English

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

اوج لذت معنوی و عبادت را می‌توان در خدمت به دانش‌آموزان استثنایی دید

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در نشست هم اندیشی با کارکنان ستادی آموزش و پرورش استثنایی بر اساس آموزه های دینی خدمت به خلق عین عبادت است و خدمت به دانش آموزان استثنایی از چنان حلاوت و معنویتی برخوردار است که می توان گفت اوج لذت معنوی و عبادت در امر تعلیم و تربیت، خدمت به دانش‌آموزان استثنایی است.

اوج لذت معنوی و عبادت را می‌توان در خدمت به دانش‌آموزان استثنایی دید

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، خدانظر دریکوند در این نشست، گفت: اسلام تنها دینی است که رهبانیت  را مردود اعلام کرده و در همه جا سفارش به همراهی با جماعت و با مردم و در کنار مردم بودن می کند.

وی خاطرنشان کرد: شاید فلسفه این سفارش وحدت ، برداری و انسجام جامعه اسلامی باشد و ثمراتی که همدلی و وحدت می تواند در توسعه و پیشرفت جامعه به دنبال داشته باشد.

دریکوند تصریح کرد : اگر علم ما به بینش تبدیل نشودو اثر این بینش در رفتارو کردار ما متجلی نشود، کمترین فایده و ارزش را به دنبال نخواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، تاکید کرد: مردم به اعمال و رفتار ما نگاه می کنند و ما را براساس رفتار و عملکردی که داریم قضاوت می‌کنند، لذا باید توجه کنیم که عملکرد ما متناسب با انتظاری باشد که دیگران از ما دارند.

دریکوند در ادامه به ارزش و قداست کار با دانش آموزان استثنایی اشاره کردو افزود : دانش آموزان استثنایی نه زبان گویایی برای بیان احساسات و مطالبات خود دارند و نه چشم بینایی برای دیدن و معلمان پرتلاش و فداکار استثنایی هستند که باید با توجه به این محدودیت‌ها، عشق، محبت، دوست داشتن و ایثار و فداکاری را به دانش آموزان انتقال دهند و بیاموزند و آنها را به زندگی و آینده امیدوار کنند.

وی بر وجود روحیه تلاش و جدیت در مدارس استثنایی صحه گذاشت و ادامه داد : حضور در این مدارس به انسان روحیه مضاعف و نشاط می دهد و باید این روحیه را حفظ و تقویت کرد.

خدانظر دریکوند به کار سیستمی در آموزش و پرورش اشاره کردو ادامه داد : آموزش و پرورش استثنایی هم جزیی از این سیستم است و نباید خود را منفک و جدا از این سیستم تلقی کند. 

وی به اعتقاد به تئوری روابط انسانی در پیشبرد برنامه ها اشاره کردو افزود : باید مطالبات، انتظارات و دیدگاههای فرهنگیان آموزش و پرورش استثنایی در جلسات شورای معاونین و کمیته برنامه‌ریزی بیان شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه تصریح کرد: لرستان گرچه از نظر اعتباری و مالی محدودیت هایی دارد ، اما از نظر منابع انسانی استعدادو توانمندی بالقوه ای دارد که می تواند در ارتقای جایگاه استان تعیین کننده باشد.

وی در پایان بر تقویت روحیه همدلی و تعاون تاکید کردو افزود : باید با واقع بینی و پرهیز از خوش بینی و بدبینی مفرط مسیر آینده را با هوشمندی و تدبیر ادامه داد.

در ابتدای این نشست، رئیس آموزش و پرورش استثنایی لرستان نیز با ارائه گزارشی، گفت:  آموزش و پرورش استثنایی 291کلاس در قالب 3750دانش آموز دارد که از این تعداد یک هزارو 664دانش آموز ویژه، 673 دانش آموز تلفیقی ، 750دانش آموز با اختلالات ویژه یادگیری است.

زهرا نظری با اشاره به احصای مشکلات مدارس استثنایی  افزود : تلاش شده تا از همه ظرفیت ها برای رفع موانع و مشکلات استفاده شود و با جدیت و پشتکار همکاران  مشکل سرانه مدارس، هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی تا حدود زیادی حل شده است.

وی خاطر نشان کرد: تا به امروز قریب به 5میلیارد ریال به حساب مدارس استثنایی واریز شده که همه این اعتبارات در راستای مشکلات و امور دانش آموزان هزینه شده است.

نظری در ادامه به برخی از مشکلات حوزه کاری خود اشاره کردو افزود : موانع و مشکلاتی آموزش و پرورش استثنایی را رنج می دهد و توجه خاص مسئولین می تواند در رفع این مشکلات راه‌گشا باشد.

نظری در ادامه به طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان اشاره کرد و افزود: 37هزارو 324نفر سنجش سلامت شد که از این تعداد 32هزار نفر مربوط به دانش آموزان  کلاس اول دبستان بوده است . وی تاکید کرد :  در این طرح چهار هزارو 800نفر به مرحله تخصصی ارجاع شدندو دو هزارو 78نفر با هوش مرزی تشخیص داده شدند ، 300نفر نیازمند به عینک ، 180نفر با تشخیص تنبلی چشم و 122 نفر هم با نیازهای ویزه تشخیص داده شدند که این افراد به مدارس استثنایی هدایت شدند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه