English

در چهل و چهارمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت مطرح شد؛

اصلاح ماده ۴۸ دفترچه عوارض و بهای خدمات شهرداری رشت/حذف بهره تقسیط در دیون تا یکصد میلیون شهروندان به شهرداری

چهل و چهارمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری در تالار این شورا با دستور، اصلاح ماده ۴۸ دفترچه عوارض و بهای خدمات شهرداری رشت، حذف بهره تقسیط در دیون تا یکصد میلیون شهروندان به شهرداری و بررسی طرح کارگروه سیما و منظر کمیسیون عمران شورای شهر در ارتباط با طرح پیشنهادی پیاده راه شهرداری برگزار شد.

اصلاح ماده ۴۸ دفترچه عوارض و بهای خدمات شهرداری رشت/حذف بهره تقسیط در دیون تا یکصد میلیون شهروندان به شهرداری

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رضا رسولی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با اشاره به این موضوع که منظر و فضای سبز شهری در رشت نیازمند توجه ویژه می باشد و این موضوع در شهری همچون رشت که میزبان خیل گردشگران در طول سال است مطالبه شهروندان جهت رونق اقتصادی و ارتقای سطح زندگی شهری میباشد به لزوم ارتقا توانمندی سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری اشاره و مدیریت و سیاست گذاری در این حوزه را جزو وظایف این سازمان دانست.

وی هدف گذاری در عملکرد و ترسیم چشم اندازی مبرهن و مشخص را لازمه فرایند موفقیت این سازمان دانست.

رسولی تشکیل کارگروهی بین رشته ای و تخصص محور را با اهدافی از قبیل ارزیابی و کنترل کیفی اقدامات،کمک به اولویت بندی های،بررسی و تایید طرحهای موردی و مطالعه و بررسی کارشناسی آنها را در قالب کارگروهی زیرمجموعه سازمان سیما و منظر شهری اقدامی مؤثر در تقویت این سازمان دانست.

رسولی

رئیس کمیسیون عمران با بیان این موضوع که حضور متخصصین در رشته هایی از جمله معماری،گرافیک، طراحی فضاهای شهری و میراث فرهنگی در این کارگروه میتواند باعث تحولی در عملکرد و جبران عقب ماندگی های شهر در این حوزه باشد انتخاب اعضای این کارگروه را با نگاه شایسته سالارانه ضامنی جهت تحقق اهداف مد نظر دانست.

شهرداری در راستای شفافیت سازی و پاسخگویی به نخبگان و شهروندان گام بردارند

وی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر عدم وجود ساز و کار مناسب در تعمیر و نگهداری شهری وجود ندارد وجود این معضل را باعث ایجاد هزینه برای شهر دانست و با بیان این مطلب که همه سازمان های شهرداری باید در راستای شفافیت سازی و پاسخگویی به نخبگان و شهروندان گام بردارند خواستار بروزرسانی و فعالیت بیش از گذشته واحد روابط عمومی سازمان سیما و منظر وفضای سبز شد.

رسولی در ادامه با اشاره به این موضوع که در روزهای اخیر مراجعات متعددی از سوی سازندگان به وی شده است ساختار سه مرحله ای طرح تفصیلی را دارای ضوابطی به اصطلاح دست و پاگیر و بروکراسی پیچیده دانست که باید با نگاهی کارشناسی معایب آن اصلاح شود.

وی با اشاره به پروسه طولانی زمانی اخذ پروانه دوم ساختمان خواستار تسهیل اجرای روند اجرایی برخی از مفاد طرح تفصیلی به نفع شهروندان شد.

رسولی با اشاره به این موضوع که برخی قوانین بازدارنده در حوزه تخلفات نتیجه ای نداشت ارائه نظرات کارشناسی در راستای رسیدن به دیدگاهی جامع در وضع این قوانین با رویکردی که در آن منافع همه طرفهای درگیر اعم از سازنده و شهرداری لحاظ شود را راه حل برون رفت از این معضل دانست.

در انتها رئیس کمیسیون عمران الزام شهرداری جهت رایزنی با بانکهای عامل در خصوص استفاده بدهکاران به شهرداری از تسهیلات بانکی را راهکاری اجرایی جهت دریافت مطالبات شهرداری دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه