English

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:

بسته‌های حمایتی متناسب با نیازهای گردشگری در اصفهان تدوین می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: بسته‌های حمایتی متناسب با نیازهای گردشگری در پهنه استان اصفهان تدوین می‌شود.

بسته‌های حمایتی متناسب با نیازهای گردشگری در اصفهان تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان  ، فریدون الهیاری در دیدار با شهرداران شهرهای علویجه، دهق و گلشن اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، تلاش در راستای ثبت ملی بافت تاریخی شهرهای استان است تا از این طریق بتوان به حفاظت از هویت‌های مردم محلی و خرده فرهنگهای آنها بپردازیم.

وی خطاب به شهردار و رئیس شورای اسلامی علویجه تاکید کرد: تشکیل یک کمیته مشترک در راستای شناسائی، مستند نگاری و ثبت بافت تاریخی شهر علویجه و برنامه‌ریزی برای کاوش در قلعه ساسانی شهر علویجه در دستور کار میراث فرهنگی استان قرار خواهد گرفت تا از این طریق و با همکاری مشترک بتوان به توسعه گردشگری همت گماریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به توان بالقوه مرکز استان اصفهان و وجود بیش از یک‌هزار اثر تاریخی در منطقه علویجه تلاش داریم تا با افزایش سطح مشارکت‌های مردمی از طریق ثبت بافت و آثار تاریخی و همچنین برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و گردشگری همچون جشنواره‌های گردشگری زعفران و توت، مقوله میراث فرهنگی را در سطح جامعه نهادینه سازیم.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تلاش داریم تا از توسعه متوازن گردشگری در پهنه استان حمایت کنیم.

الهیاری تصریح کرد: تلاش داریم تا با برنامه‌ریزی مناسب نیازهای گردشگری را در پهنه استان اصفهان شناسائی کرده و از این طریق از توسعه گردشگری در تمامی مناطق استان حمایت کنیم.

وی اظهار داشت: براین اساس این حمایت‌ها از طریق اعتبارات سفر ریاست جمهوری و یا اعتبارات ملی در راستای حمایت از توسعه شهرهائی که کمتر از 10 هزار نفر جمعیت دارند و همچنین روستاهای هدف گردشگری و یا از طریق کارگروه رفع موانع تولید و تسهیل در تولید و همچنین تعریف یارانه برای توسعه گردشگری، ادامه اجرای طرح مرمت مشارکتی خانه‌های تاریخی و در نهایت اجرای طرح‌های کاوش های باستان شناسی پس از اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی انجام می‌پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم تا با هدفمندی به سمت حفاظت از میراث فرهنگی و توسعه گردشگری حرکت کرده و به گونه‌ای عمل کنیم تا با حفاظت از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس فلات غنی مرکزی ایران، شرایطی را فراهم آوریم تا با انجام فعالیت‌های اقتصادی در قالب صنعت گردشگری، با ایجاد حس علاقه‌مندی در میان مردم در راستای حفاظت از میراث غنی فرهنگی خود از همین طریق آنان را از نظر اقتصادی به آینده امیدوار سازیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه