English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان:

شفاف‌سازی در عملکرد از افتخارات سازمان اوقاف و امور خیریه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در همایش یاوران وقف با تأکید بر اینکه شفاف‌سازی در عملکرد از افتخارات سازمان اوقاف و امور خیریه است، گفت: وظیفه قانون‌گذاران علاوه بر تدوین قانون، نظارت بر آن است.

شفاف‌سازی در عملکرد از افتخارات سازمان اوقاف و امور خیریه است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان،حجت الاسلام علیزاده  با اشاره به اینکه بعضی از موقوفات تاریخ قدمتشان به بیش از هزار سال برمی‌گردد، گفت: باوجوداینکه درگذر زمان فرزندان واقف و خاندان وی در قید حیات نیستند، اما واقف به سبب نیت خیر و وقف خود نام ماندگاری از خود به‌جای گذاشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تأکید بر اینکه وقف مانند چراغ پرفروغ در دل مردم می‌درخشد، خاطرنشان کرد: خداوند زمین را خلق کرده و آن را وقف بندگان خود جهت ترقی و آرامش نموده است.

وی با توجه به اینکه بزرگ‌ترین واقف خداوند است، گفت: در طول تاریخ اسلام، انبیا و اولیا بعد از خلقت آدم به وقف اهمیت می‌دادند و بعد از حضور انبیا و اولیای الهی این مسئولیت از شئون ولی‌فقیه جامعه اسلامی بوده و موردتوجه قرار می‌گیرد.

علیزاده بیان کرد: در قبال موقوفات همه دارای وظیفه هستیم تا وقف در حوزه قرآنی، سنت نبوی، مذهب علوی و اهل‌بیت استمرار داشته باشد

علیزاده خطاب به اصحاب رسانه، ائمه جمعه، مبلغان، مربیان، حافظان وقاریان قران کریم تصریح کرد: همه شما جزء خانواده اوقاف هستید، البته باید گفت که همه بشریت به‌ نوعی با وقف ارتباط دارند زیرا همه یا واقفیم یا موقوف علیه خواهیم بود و ازآنجاکه همه ما انسان ها از وقف پروردگار بهره‌مندیم، با این مهم بیگانه نیستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: اوقاف بانگ مردم و واقف برای ذخیره وقف و در خدمت موقوف علیه جهت عمل به نیات واقف است، لذا می‌طلبد همه در حفظ این روند مهم تلاش کرده و با نگاه صحیح، آن را به جامعه معرفی و در ترویج آن پویا باشیم.

وی بابیان اینکه وقف یک سرمایه معنوی و ملی است و باید با پنداری اجتماعی به آن نگریست، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سیستم جامع مدیریت بانک موقوفات بقاع متبرکه، همه روند فعالیت قابل نظارت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تأکید بر اینکه شفاف‌سازی در عملکرد از افتخارات سازمان اوقاف و امور خیریه است، گفت: وظیفه قانون‌گذاران علاوه بر تدوین قانون، نظارت بر آن است.

وی بابیان اینکه وقف‌های مشارکتی از ابزارهای جدید و راهکارهای جدید در مقوله وقف است گفت:  فعالیت مردم با مسئولیت با متولی گری خود آن‌ها را  فراهم می‌کند، لذا می‌توان با موفقیت در ترویج و کمک شایان توجهی به دولت اسلامی و مردم فراهم نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه