English

آیت‌الله ایمانی:

شهر و شهروند، اصولگرا و اصلاح طلب، مسلمان و غیر مسلمان نمی‌شناسد

آیت‌الله ایمانی گفت: شهر و شهروند اصولگرا و اصلاح طلب، مسلمان و غیر مسلمان نمی شناسد و شهروند به دنبال استفاده از شهر است.

شهر و شهروند، اصولگرا و اصلاح طلب، مسلمان و غیر مسلمان نمی‌شناسد

به گزارش خبرگزاری موج از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران شهرداری شیراز با نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه شهروندان یک شهر قابل تفکیک براساس مسائل اجتماعی، اعتقادات مذهبی، نگرش‌های سیاسی و توانمندی‌های اقتصادی نیستند و شهرداری ملزم به ارائه خدمات به تمام افراد است تصریح کرد: شهر و شهروند اصولگرا و اصلاح طلب، مسلمان و غیر مسلمان نمی شناسد و شهروند به دنبال استفاده از شهر است که نگاه شهردار نیز همین است.

امام جمعه شیراز شهرداری را مجموعه‌ای دانست که مردم همه نیازمندی‌های خود را از آن مطالبه می‌کنند به همین دلیل هر مشکلی که در مباحث مختلف وجود داشته باشد از چشم شهرداری می‌بینند و نگاهشان به این مجموعه‌ باز می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در فارس با خاطرنشان کردن اینکه هرکجا کسب درآمد و انجام هزینه، تجمیع شد و بر عهده یک مجموعه قرار گرفت، زمینه‌ی فساد و آلودگی نیز پیدا می‌شود، گفت: دستگاهی که خود درآمد کسب کرده و هزینه می‌کند، خواه ناخواه فضای کار فراهم کننده فضای فساد خواهد بود.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری، با تصریح اینکه مدیران و کارکنان شهرداری باید هوشیاری کامل داشته و ناظران نیز با دقت اموال را حسابرسی کنند، گفت: به حمدالله در این سال‌ها شاهد سلامت مجموعه‌ی شهرداری شیراز بوده‌ایم و قطعا این سلامت در دوران جدید نیز بیش از گذشته وجود خواهد داشت.

وی وجود محلات محروم و آسیب‌پذیر یکی از مسائل مهم در شیراز محسوب می‌شود، گفت: با این محله‌ها 2 نوع برخورد می‌‌توان داشت؛ یکی اینکه مانند سایر نهادها نظیر کمیته‌ی امداد و بهزیستی و ... شهرداری نیز در حد توان به افراد کمک کند؛ البته این هم لازم است و در شرایطی باید چنین کارهایی انجام داد.

آیت‌الله ایمانی راه دیگر را اصلاح محیط دانست و اظهار داشت: با استفاده از امکانات محله و مردم و یاری گرفتن از سایر نهادهای اجتماعی و فرهنگی و تشکل‌های مردمی، زمینه‌ی اشتغال را برای جوانان ساکن محله‌های محروم و آسیب‌دیده فراهم کنیم.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد که وقتی یک جوان شغل و درآمدی داشته باشد، به سمت آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و موادمخدر و سرقت و ... جلب نمی‌شود؛ زیرا فقر فرد و بیچارگی در تامین معیشت افراد را به انجام بزه وادار می‌کند.

او همچنین از پایین بودن نرخ مهاجرت در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از دلایل افزایش تمایل به مهاجرت و بروز آسیب در کلانشهرها یاد و اضافه کرد: زمانی مهاجران به شیراز را افرادی نظیر خواجوی کرمانی و شاگردان صدرالمتالهین تشکیل می‌دادند و امروز هم می‌بینیم که چه کسانی هستند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه شهرداری متولی اصلی این موضوع نیست، گفت: شهرداری می‌‌تواند متولی شده و تمام دستگاه‌های ذیربط را در قالب یک مجموعه جمع کرده و ریشه‌های مهاجرت را شناسایی کرده و در رفع آنها تلاش کند.

او گفت: می‌توان به روستاها رسیدگی کرد تا روستایی مهاجرت نکند، اگر تولید در روستا با مشکل مواجه شود، مهاجرت اتفاق افتاده و شهرها باید هزینه‌ی آ‌سیب‌های ناشی از آن را متقبل و متحمل شوند.

امام جمعه‌ شیراز همچنین از خانه‌ محله به‌عنوان کانون‌های تاثیرگذار در محله‌های آسیب‌پذیر یاد و اضافه کرد: این مراکز با اقداماتی که انجام می‌دهند می‌توانند در رفع گرفتاری ساکنان محله‌ها تاثیرگذار باشند.

آیت‌الله ایمانی که اعتقاد دارد خانه‌محله تاثیرگذاری بیشتری نسبت به فرهنگسراها دارد، گفت: امروز از فرهنگسراها بهره‌کامل و جامع برده نمی‌شود؛ شهرداری برای توسعه‌ی خانه‌های محله تلاش کند.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری، در خصوص بودجه و اعتبارات و درآمدهای شهرداری‌ها گفت: در زمانی که درآمدها کاهش پیدا می‌کند، یکی از بهترین کارها کاهش هزینه‌ها است.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه پیش‌بینی وضعیت آینده‌ی ساخت و ساز و ... دشوار است، گفت: ممکن است این ریاضت ادامه داشته باشد؛ شاید سال آینده ساخت و ساز به نسبت امسال هم کمتر شود؛ لذا باید ابتدا به‌دنبال کاهش هزینه‌ها بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین بر لزوم حفظ باغ‌های شیراز که ریه‌های این کلانشهر محسوب می‌شود، تاکید کرد و گفت: باغ‌های شیراز باید به هر قیمت ممکن، حفظ شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه