English

در نشست کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

سازمان صنعت و تجارت در نظارت بر بازار یاسوج ناتوان است

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: در صورت عاجز بودن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در زمینه نظارت بر بازار یاسوج این فرمانداری آمادگی انجام این مهم را دارد.

سازمان صنعت و تجارت در نظارت بر بازار یاسوج ناتوان است

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، شاهرخ کناری در نشست کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار داشت: فرمانداری شهرستان بویراحمد همچون سنوات گذشته در صورت عاجز بودن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل در زمینه نظارت بر بازار یاسوج را دارد.

وی خواستار نظارت بر بانوایی‌های سطح شهر یاسوج به طور مستمر و روزانه شد و افزود: قیمت‌های لجام گسیخته و عرضه نان با کیفیت پایین در یاسوج سبب نگرانی مردم شده که انتظار می‌رود در این زمینه تدبیر لازم اندیشیده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به سخنان فرماندار بویراحمد گفت: مانده‌ایم این سخن نماینده عالی دولت در شهرستان بویراحمد با چه هدفی بیان شده و در مجموع مفهوم آن را نمی‌دانم.

داریوش دیودیده افزود: در زمینه ارتقای کیفیت نان در شهرها و روستاهای مختلف این استان برنامه‌های از جمله برگزاری کلاسهای آموزشی و اعزام به سایر شهرهای ایران و بررسی فعالیت نانوایان از نزدیک در دستور کار است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل کمیت نانوایی‌ها در استان قابل حل است، بیان کرد: ۹۹ درصد میوه مورد نیاز یاسوج از میدان میوه و تره بار شیراز مرکز استان فارس تامین می‌شود در حالی میدان میوه و تره بار بعد از گذشت ۱۵ سال از احداث ساختمان تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است.

میوه‌های چند نرخی در یاسوج

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میوه با یک کیفیت در یاسوج با ۳ یا ۴نرخ متفاوت فروش می‌شود.

رضا زیرایی اظهار داشت: میوه با یک کیفیت در یاسوج با چهار نرخ متفاوت و اختلاف قیمت ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار تومان فروش می‌شود.

وی با بیان اینکه میوه مورد نیاز یاسوج از میدان میوه و تربار شهر شیراز مرکز استان فارس تامین می‌شود، عنوان کرد: طبق قانون باید طبق فاکتور ارائه شده ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند ولی در شهر یاسوج یک میوه در میوه‌فروشی‌های متعدد اعم از مغازه‌ها و وانت‌بارها با ۳ یا چهار قیمت متفاوت عرضه می‌شود.

زیرایی با بیان اینکه نوسان قیمت ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار تومانی یک نوع میوه با یک کیفیت پذیرفتنی نیست، ابراز کرد: بیش از ۲۷ هزار شکایت از بازار در سامانه تعزیرات حکومتی استان ثبت شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این اداره در زمینه بازرسی مستمر و مداوم از بازار با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو بوده زیرا با ۴ نفر نمی‌توانیم بازار را کنترل کنیم و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

زیرایی خواستار اختصاص اعتبار در زمینه ایجاد گشت‌های مشترک برای تامین خودرو و نیروی انسانی شد و بیان کرد: دبیرخانه به عنوان یک واحد مستقل نیازمند اعتباری خاص و جداگانه با هدف انجام وظایف محوله است.

وی تاکید کرد: در زمینه کیفیت نان در نانوایی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد یک روند بررسی دوساله را طی کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که دلیل بی کیفیتی از نانوا نبوده بلکه مشکل از آرد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی