English

در پیام رئیس دانشگاه پیام‌نور به همایش ملی نماز، در فرهنگ رضوی مطرح شد

مسجد دانشگاه جذاب‌ترین مرکز تجمع برای برپایی مجامع دانشجویی

رئیس دانشگاه پیام‌نور گفت: مجامع دانشجویی باید جذاب‌ترین مرکز تجمع خود را مسجد دانشگاه بدانند.

مسجد دانشگاه جذاب‌ترین مرکز تجمع برای برپایی مجامع دانشجویی

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، حمدرضا زمانی پیامی خطاب به همایش ملی "نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی" که در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

نماز به عنوان بارزترین جلوه ارتباط خالق با مخلوق و مسجد به عنوان مکانی مقدس برای انجام این فریضه، نقش بی‌بدیل و مهمی در حرکت بشر به‌سوی کمال دارد.

جوانان، خصوصاٌ جوانان دانشگاهی به عنوان آینده‌سازان و بزرگترین سرمایه‌های کشور در پی دست یافتن به بینشی پویا، متحول و جدید نسبت به زندگی بوده و برای دستیابی به آن هر تلاشی را پذیرا هستند و نماز و مسجد می‌تواند در تأمین نیازهای معنوی آن‌ها بسیار موثر باشد.

دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی نقش غیرقابل انکاری در آموزش و تبلیغ فرهنگ اقامه نماز داشته و از ارکان اصلی نهادینه‌کردن برپایی نماز در بین جوانان هستند.

اقامه نماز در جامعه و دانشگاه از یک سو سببرشد و پیشرفت انسان‌ها شده و از سوی دیگر نیز عامل ارتقاء سلامت و حیات متعالی جامعه انسانی و دانشگاهی کشور بوده و بازدارنده از تباهی‌ها و زشتی‌ها بوده و می‌تواند زمینه تحقق اهداف والای حاکمیت اسلامی را در دانشگاه‌ها فراهم سازد.

بدون تردید راه‌هخای جذب جوانان به برپایی نماز و آگاه کردن آن‌ها از ارزش و اهمیت آن بسیاذمتنوع و متناسب با شرایط فردی و اجتماعی جوانان بوده است و به فرموده مقام معظم رهبری دانشگاه‌ها می‌توانند به عنوان جایگاه امن و مورد اعتماد جوانان، بسترهای رشد و تعمال بیشتر دانشجویان با امام جماعت و اقامه نماز را فراهم سازد به‌طوری که مجامع دانشجویی جذاب‌ترین مرکز تجمع خود را مسجد دانشگاه بدانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه