت هستید نماز خود را بخوانید و خداوند در قرآن می‌فرماید انسان وقتی وضو می‌گیرد شیطان در وجودش وسوسه می‌کند که وضویت درست نیست.

حسینی اضافه کرد: تنها با توکل بر خدا و باور قلبی به خداوند عالمیان است که انسان از لغزش دور شده و در دنیا و قیامت رستگار می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان نباید خود را تسلیم زرق و برق دنیا و رسم و رسوم‌های غلط کند، گفت: خداوند تبارک و تعالی مشتری ایمان‌داران است، آنان که زبانی و باطنی به واحد و احدبودن و رحمان و رحیم‌بودن خداوند باور دارند و اقرار می‌کنند.

وی اذعان کرد: خداوند خطاب به مسلمان می‌گوید من مشتری شما هستم و شما خود را تسلیم دستورات و قرآن من بکنید تا به رستگاری برسید.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: کسانی که مال و جان خود را در راه دین خدا اهدا کرده و از نیازمندان دستگیری می‌کنند به تحقق بهشت برین پر از ناز و نعمت از سوی خدا عطا خواهد شد.

به گفته وی، اگر انسان خود را تسلیم غیر خدا بکند و تسلیم نظامی بکند که مخالف ارزش‌های دین اسلام و دستورات رسول خداست، بدون شک گام در مسیر نابودی خود قرار داده است.

حسینی با اشاره به اینکه ادای نماز در اول وقت انسان را از گناه دور می‌کند، گفت: صدقه دادن به زبان روزه و رفتار منصف با مردم هم از دیگر مسائلی است که انسان را از گناه مبرا می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نشانه‌های رفتار منصفانه با مردم این است که انسان در هر جا و مکانی مواظب زبانش باشد.

امام جمعه موقت سنندج اضافه کرد: انسان باید مواظب زبانش باشد که در خانه نامحرم مواظب چشم خود بوده و نظر حرام نداشته باشد.

وی تصریح کرد: انسان زمانی منصف خواهد بود که در زمان ادای نماز مواظب قلبش باشد و از مادیات و تعلقات دنیوی عبور کند و تنها خدا را ببیند و در حضور پروردگار در تقوای کامل بایستد.

حسینی تصریح کرد: انسان منصف حتی با دشمن خود هم منصف است چرا که پیامبر مکرم اسلام در زمان فتح مکه با شیوه‌ای درست با دشمنان رفتار کردند و از آنچه که در حق ایشان انجام داده بودند، گذشت کرد.

وی تاکید کرد: قرار نیست کسی که مخالف فردی است زیر باد انواع تهمت‌ها قرار دهیم چون قرآن و دین اسلام ما را از چنین رفتاری برحذر داشته است.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه ضمن تسلیت وفات امام حسن(ع)، اذعان کرد: ائمه اطهار از دیدگاه اهل سنت دارای جایگاه بسیار والایی هستند تا جاییکه اشعار و سخنان زیبایی از سوی بزرگان اهل سنت در وصف اهل بیت و ائمه اطهار بیان شده است.

وی در پایان سخنان خویش، خواستار حمایت  مسلمان از مردم بی‌گناه بنگلادش، یمن و میانمار شد و گفت: این رسالت هر مسلمانی است که هر چه در توان دارد به این مسلمانان بی‌گناه کمک کند که امیدواریم این کمک‌ها سنگر محکمی برای این مسلمانان در برابر دشمنانشان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه