English

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دنا:

توسعه کشاورزی مدرن بزرگ‌ترین هدفم است

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دنا طی بازدید از چند طرح کشاورزی در شهرستان دنا عنوان کرد: در طول مدیریتم در شهرستان دنا به هیچ عنوان به کارها و ارباب رجوع با دید سیاسی نگاه نکردم و همیشه سعی کردم تا نگاهی فارغ از بازی‌های سیاسی به مسائل و ارباب رجوع داشته باشم.

توسعه کشاورزی مدرن بزرگ‌ترین هدفم است

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، فضل الله آذر فر گفت: توسعه شهرستان دنا آرزوی دیرینه من و همکارانم در جهاد کشاورزی استان و شهرستان بوده و همواره سعی شد تا قطار توسعه شهرستان دنا از مسیر اصلی خود خارج نشود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دنا با تاکید بر اینکه کلنگ پروژه‌های زیادی در دنا به زمین زده شد و پروژه‌های زیادی نیز به بهره برداری رسید گفت: شهرستان دنا از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی برخوردار است و تپو گرافی این شهرستان سبب شده تا بتوان ایده‌ها و طرح‌های زیادی را بر روی خاکش پیاده و اجرا کرد.

وی گفت: خاک شهرستان دنا یک نعمت، آب‌های روان دنا یک طلای سفید و کشاورزان دنا کسانی هستند که با پیوند این دو نعمت به هم زمین‌ها را آباد می‌کنند.

آذرفر لازمهٔ یک شهرستان توسعه یافته در بخش کشاورزی را داشتن یک طرح جامع همراه با ایده‌ها و برنامه‌های با چشم انداز دراز مدت دانست و اظهار کرد: تعریف یک پروژه کار آسانی هست ولی زمانی آن پروژه برای توسعه نقش ایفا می‌کند که تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لازم را جهت بهره برداری در آن مسیری که تعریف شده است را داشته باشد.

وی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویر احمد از لحاظ شرایط منطقه ای و آب و هوایی به دو منطقه گرمسیر و سردسیر تقسیم می‌شود که هر دو منطقه ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارا می‌باشد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دنا فرصت دادن به جوانان فارغ التحصیل کشاورزی را امری ضروری دانست و گفت: در استان کهگیلویه و بویر احمد جوانان زیادی را داریم که در رشته‌های مختلف کشاورزی فارغ التحصیل شده‌اند و هر کدام از آن‌ها قطعاً ایده‌های مختلفی دارند و استفاده از این ایده‌ها می‌تواند نقش به سزایی در توسعه استان داشته باشد.

آذرفر اذعان کرد: باید به جوانانی که ایده‌های خوبی برای توسعه کشاورزی استان دارند میدان داد و از نظرات آن‌ها استفاده کرد و این تشخیص خوب یا بد را می‌توان در ایده‌های آن‌ها فهمید.

وی گفت: به عنوان یکی از دلسوزان کشاورزی استان تاکید می‌کنم باید نیروی جوان استان پای کار بیایند و از ایده‌های آن‌ها استفاده کرد و با القای نظرات آن‌ها در تصمیمات، آنگاه متوجه خواهیم شد کشاورزی این استان در مسیر توسعه قرار گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دنا در پایان افزود: سه برنامه کاری مهم را در اولویت قرار داده‌ام که بنا دارم این سه برنامه در رأس امور قرار بگیرند:

۱-توسعه کشاورزی حفاظتی؛ ((دکتر آذرفر در اینباره گفت: اجرای طرح کشاورزی حفاظتی موجب پایداری در تولید و حفظ منابع آبی در کشور می‌شود و یکی از رویکردهای اساسی و مهم وزارت جهاد کشاورزی است که با اجرای این امر مهم، وزارت جهاد کشاورزی برای رسیدن به تولید پایدار و حفظ منابع آبی و خاک برنامه ریزی می‌کند و در شهرستان دنا این روش نیز مورد مطالعه قرار گرفت و در مواردی نیز بکار برده شد و با یک برنامه ریزی دقیق دیگر می‌توان آن را به عنوان یک امر ضروری در کشاورزی شهرستان و حتی استان بکار گرفت.))

۲- فراخوان فارغ التحصیلان کشاورزی و تشکیل یک جلسه فوق العاده جهت توسعه کشاورزی با روش‌های مدرن

۳-تلاش برای تولید شغل پایدار از طریق کشاورزی و طرح‌های کار آفرینی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه