English

دادستان کرمانشاه در پاسخ به موج؛

مردم فکر نکنند همه مطالبات مالباختگان گلیم و گبه نقد است/ با ناظرانی که مجوز دادند و نظارت نکردند برخورد می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: سرمایه‌گذاران تصور نکنند تمام وجوه سپرده‌شده به متهم به‌صورت نقد ضبط‌شده و الآن در اختیار دادگستری است و این مرجع به خسارت دیدگان پرداخت نمی‌کند.

مردم فکر نکنند همه مطالبات مالباختگان گلیم و گبه نقد است/  با ناظرانی که مجوز دادند و نظارت نکردند برخورد می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، محمدحسین صادقی در نشست خبری بابیان این مطلب که وجوه نقدی کمی از این پرونده ضبط‌شده و مابقی به‌صورت اموال غیر نقدی در حال تضییع بوده که با تلاش ضبط‌شده و دادستانی با نظر کارشناسی سعی بر فروش این وسایل را داشته و وجوه به امانت در بانک قوامین نگهداری شده و سود حاصل از وجوه نیز به همین حساب واریز می‌گردد و پس از پایان دادرسی و صدور حکم به مالباختگان پس داده می‌شود.

وی بابیان این مطلب که پرونده گلیم و گبه با 122 هزار صفحه در 48 مجلد در آذرماه با کیفرخواست از دادسرا به دادگاه ارسال شد، خاطرنشان ساخت: این پرونده حاوی سه عنوان مجرمانه اول اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق وصول وجوه کلان به‌صورت قبول سپرده که موجب حیف‌ومیل اموال عمومی شده ، کلاه‌برداری از طریق تبلیغات ابقا کننده و امیدوار نمودن مردم به سودهایی که تحقق اجرایی ندارد بین 60 تا 120 درصد و سوم پول‌شویی در حال پیگیری است.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: در این کیفرخواست تقاضای اجرای حکم برای سه نفر که متهم ردیف اول مؤسس و دو نفر دیگر تحت عنوان معاونت در وقوع جرم بازداشت ده‌اند و البته دو نفر مذکور با قرار وثیقه آزاد هستند .

وی اعلام داشت: تاکنون  11616 نفر مراجعه به دادسرا کرده به‌عنوان مالباخته حضور پیداکرده و برای همه از طریق سیستم سمت پیامک ثبت ارسال‌شده و اقدامات بعدی هم به این روش به‌صورت الکترونیکی به شکات اطلاع داده می‌شود و مالباختگان در جریان کامل امور دادرسی تا وصول نتیجه و رأی قرار می‌گیرند.

به گفته صادقی افرادی که نتوانستند برای شکایت در بازه زمانی مشخص‌شده حاضر شوند، حقوق آن‌ها تضییع نخواهد شد و بازهم می‌توانند طی فرآیند اعلامی با مدارک در مراجع قضایی حضور پیدا کنند.

وی گفت: دادستان از دادگاه برای متهم تقاضای اشد مجازات و تعیین مجازات تکفیری و رد مال و جبران خسارت مالباختگان داشته است و مقصر پنداشتن دستگاه قضایی در این پرونده منصفانه نیست چراکه مجموعه دستگاه قضایی از هیچ تلاشی برای سرعت و صحت فرآیند دادرسی فروگذار نکرده است.

مالباختگان گلیم و گبه کرمانشاه

تبلیغات بازرگانی ما نظام‌مند نیست

دادستان کرمانشاه در ادامه با اشاره به گله‌مندی شکات از طولانی بودن زمان دادرسی ، ابراز داشت: مکرراً اعلام‌شده که این فرایند طولانی ناشی از عوامل متعددی همچون حجم مبادلات متهم، تعداد مالباختگان، لزوم  و فرآیند کارشناسی اموال، ثبت شکایت و ... بوده که دست‌به‌دست هم داده‌اند و پرونده از دید مردم زمان‌بر باشد.

به گفته صادقی دستگاه قضا در شکل‌گیری پرونده دستگاه قضایی هیچ نقشی نداشته و ضعف در سیستم نظارتی که مجوز دادند و نظارت کردند و همچنین  بسترسازی اعتماد از طریق تبلیغات گسترده بوده که از دید دستگاه قضا مغفول نخواهد ماند و به‌شدت مورد پیگیری و برخورد قرار خواهد گرفت.

دادستان عمومی انقلاب کرمانشاه گفت: تبلیغات بازرگانی ما نظام‌مند نیست به این شکل که شخصی با این وسعت تبلیغات آن‌هم از رسانه‌های رسمی ملزم به‌راستی آزمایی نمی‌شود و به‌راحتی می‌تواند در یک فضای امن اموال مردم را غارت کند.

وی بابیان این مطلب که در حال حاضر 120 وکیل معاضدتی در پرونده گلیم و گبه حضور دارند و هر وکیل بین 100 تا 120 پرونده را برعهده‌گرفته است، اعلام داشت:

افرادی که بیشتر از مبلغ سپرده‌گذاری خود، سود دریافت کرده‌اند بدانند آن پولی که دخل و تصرف کرده‌اند متعلق به بقیه مردم است و باید آن را بازگردانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه