English

امام جمعه قلعه رئیسی:

باید با متخلفین سقوط هواپیمای تهران-یاسوج برخورد شود/ استیضاح و استعفاء وزیر راه التیام بخش نیست

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: با متخلفین، مسببین و مقصرین احتمالی سانحه هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج باید برخورد شود.

باید با متخلفین سقوط هواپیمای تهران-یاسوج برخورد شود/ استیضاح و استعفاء وزیر راه التیام بخش نیست

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

صلواتی به سقوط هواپیمای تهران و یاسوج اشاره و عنوان کرد: ابتدا این مصیبت را به همه ملت ایران و مردم استان و بازماندگان و داغ دیدگان تسلیت می گویم از خداوند متعال برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم به عزیزان داغ دیده سفارش می‌کنم توجه به خدا، دعا، صبر و تسلیم محض در برابر مشیت الهی بدانیم دنیایی که بین فاطمه زهرا(س) و علی(ع)، بین زینب(س) و حسین(ع) جدایی انداخت بین امام حسین(ع) و علی اکبر جدایی انداخت بین ما و عزیزانمان  جدایی می‌اندازد این کار دنیاست این حکایت دنیاست و اگر در مصیبت ها صبر کنیم و تسلیم باشیم وعده خدای متعال این است که صابران در انتظار رحمت‌ها، غفران‌ها، هدایت‌ها، مواهب، بشارت‌ها و جبرانهای الهی باشند و این وعده الهی محقق خواهد شد.

امام جمعه قلعه رئیسی با تقدیر از نیروهای خدمات رسان تاکید کرد: از تلاشهای سپاه و بسیج که نشان دادند بحق جهادی و انقلابی و مردمی هستند و از ارتش غیور و هلال احمر و مدیریت بحران و مردم پادنا و مردم استان در همراهی هایشان در این مصیبت تقدیر و تشکر می‌کنم و آنچه برای مصیبت دیدگان التیام بخش و تسکین دهنده  بود پیام تسلیت نائب امام زمان(عج) مقام معظم رهبری بود حضور نماینده معزز ولی فقیه آیت‌الله ملک‌حسینی در مجلس خبرگان در پادنا بود و همراهی عموم مردم کشور و مردم استان بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان و خصوصا بازماندگان ای حادثه مردمی  با ایمانند و تسلیم رضای خدا هستند و در این بلا هم خدای متعال به یاریشان می آید و در این امتحان سربلند خواهند شد.

صلواتی به سؤالاتی که در افکار عمومی مردم است اشاره و یادآور شد: انتظار مردم از نمایندگان استان این است که از حق مردم دفاع کنند؛ مردمی که از وفادارترین، استوارترین، با استقامت ترین، حامیان اصلی و صف اول انقلاب و نظام و اسلام و امام و رهبری و ارزشها هستند و استانی سرشار از منابع ملی و نفتی و گازی دارند و حیات بقیه استانها به منابع این استان بستگی دارد آیا این مردم حقشان بود با هواپیمایی که ۲۵ سال پیش ساخته شده مسافرت کنند؟.

استیضاح و استعفاء التیام بخش نیست

وی گفت: چند هواپیمای ۲۵ ساله در بقیه خطوط هوایی کشور هست؟ آیا نمایندگان مردم در این موضوع تقصیر دارند؟ آیا شما که از مسافران همیشگی خطوط هوایی استان و مرکز بودید نمی توانستید چاره اندیشی کنید؟ سایر مسئولان استان در این راستا چه کار کردند؟ آیا مقصرین حاضرند از مردم استان عذر خواهی کنند؟ و مردم انتظار دارند با متخلفین، مسببین و مقصرین  احتمالی برخورد صورت گیرد  این افراد برای همیشه داغ شوند این داغ بر پیشانی آنها بماند این برخورد بایستی بازدارنده باشد از حوادث آینده پیشگیری کند. استیضاح و استعفاء التیام بخش نیست. بعضیها به دنبال ماهیگیری برای خودشان و منافعشان هستند. خوب استیضاح و استعفاء هم اگر شد چه دردی درمان می شود؟

صلواتی ادامه داد: باید کسانیکه باعث شدند این افراد در مسئولیت بمانند پاسخگو باشند؛ آنان که زمینه مدیریت این افراد را فراهم کردند پاسخگو باشند؟ حادثه قطار مشهد تبریز و سانچی و.....کافی نبود؟ مردم هم بایستی برای همیشه تصمیم بگیرند به افراد براساس لیست احساسی و با نگاه سیاسی رای ندهند و مردم بدانند در اعمال صالح مسئولانی که انتخاب می کنند شریک هستند در گناه و قصورات مدیرانی که انتخاب می کنند هم شریک هستند لذا بایستی خیلی ها استغفار کنند و طلب حلالیت کنند و جبران کنند.

وی اضافه کرد: مردم از سازمان هواپیمایی سوال دارند آیا با این همه پیشرفت، تکنولوژی، علم و فناوری امکان پیش بینی وضعیت آب و هوایی مسیر هواپیما نبود؟ آیا هواپیما دستگاه نمایانگر محل را داشت؟

امام جمعه قلعه رئیسی با انتقاد از وضعیت فضای مجازی در این حادثه بیان کرد: ای کاش دنیای مجازی در استان ما این قدر بی در و پیکر نبود، ای کاش نظارت می‌شد عده ای در دنیای مجازی با اعمالشان نمک بر زخم بازماندگان ریختند و این جنایت و برای آینده بایستی مدیریت شود.

صلواتی به تبیین بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم آذربایجان شرقی اشاره و تصریح کرد: متاسفانه سه خطری که امام المسلمین برای انقلاب بیان کردند در این سالهای اخیر و با این دولت رشد و نمو بیشتری داشتند واقعیت این است که با مدیران با سرمایه میلیاردی و خوی اشرافیگری مشکلات حل نمی شود مشکلات کشور با مدیران انقلابی و جهادی و ساده زیست و ولایی حل می شود و ما دراین دولت بیشترین نگاه را برای حل مشکلات کشور به بیگانگان و خارج داشتیم برای حل مشکلات دنبال کلید در خارج و پیش کدخدا بودیم آثار ضررهای این نگاه را امروز در کشور می بینیم متاسفانه به این همه خسارت هنوز عده ای حرف از برجام ۲و ۳و.... می‌زنند.

نماز عبادی سیاسی جمعه تهران

وی ادامه داد: هر چند به یارانه عده ای از مستضعفین  اضافه شد اما در واقع امروز قشر مستضعف و طبقات ضعیف  زیر بار سنگین رکود و تورم و گرانی و بیکاری کمرشان شکسته می شود امیدواریم دولت محترم برای طبقات مستضعف چاره اندیشی نماید و امیدواریم مجلس ریل حرکت قطار دولت را ترمیم نماید و چاره اندیش کند. اگر عده ای ناتوانند امیدواریم امکانات را در اختیار سپاه قرار دهند و از سپاه حمایت کنند تا مشکلات کشور را حل کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی به مساله ناآرامی شب شهادت حضرت فاطمه(س) در تهران اشاره و تاکید کرد: مساله اصلی در ناآرامی شب شهادت حضرت زهرا(س) در تهران دراویش صوفیه نیستند و مساله اصلی اراده واضح و رصد شده ضدانقلاب بویژه منافقین است که با هدف خشونت و با استفاده از حربه اغتشاش و ایجاد ناامنی و تخریب ایران اسلامی و از این طریق به دنبال باج خواهی هستند.

وی اضافه کرد: امروز این اغتشاش گران داعشی مسلک و دشمن امنیت و آرامش مردم را هدف قرار دادند و از همگان انتظار محکومیت شدید و اعلان انزجار و هم حمایت به اغتشاش گران است که جا دارد از مجاهدان عرصه امنیت و نظم کشور و نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کنیم و مردم از مسولان انتظار دارند با مخلان نظم و امنیت برخورد شدید کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی به سالروز تاسیس بنیاد شهید اشاره و خاطرنشان کرد: رسالت اصلی بنیاد مستضعفان و جانبازان پاسداری از میراث شهدا است و میراث شهدا ولایت بود و با کارهای صوری و پوپولیسم و پوپولیستی یا همان اقدامات مردم باور یا عوام گرایانه نمی شود از میراث شهدا پاسداری کرد و این که شهدا را وم المصالحه قرار دهیم تا عده ای را راضی کنیم و این ظلم به شهید و شهیدان است و باید شهدا را به مردم معرفی کنیم و حداقل این است عظمت شهدا را حفظ کنیم و امروز مهم این است که راه شهیدان را ادامه دهیم و باید بدانیم راه شهیدان راه ولی زمان(عج) است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه