English

فرماندار شهرستان بویراحمد:

پیگیر مطالبات نخبگان نه با شعار بلکه با عمل هستیم

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: پیگیر مطالبات نخبگان نه با شعار بلکه با عمل هستیم، و فضای مطلوبی برای برگزاری نشست‌ها و همایش‌های انجمن هوافضای شهرستان قرار می‌دهیم.

پیگیر مطالبات نخبگان نه با شعار بلکه با عمل هستیم

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، شاهرخ کناری ظهر امروز در نشست با انجمن هوافضای استان کهگیلویه و بویراحمد که در فرمانداری بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: رتبه‌هایی که نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد در میادین علمی و فناوری کسب کرده‌اند، همه به این رتبه‌ها افتخار می‌کنیم که آبرویی برای این استان آورده‌اید.

کناری گفت: برای اولین بار پرواز تفریحی پاراگلایدر در دشت روم شهرستان بویراحمد صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فرمانداری بویراحمد از نخبگان حمایت خواهد کرد، تا باانگیزه بیشتری فعالیت داشته باشند، عنوان داشت: پرداخت سریع تسهیلات بانکی اشتغال فارغ‌التحصیلان و نخبگان با اشکالات اساسی  موجبات اتلاف وقت و انرژی متقاضی است، که در اکثر موارد با بروکراسی اداری مواجه است، و هفته‌ها زمان را برای یک متقاضی تلف می‌کند، که باید این مشکلات برای جوانان برطرف شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد اظهار داشت: بیش از 20 درصد ذخایر نفتی، 10 درصد آب کشور و انبوهی از جنگل‌های زاگرس در استان است، و همچنین گیاهان دارویی منحصربه‌فرد در شهرستان بویراحمد وجود دارد، که اعتقادی به محرومیت استان کهگیلویه و بویراحمد ندارم.

وی بابیان اینکه استان ازنظر جمعیت در اعزام نیروی داوطلب به جبهه‌های جنگ مقام اول کسب کرد، افزود: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ مالی و منابع خود برای توسعه استان‌های دیگر ازخودگذشتگی دارد، و همچنین آب بیش از 2 ونیم میلیون نفر جمعیت با ظرفیت و توانمندی سد کوثر گچساران تأمین می‌شود، که برچسب محرومیت زیبنده استان کهگیلویه و بویراحمد نیست.

وی گفت: جوانان در انجمن هوافضای باید با تعامل و گفت‌وگوی مطالبات خود را با منطق و استدلال از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد درخواست کنند.

احداث پتروشیمی بویراحمد مشکل قانونی ندارد

کناری با اشاره به این‌که دولت دوازدهم به استفاده از ظرفیت جوانان در پست‌های دولتی تأکید دارد، بیان داشت: بهره‌مندی از ظرفیت جوانان در پست‌های مدیریتی ضرورت دارد، که وعده می‌دهم از جوانان نخبه حمایت ویژه‌ای داشته باشم.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی جوانان بیان داشت: احداث پتروشیمی بویراحمد مشکل قانونی ندارد، و بیش از 8 میلیارد تومان برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه پیش‌بینی‌شده است، و این پروژه بزرگ‌ترین طرح سرمایه‌گذاری استان محسوب می‌شود، و همچنین دارای طرح مطالعاتی ارزیابی زیست‌محیطی دارد.

وی افزود: بخشی از معضلات شهرک‌های صنعتی بویراحمد در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرتفع شد، و به چرخه تولید بازگشتند، و همچنین در ایام دهه فجر امسال بیش از 28 طرح اقتصادی رسمی در شهرک‌های افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

فرماندار بویراحمد بابیان اینکه افق شهرستان بویراحمد روشن است، اظهار داشت: 93 طرح و پروژه بااعتبار بالغ‌بر 105 میلیارد تومان در شهرستان بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی شد، که این افق روشنی برای شهرستان است، و امیدواریم که در آینده شاهد افتتاح پل سوم بشار، بیمارستان بزرگ یاسوج-پاتاوه و سی سخت باشیم.

کناری با اشاره به سفر وزیر نفت به استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: زنگنه در صحبت خود در بازدید از طرح‌های روستایی به شهرستان بویراحمد اظهار داشتند، که کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از میانگین کشوری از گاز روستایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه خدمات دولت تدبیر و امید همان خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم است، افزود: نورم میانگین کشوری 74 درصد است، که این رقم در استان 80 درصد می‌باشد.

کناری هوا فضا

فرماندار بویراحمد در ادامه بابیان اینکه نخبگان و دانشگاهیان باید از ظرفیت‌های نظام استفاده کنند، اظهار داشت: حمایت مالی بلاعوض از ایده‌های نوآورانه و فناورانه تا سقف 10 میلیون تومان، و همچنین 70 میلیون تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان با سود کم پرداخت می‌شود.

کناری بیان داشت: هر دستگاهی اعتباراتی را به امر پژوهش اختصاص داده است، که جوانان و نخبگان طرح و ایده‌های خود را به دستگاه‌های مربوطه ارائه دهند، که متأسفانه بخش چشمگیری از اعتبارات پژوهشی سال گذشته جذب نشد و به خزانه بازگشت داده شد.

فرماندار شهرستان بویراحمد با اعلام حمایت از نخبگان و جوانان اظهار داشت: پیگیر مطالبات نخبگان نه با شعار بلکه با عمل هستیم و فضای مطلوبی برای برگزاری نشست‌ها و همایش‌های انجمن هوافضای شهرستان در اختیار شما قرار می‌دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه