English

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان:

در تولید محتوای آموزشی سوادآموزان به مهارت و علایق آنان توجه ویژه ای می شود

معاون سوادآموزی استان گفت: با توجه به اینکه استان گیلان از قطب های کشاورزی کشور محسوب می شود انتشار کتاب هایی با محوریت کشاورزی در استان علاوه بر کسب سواد مهارت های شغلی کشاورزان را افزایش می دهد.

در تولید محتوای آموزشی سوادآموزان به مهارت و علایق آنان توجه ویژه ای می شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، غلامرضا مدبری فر در حاشیه کارگاه تهیه نسخه راهنمای آموزش کتب سوادآموزی ویژه کشاورزان که  در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد، گفت: از سیاست های اصلی سازمان نهضت سوادآموزی کشوری طراحی و تولید محتوای آموزشی برای سوادآموزان بر اساس مهارت ها و علایق آنان است.

وی افزود: با توجه به این که استان گیلان یکی از قطب های کشاورزی کشور محسوب می شود معاونت سوادآموزی استان تاکنون کتاب های ویژه کشاورزان بی سواد و کم سواد تألیف کرده است که از این میان می توان به کتابهای تولید در خانواده، پرورش کرم ابریشم، مبارزه با آفات برنج، آشنایی با کرم ساقه خوار نواری برنج و درباره چای بیشتر بدانیم، اشاره کرد. معاون سوادآموزی استان در پایان توجه به نیازها و علایق سوادآموزان را از راه های ایجاد انگیزه برای کسب مهارت سواد دانست.

مدیر پژوهش و تولید محتوای آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور نیز گفت:با توجه به ظرفیت بالای استان گیلان، این استان همواره در حوزه سوادآموزی، در اجرای طرح های مختلف این سازمان منشا اثر بوده است.خاکزاد خاطرنشان کرد: کتاب های تهیه شده ویژه کشاورزان به صورت آزمایشی در استان های گیلان، اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و گلستان در سال 97 تدریس خواهد شد.

وی افزود:  جهادکشاورزی می تواند برنامه های تشویقی متنوعی برای ایجاد انگیزه در کشاورزان بی سواد و کم سواد داشته باشدخاکزاد با  بیان این که در کل کشور 300 مرکز یادگیری محلی فعال وجود دارد، تصریح کرد: این مراکز کانون های ارائه خدمات آموزشی و مهارتی برای افراد بی سواد و کم سواد منطبق بر آمایش های محلی و منطقه ای هستند.

همچنین در این جلسه مصطفوی  رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز با اشاره به  این که استان گیلان بیش از 8000 نوغاندار دارد،گفت: نوغانداران با کسب مهارت سواد و افزایش دانش خود در این حوزه، شاهد رشد کمّی و کیفی تولیدات و رونق اوضاع اقتصادی خواهند بود.

در پایان،  حاضران در این کارگاه آموزشی از کلاس سوادآموزی ویژه نوغانداران در روستای چماچا شهرستان شفت بازدید کردند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه