English

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

ارتقای شاخص کنکور در لرستان با فرهنگ‌سازی، مشارکت خانواده و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط امکان پذیر است

خدانظر دریکوند در جلسه شورای آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به عدم توازن امکانات و منابع آموزش و پرورش با اختیارات این دستگاه، گفت: ارتقای شاخص کنکور تنها با فرهنگ‌سازی، مشارکت خانواده و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط امکان‌پذیر است.

ارتقای شاخص کنکور در لرستان با  فرهنگ‌سازی، مشارکت خانواده و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط امکان پذیر است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، خدانظر دریکوند در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که شامگاه دیروز در استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به مطرح شدن برخی موارد در خصوص نتایج کنکور سراسری، گفت: بر خلاف آنکه برخی این نتایج را صرفاً به آموزش و پرورش نسبت می‌دهند اما باید گفت که شرایط و عواملی در این نتایج دخیل است که آموزش و پرورش در آن نقشی ندارد.

وی به کمبود اعتبارات، امکانات و تجهیزات مدارس، وضعیت اقتصادی مردم، عدم انگیزه کافی دانش‌آموزان و برخی موارد دیگر اشاره کرد و افزود: باید همه کمک کنند و از ظرفیت سایر دستگاه‌ها نیز به درستی استفاده شود تا شاهد ارتقای شاخص کنکور در لرستان باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، تصریح کرد: در برخی از مناطق روستایی، امکانات کمک آموزشی مناسب وجود ندارد و خانواده‌ها نیز قادر به تامین وسایل و منابع کمک آموزشی نیستند، لذا معلم ناچار است به کتب درسی اکتفا کرده و از برگزاری کلاس‌های آموزش تست‌زنی، کلاس‌های تقویتی و فوق‌برنامه صرف‌نظر کند.

دریکوند به مشکل کلاس‌های چند پایه در دوره ابتدایی و کلاس‌های مختلط در دوره اول متوسطه اشاره کرد و افزود: در برخی مناطق روستایی، عشایری و کم برخوردار، تعداد دانش‌آموزان به حدنصاب لازم برای تشکیل یک کلاس یا مدرسه مستقل نمی‌رسد، از این‌رو آموزش و پرورش برای محروم نشدن دانش‌آموزان از نعمت آموزش مجبور است با ادغام آنان، ظرفیت کلاس‌ها را حفظ کند.

وی ادامه داد: در همین رابطه، در برخی از مدارس که فضای آموزشی کافی و حدنصاب دانش‌آموز برای ایجاد دو کلاس وجود داشت، تفکیک صورت گرفت و چند نیروی خرید خدمتی به ظرفیت آموزش اضافه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، یادآور شد: در این رابطه هنوز مشکلاتی وجود دارد، لذا این موضوع در نشست مجموعه آموزش و پرورش لرستان با رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز مطرح شد که اعضای محترم کمیسیون قول مساعد دادند تا در یک بازه زمانی سه ساله، اقدام به رفع این مشکلات کنند.

وی در خصوص تغییر کاربری برخی فضاهای آموزشی در لرستان، گفت: ۳۸ فضای آموزشی در استان وجود دارد که برخی از آن‌ها به کمیسیون ماده پنج معرفی شده اما تاکنون نتیجه مطلوب حاصل نشده است. 

خدانظر دریکوند به مشکلات مدارس غیردولتی با شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: مقرر شده بود که جلسه‌ای با حضور نمایندگان و روسای مدارس مشارکتی و شهرداری برگزار شود تا مشکلات پیش‌رو مرتفع شود، اما به دلایلی هنوز این جلسه برگزار نشده که امیدواریم این مهم نیز محقق شود.

شورای آموزش و پرورش لرستان

گفتنی است، شورای آموزش و پرورش استان لرستان، شامگاه دیروز شنبه 20 آبان 96، با حضور اعضا و به ریاست استاندار لرستان، در سالن شماره یک استانداری تشکیل جلسه داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه