English

امام جمعه قلعه رئیسی:

در برخی دستگاه‌های تربیتی و آموزشی رضایت اربابان سیاسی اولویت است

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: متأسفانه در برخی از دستگاه‌های تربیتی و آموزشی رفیق بازی و رضایت اربابان سیاسی اولویت است.

در برخی دستگاه‌های تربیتی و آموزشی رضایت اربابان سیاسی اولویت است

به گزارش خبرگزاری موج از چاروسا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

صلواتی با بیان اینکه باید بدانیم که این انقلاب و نظام به برکت ثمره زحمات همه انبیاء، اولیاء و قیام سیدالشهدا است تصریح کرد: این عبرتی است برای ما، انقلاب و نظام است که بدانیم این انقلاب ثمره زحمات همه انبیاء، اولیاء، ثمره قیام سیدالشهداء، علمای دین و خون هزاران شهید است و نباید در حمایت از این نظام و انقلاب کوتاهی کنیم و نباید آن همه رنجی که امت و امام راحل متحمل شدند را فراموش کنیم و اگر از ارزشها و آرمانها و اهداف عالی نظام و خون شهیدان غافل شویم ممکن است همان بلایی که بر سر انقلاب صدر اسلام آمد انقلاب و نظام ما در معرض همان خطر باشد.

وی در خطبه دوم با بیان اینکه در چهار سال گذشته به اندازه تاریخ انقلاب به نهادهای انقلابی مثل شورای نگهبان، قوه قضائیه، سپاه و بسیج هجمه و حمله شد تاکید کرد: این ظلم بزرگ در مورد نهادهای انقلابی اتفاق افتاد و این تخریب‌ها در واقع تکمیل کردن پازل دشمن بود و هرگاه در کشور نهادهای انقلابی تخریب شدند آمریکا و اسرائیل ذوق زده شدند متاسفانه امروز شاهد تخریب و هجمه به قوه قضائیه هستیم و این هجمه‌ها بخاطر این است که قوه قضائیه پروژه‌های نفوذ را خنثی کرد و در مقابل فساد نور چشمی‌ها ایستادگی کرد و حمله به سپاه هم بخاطر این است که سپاه چشم فتنه را کور کرد ماهیت نهادهای انقلابی استکبار را به زانو در آورد.

امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: افراد و تفکراتی که شهرهای موشکی و شعارهای سپاه بر روی موشک‌ها را زیر سوال بردند و بعد از حمله سپاه به دیرالزور سپاه را دولت با تفنگ معرفی کردند و می‌خواستند از محبوبیت سپاه کم کنند خواسته یا ناخواسته کدها و گراهای لازم را جهت تخریب و تضعیف سپاه به دشمن دادند دشمن خواب نیست و در دشمنی غفلت و کوتاهی نمی‌کند وقتی می‌بیند در داخل به سپاه که نماد غیرت، عزت، اقتدار نظام و ملت است هجمه می‌شود دشمن هم برای تضعیف و تخریب سپاه برنامه‌ریزی می‌کند و همین پارازیت‌هایی که عده‌ای به سپاه انداختند زمینه تحریم و تخریب سپاه را فراهم کرد.

وی عنوان کرد: این تخریب‌ها و تهمت‌ها در داخل به سپاه چراغ سبز در جهت تحریم و تضعیف سپاه به دشمن بود و از مواضع انقلابی و امید بخش فرماندهی محترم سپاه پاسداران سردار جعفری تقدیر و تشکر می‌کنم.

امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: همچنین از مواضع رئیس‌جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس و صحبت صریح ایشان در دفاع از سپاه در جلسه هیأت دولت تشکر می‌کنم و کماکان بچه حزب‌الهی‌ها و امت انقلابی و خانواده معظم شهیدان انتظار مواضع انقلابی از رئیس جمهور دارند و امیدوارم شاهد ایراد صحبت‌هایی از جنس حرفهایی که در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ایراد شد نباشیم.

صلواتی در خصوص برجام هم خاطرنشان کرد: توجیه تداوم برجام در هر شرایطی اشتباه استراتژیک است اگر در قرآن جواز انتقاد پیمان با کفار مطرح است ضرورت مقابله به مثل با پیمان شکنان هم مطرح، و حرف حق همان است که نائب امام زمان(عج) فرمودند که اگر آمریکا برجام را پاره کند ما آن را آتش می زنیم.

امام جمعه قلعه رئیسی به روز تربیت بدنی و ورزش اشاره و اضافه کرد: مسوولان استان منطقه چاروسا را ببینند و جواب دهند چرا شهر قلعه رئیسی شهر بدون ورزشگاه است آیا این تبعیض در حق جوانان چاروسا نیست و امیدواریم نماینده مردم در مجلس به خاطر رضای خدا هم که شد به فکر جوانان این شهر باشد و در جهت حل مشکلات ورزش به خصوص ورزشگاه این شهر فکری کند.

وی به روز پیوند اولیاء و مربیان اشاره و بیان کرد: این همه هزینه‌ای که نظام جمهوری اسلامی برای آموزش و پرورش از بیت المال مسلمانان می‌شود بخاطر این است که نسلی و دانش‌آموزانی مومن و، متعهد، انقلابی، ولایی و داری اخلاق حسنه و متخصص تربیت شود لازمه محقق شدن این هدف اولویت قرار گرفتن تزکیه با تربیت و تعلیم و ارزشهای دینی است ولی متاسفانه ما در این عرصه با آسیب‌های جدی و سهل‌انگاری‌ها مواجه هستیم امروز مسائل غیر ضروری در اولویت هستند هدف رضایت اربابان سیاسی است طایفه گری، آشنا بازی، قوم گرایی و رفیق بازی در اولویت است.

صلواتی ادامه داد: در چنین شرایطی معلوم است ارزشها و مسائل دینی کم رنگ می شود و شعارها و مجالس دینی کم رنگ می‌شود، ارزشهای دینی و تربیتی ذبح می‌شوند و آموزش و پرورش از رسالت خویش که تربیت انسانهای صالح است دور می‌شود و همه بفکر منافع شخصی، حزبی، گروهی و قومی خویش هستند.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه آموزش و پرورش، اولیاء و مربیان و دانش آموزان مثل یکتیم فوتبال هستند اظهار داشت: اگر مدیریت یک تیم و کادر فنی مناسب نباشد و حتی بهترین امکانات و بازیکنان باشند اما تیم ناموفق در پایین جدول است در چنین شرایطی بایستی به فکر جراحی بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی