English

وزیر بهداشت در سرپل ذهاب:

بیماری‌های واگیری با منشا عفونی در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان‌های آسیب‌دیده مناطق زلزله‌زده به‌زودی تا سه ماه آینده به چرخه فعالیت بازمی‌گردند و بیمارستان جدید در سرپل ذهاب نیز ظرف روز‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بیماری‌های واگیری با منشا عفونی در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده سر پل ذهاب با تأکید براینکه هیچ مصدوم یا مجروحی و بیماری‌های عفونی و میکروبی در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد، گفت: بیمارستان جدید سرپل ذهاب ظرف روز‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر بهداشت بابیان اینکه بیش از ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مصدومان این حادثه انجام شده که این مصدومان دوره نقاهت خود را پشت سر می‌گذارند، بیان کرد: بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا و بیماری‌های واگیری که منشأ عفونی و میکروبی دارد در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به حضور دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مناطق زلزله‌زده خاطرنشان کرد: هفته گذشته دانشگاه علوم پزشکی شیراز و این هفته دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ۱۷۰ متخصص، فوق‌تخصص، پرستار و بهداشتیار در این مناطق مستقر شده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تا تثبیت شرایط در مناطق زلزله‌زده غرب کشور حضور می‌یابند، افزود: در سایر شهر‌ها ازجمله اسلام‌آباد غرب مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم در جلسه امروز معاون اول رئیس‌جمهور تصمیماتی برای بهبود این شرایط اتخاذ و اقدامات درازمدت آغاز شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی خاطرنشان کرد: آسیب‌های بلایای طبیعی سخت و زیاد است، اما همه دستگاه‌های اجرایی در مناطق زلزله‌زده با امکانات زیاد حضور دارند و هماهنگی این دستگاه‌ها، بالاترین هنر مدیران است که همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مراقبت‌ها و خدمات رایگان و در دسترس و مناسبی را به مردم مناطق زلزله‌زده ارائه می‌دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه ارتباط مجموعه بهداشت و درمان کشور با مناطق زلزله‌زده قطع نخواهد شد، افزود: حضور همکاران ما در این مناطق، مستمر و مداوم خواهد بود، همچنان که وزارت بهداشت ازجمله دستگاه‌هایی بود که در نخستین ساعات وقوع زلزله در غرب کشور، در این مناطق حاضر شد و به ارائه خدمات پرداخت.

هاشمی خاطرنشان کرد: بازسازی ۶۲ پایگاه تخریب‌شده، ترمیم ۱۴۰ مرکز بهداشتی آسیب‌دیده، ساخت ۲۴ مرکز جامع خدمات سلامت و بازسازی دو بیمارستان اسلام‌آباد غرب و سرپل ذهاب به‌سرعت انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه