English

مدیرکل محیط‌زیست گلستان

یگان حفاظت محیط‌زیست گلستان ۲۳ شکارچی و صیاد غیرمجاز را دستگیر کرد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان گفت: ۲۳ فقره تخلف شکار و صید در آبان ماه سال‌جاری در استان گلستان کشف و متخلفلن دستگیر شدند.

یگان حفاظت محیط‌زیست گلستان ۲۳ شکارچی و صیاد غیرمجاز را دستگیر کرد

به گزارش خبرگزاری موج، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست گلستان، امیر عبدوس اظهار داشت: مامورین یگان‌های حفاظت محیط زیست شهرستان‌های استان گلستان در آبان‌ماه سال‌جاری، در ماموریت‌های صیانت از انفال موفق شدند 23 نفر شکارچی متخلف را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل دهند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان افزود: از این متخلفان 14 قبضه سلاح کشف و ضبط شده که 4 قبضه از آنها قاچاق بوده است. از این متخلفان تعداد یک دستگاه خودروی سواری، 5‌دستگاه موتوسیکلت، یک قبضه نیزه شکار پستانداران وحشی، 5 تله زنده‌گیری پرندگان، لاشه 2 راس قوچ وحشی، لاشه یک راس گراز، مقداری گوشت مرال و 26 قطعه پرنده مهاجر مانند چنگر، مرغابی و آبچلیک کشف و ضبط شد.

تشکیلات 650 نفری محیط زیست استان گلستان

عبدوس با اشاره به تشکیلات 650 نفری محیط زیست استان گلستان گفت: در حال حاضر این اداره‌کل با 250 نفر نیروی انسانی در سطح استان مشغول فعالیت است که از این تعداد 150 نفر در قالب یگان حفاظت محیط زیست به فعالیت‌های محیط بانی میپردازند.

وی با اشاره به این که تعداد پرسنل موجود صرفا  35 درصد ظرفیت تشکیلات اداره‌کل را شامل می‌شوند، اظهار کرد: ما در حال حاضر با یک سوم نیروی انسانی مورد نیاز در حال انجام وظیفه‌ایم و این نقصان در تضارب با محدودیت شدید منابع مالی خطر آسیب جدی به انفال و زیستگاه‌های طبیعی را در پی خواهد داشت، اما آنچه تاکنون سبب حفظ اندک باقیمانده‌های تنوع زیستی استان شده است تلاش مضاعف، تعصب و پشتکار سازمانی برخی از همکاران شیفته خدمت است که به نوبه خود جای تقدیر دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه