English

در پیگیری جمعی از اصحاب رسانه لرستان مشخص شد؛

عملکرد ۹ ماهه جمعیت هلال احمر خرم‌آباد شایسته تقدیر است

با پیگیری خبرنگاران خبرگزاری‌های استان لرستان، عملکرد 9 ماهه جمعیت هلال احمر خرم‌آباد مورد بررسی قرار گرفت که آمار بدست آمده، نشان از خدمت‌رسانی مطلوب این مجموعه در حوزه‌های مختلف داشت.

عملکرد 9 ماهه جمعیت هلال احمر خرم‌آباد شایسته تقدیر است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، جمعی از اصحاب رسانه و سرپرستان برخی از خبرگزاری‌های لرستان، در راستای تجلیل از مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی موفق شهرستان خرم‌آباد و قدردانی از این مجموعه‌های خدمت رسان، در نخستین اقدام خود، پس از تحقیق و انجام بررسی میدانی از اقدامات صورت  گرفته توسط جمعیت هلال احمر خرم‌آباد، عملکرد این مجموعه در 9 ماهه سال جاری را مثبت ارزیابی کردند.

در تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد: طی 9 ماه گذشته، در حوزه داوطلبان، حوزه آموزش، حوزه امداد و حوزه جوانان اقدامات خوبی در جمعیت هلال احمر شهرستان خرم‌آباد صورت گرفته که باید در راستای توسعه اهداف سازمانی و خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم، برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت گیرد.

همچنین مشخص شد که از ابتدای سال 96 تاکنون، 250میلیون ریال کمک نقدی به بیماران، 460میلیون ریال کمک نقدی و 3 میلیارد ریال کمک غیرنقدی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، کمک به مردم بی‌بضاعت بیش از 50 روستای خرم‌آباد در قالب اهدای بسته‌های غذایی، لباس و سایر مایحتاج مورد نیاز آنان، کمک به مناطق آسیب‌پذیر شهر خرم‌آباد مانند محلات گل‌سفید، کوی علی‌آباد، اسدآبادی، فلک‌الدین، پشت بازار و پشته، آغاز عملیات احداث یک باب ساختمان در روستای طایی، رهن و اجاره یک ساختمان جهت یک خانواده بی‌بضاعت، انعقاد تفاهم‌نامه با بیش از چند موسسه خیریه در جهت رفع مشکلات خانواده‌های تحت پوشش و مسائلی از این دست، توسط جمعیت هلال احمر خرم‌آباد در حوزه داوطلبان صورت گرفته است.

هلال احمر خرم آباد

به شهادت اقدامات صورت گرفته و اسناد و مدارک موجود، مشخص شد: برگزاری بیش از 80 دوره کلاس کمک‌های اولیه و مهارت‌های داوطلبانه، میزبانی 4 دوره تخصصی امداد و نجات، برگزاری کلاس‌های تخصصی جاده، طرح بزرگ و ملی خادم، تحت پوشش قرار دادن بیش از 3هزار خانواده آسیب‌پذیر در نقاط پرخطر و حاشیه‌ای شهر خرم‌آباد، برگزاری کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی، برگزاری دوره‌های ورزشی شنا، امادگی جسمانی، فوتسال، والیبال، صخره نوردی، کوهنوردی و غواصی،  ارتقای درجه بیش از 300 امدادگر و برگزاری بیش از 10 دوره آموزشی کمک‌های اولیه در ادارات شهرستان، اقداماتی بوده که طی 9 ماه گذشته توسط حوزه آموزش جمعیت هلال احمر خرم‌آباد اجرایی شده است.

آموزش جمعیت هلال احمر خرم آباد

همچنین طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که جمعیت هلال احمر شهرستان خرم‌آباد در حوزه امداد و نجات نیز با برگزاری بیش از ده‌ها مانور جهت آمادگی امدادگران در مواقع بحران، جذب 3غواص جهت اجرای عملیات‌های مرتبط، اجرای عملیات 15 روزه جستجو در منطقه چم شکر، عملیات انتقال جسد در منطقه آبشار بیشه توسط غواصان، تشکیل تیم‌های امدادی، سیلاب، کوهستان و جاده، توانسته بیش از گذشته به عموم مردم شریف شهرستان خرم‌آباد، استان لرستان و ایران اسلامی خدمت کند.

مانور جمعیت هلال احمر خرم آباد

در ادامه، بررسی جمعی از خبرنگاران استان لرستان به عنوان ضلع چهارم دموکراسی و چشم بینای جامعه، آشکار کرد که اقدامات علی عبدالهی‌فر رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خرم‌آباد در حوزه جوانان نیز شایسته تقدیر است.

جذب بیش از 1200 نفر داوطلب در رده‌های مختلف حوزه جوانان، برگزای طرح نوروزی با ایجاد بیش از 6 پایگاه در سطح شهر و جاده‌های برون شهری جهت رفاه حال مسافرین نوروزی، برگزار طرح ملی شوق رویش و کسب عنوان برتر استانی، برگزاری طرح «پیمان» پیشگیری از اعتیاد در شهرستان و کسب عنوان برتر در این دوره، اجرای طرح دست‌های مهربان با مشارکت سازمان بهزیستی و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مهدهای کودک سطح شهر خرم‌آباد، برگزاری مانور زلزله در مدارس شهرستان به منظور آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان در مواجهه با شرایط بحرانی و همکاری موثر در برگزاری طرح درمانی رایگان « گرامیداشت شهید حججی» در پارک شریعتی خرم‌آباد به مدت 10 روز، از جمله اقداماتی بود که در این واکاوی خبری مورد بررسی قرار گرفت.

خبرنگاران شرکت کننده در طرح تقدیر از مدیران و دستگاه‌های موفق شهرستان خرم‌آباد، با عنایت به اینکه جمعیت هلال احمر کشور، همواره کارگشای گرفتاران حوادث گوناگون محیطی و رافع مشکلات آنان بوده اما، برخی مشکلات و موانع پیش روی نماینده این مجموعه عظیم در شهرستان خرم‌آباد را نیز مورد نقد و بررسی قرار دادند که از آن جمله می‌توان به ساختمان فعلی جمعیت هلال احمر خرم‌آباد اشاره کرد که در شان جمعیت مرکز استان نیست.

نبود انبار مستقل در جمعیت هلال احمر شهرستان خرم‌آباد یکی از مسائلی است که عملکرد امدادگران را با کندی روبرو کرده و خواهد کرد. لذا لازم و ضروری است که مدیرعامل سخت‌کوش و پرتلاش جمعیت هلال احمر لرستان در این خصوص دستورات مقتضی صادر کند تا پویایی این مجموعه در مرکز استان ملموس و محسوس باشد.

کمبود خودروی امدادی و نبود خودروی اداری نیز از جمله مسائل اولیه‌ای بود که در این بازدید میدانی مشاهده شد که نیازمند تدبیر به‌هنگام مدیرعامل و مدیران ارشد جمعیت هلال احمر استان لرستان است.

عدم برگزاری چند دوره پیشرفته آموزشی جهت خبرنگاران و اصحاب رسانه استان نیز از جمله مواردی بود که در این بازدید میدانی، توسط سرپرست خبرگزاری موج استان لرستان، درخواست و ثبت شد.

گفتنی است این بررسی توسط سرپرستان روزنامه‌ها و مدیران نشریات ایران، جام جم، همشهری، سایه، کار و کارگر، شرق، دنیای اقتصاد، سرافرازان، حرف لُر، مبشر صبح، یادگار امروز و سرپرستان و مدیران دفاتر خبرگزاری‌های خبرآنلاین، ایکنا،  فارس و موج در استان لرستان صورت گرفت و در پایان، از خدمات علی عبدالهی‌فر رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خرم‌آباد و مجموعه همکاران ایشان، به پاس اقدامات انجام شده، قدردانی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه