English

عضو شورای شهر رشت تاکید کرد:

احیای بناهای میراثی، فرصت مغفول مانده گردشگری است

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر حفظ بناهای میراثی رشت اظهار کرد: گیلان به لحاظ گردشگری و کشاورزی می تواند در توسعه گردشگری حرف نخست را بزند.

احیای بناهای میراثی، فرصت مغفول مانده گردشگری است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، احمد رمضانپور، یکی از مولفه های توسعه گردشگری را خانه های تاریخی و بناهای میراثی رشت عنوان کرد و افزود: در رشت بناهایی وجود دارد که از قدمت تاریخی بالایی برخوردار است و باید در حفظ و حراست آن کوشید.

وی تاکید کرد: اگر قرار است رشت مقصد گردشگران باشد و بر ماندگاری مسافران بیفزایم، چاره ای نداریم تا لوازم و شرایط مقصد بودن را فراهم کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت، بر شناسایی این بناها در محلات تاریخی رشت تاکید کرد و افزود: اگر امروز کاشان مقصد گردشگران است، بخاطر حفظ و مرمت بناهایی نظیر خانه بروجردی ها یا خانه شریفیان است و اگر بخواهیم مسافران در رشت ماندگار شوند، باید جاذبه های ماندگاری را شناسایی و احیا کنیم.

رمضانپور محلاتی نظیر ساغریسازان، استادسرا، پیرسرا و چهل تن را از پتانسیل های گردشگری دانست و بر حفظ و حراست از بناهای فاخر میراثی این محلات تاکید کرد و افزود: مدیران مناطق شهرداری نیز باید در حفظ و حراست از این بناها با سازمان میراث فرهنگی همکاری کنند و اگر این همراهی را شاهد بودیم، امروز خانه شبان یکی از فرصت های گردشگری این شهر بود.

عضو شورا بر تعامل همه نهادها و دستگاه های خدماتی در حفظ و حراست از بناهای میراثی صحه گذاشت و تصریح کرد: در درجه نخست مدیر ارشد استان می باید این همگرایی را بین نهادهای دیگر شهرداری و میراث فرهنگی فراهم آورد و با استفاده از بودجه های شهرستان رشت، برنامه مدونی برای مرمت و احیای این بناها داشت. زیرا بودجه شهرداری مکفی خرید و حفظ این بناها نیست.

وی در پاسخ به این سوال که چرا کارگروه حفظ بناهای میراثی در شورای شهر تشکیل نمی شود، اظهار کرد: پیگیر تشکیل این کارگروه در کمیسیون فرهنگی شورا هستیم و انتظار می رود تمامی شهروندان و مسئولانی که دل در گرو توسعه گردشگری رشت دارند، به مدیریت شهری کمک کنند.

عضو شورای شهر رشت همچنین گفت: آوردن یک رشته تحصیلی در دانشگاه گیلان تحت عنوان «رشت شناسی» هم می تواند به پروسه حفظ و احیای بناهای تاریخی کمک کند و در این زمینه ریاست و معاون دانشگاه گیلان مذاکراتی داشته ام.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه